کد خبر: 1064738
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان چهار محال و بختیاری
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ۷۷ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در چهارمحال و بختیاری دوز اول واکسن کرونا و حدود ۲۸ درصد هر دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند، یک فرصت و پنجره یکماهه باقی مانده تا درصد کسانی که هر دو دوز واکسن را دریافت کنند در استان به بالای ۷۰ درصد برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ۷۷ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در چهارمحال و بختیاری دوز اول واکسن کرونا و حدود ۲۸ درصد هر دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند، یک فرصت و پنجره یکماهه باقی مانده تا درصد کسانی که هر دو دوز واکسن را دریافت کنند در استان به بالای ۷۰ درصد برسد.

مجید شیرانی در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: هم‌اکنون به لحاظ میزان شیوع بیماری کرونا، وضعیت شهرستان‌های اردل، بروجن، شهرکرد، لردگان و فارسان نارنجی و وضعیت شهرستان‌های سامان، کوهرنگ، بن، کیار و خانمیرزا زرد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۹۸ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری از دست داده‌اند، گفت: در حال حاضر ۳۳۷ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۲۷۶ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

وی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۲۴ هزار و ۵۷۸ نمونه‌گیری از بیماران مشکوک به کرونا انجام شده که از این تعداد ابتلای ۷۹ هزار و ۷۰۷ نفر به کرونا قطعی شده است.

شیرانی در ادامه با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری به زیر ۵۰ درصد رسیده است، عنوان کرد: در هفته گذشته سرعت روند نزولی ابتلا به بیماری کرونا در استان کم و در آخر هفته تقریباً روند نزولی متوقف شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تاکید بر اینکه کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی علت اصلی توقف روند نزولی شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری است، خاطرنشان کرد: در حیطه‌های اجتماعی رعایت پروتکل‌های بهداشتی حدود ۴۰ درصد و فقط در دو تا سه آیتم نزدیک به ۵۰ درصد بوده، در مجموع به‌طور متوسط میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به ۴۵ تا ۴۸ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: در شرایطی که هنوز بار بیماری در چهارمحال و بختیاری بالا و روند نزولی شیوع بیماری تکمیل نشده است، توجه نکردن به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار خطرناک خواهد بود.

شیرانی با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون در چهارمحال و بختیاری مطلوب است، گفت: ۷۷ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال دوز اول واکسن کرونا و حدود ۲۸ درصد هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، یک فرصت و پنجره یکماهه باقی مانده تا درصد کسانی که هر دو دوز واکسن را دریافت کنند در استان به بالای ۷۰ درصد برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: پس از تزریق واکسن یک بازه زمانی ۱۵ روزه برای ایجاد ایمنی لازم است و در مجموع برای ایجاد ایمنی کامل، فرصت شش هفته‌ای مورد نیاز بوده که رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در این مدت بسیار خطر ناک خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر