کد خبر: 1065077
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
در شهرکرد مطرح شد
استاندار چهارمحال و بختیاری از اعلام آمادگی خیرین برای اجرای طرح دهکده سالمندی در این استان خبر داد.

به گزارش جوان اقبال عباسی استاندار چهارمحال‌وبختیاری در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده با تاکید بر ضرورت اجرای طرح دهکده سالمندی گفت: با توجه به اعلام آمادگی خیرین برای اجرای این طرح، باید موارد مربوط به شناسایی مکان و تخصیص زمین با نظر دستگاه‌های مرتبط بررسی شود.

او افزود: بررسی هرم جمعیتی چهارمحال و بختیاری نشان دهنده افزایش آمار سالمندان در سال‌های آینده است از این رو باید برای ارائه خدمات و تامین سلامت دوران سالمندی از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مناسب انجام شود.

عباسی با بیان اینکه اختصاص زمین مناسب برای ایجاد دهکده سالمندی با در نظر گرفتن امکانات مورد نیاز در مرکز استان به تشکیل کارگروهی متشکل از دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیاز دارد، تصریح کرد: اعلام آمادگی خیرین و بخش خصوصی برای تامین هزینه‌های ساخت این مکان باید به عنوان یک فرصت مهم مدنظر قرار بگیرد و شرایط لازم نیز مهیا شود.

عباسی در خصوص زمین پیشنهادی مجمع خیرین سلامت استان برای احداث دهکده سالمندی در شهرکرد یادآور شد: تغییر کاربری اراضی مطرح شده برای این اقدام نیاز به بررسی دقیق‌تری دارد که در کارگروه مربوطه مطرح و روند قانونی آن ادامه خواهد یافت.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه به لزوم جمع‌بندی آسیب‌ها و عوارض ناشی از کرونا در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان با توجه به تخصیص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار حوزه‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید گزارشی از اقدامات و عملکرد اجرایی خود را برای ارائه به کارگروه آماده کنند.

او بر لزوم بررسی فعالیت‌های انجام شده با حضور دستگاه‌های نظارتی تاکید کرد و افزود: با توجه به آنکه برخی مشکلات اجتماعی و فرهنگی با شیوع ویروس کرونا به نوعی تشدید شده است باید نمود و ظهور برنامه‌های کنترلی و کاهش دهنده این آسیب‌ها از طرف دستگاه‌های اجرایی بیش از پیش در جامعه احساس شود.

عباسی در ادامه از مسئولان آموزش و پرورش استان خواست: نتایج حاصل از اقدامات کمیته آسیب‌های محیط دانش‌آموزی در بخش عوارض ناشی از کرونا را به صورت دقیق به کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده ارائه کنند تا بتوان با تعامل دیگر دستگاه‌های برای عملیاتی کردن راهکارها، برنامه‌ریزی کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر