الگو‌های شکست در انیمیشن را مدیران معیوب شکل داده‌اند
کد خبر: 1060283
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004RpL
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
تهیه‌کننده باسابقه انیمیشن ایران مطرح کرد

تا حرف از حمایت می‌شود سریع برداشت مسئولان این می‌شود که «یک پول بلاعوضی را بدهیم به یک عده‌ای بروند کار بسازند»، این اسمش حمایت نیست.
حامد جعفری، تهیه‌کننده انیمیشن و سازنده «فیل‌شاه» با بیان این مطلب درباره مشکلات انیمیشن در ایران و مطالبه از مسئولان سازمان سینمایی که به زودی کار را در دست می‌گیرند به تسنیم گفت: به‌نظر من، مهم‌ترین مشکلات بر سر راه تولید انیمیشن ایران، سرعت پایین تولید نیست، چه آنکه همین الان نیز هستند استودیو‌هایی که به‌طور متوسط سالانه ۷ تا ۸ هزار دقیقه تولید انیمیشن دارند و قطعاً دولت می‌تواند با کمی حمایت از این استودیو‌ها و کمک به شرکت‌هایی که در حوزه انیمیشن سرمایه‌گذاری کرده‌اند و می‌کنند، به گسترش تولید و افزایش سرعت تولید کمک کند. وی افزود: برداشت من این است که مهم‌ترین مشکلات بر سر راه انیمیشن ایران از این قرار است؛ عدم حمایت صحیح دولت‌ها از انیمیشن، البته الان تا حرف از حمایت می‌شود، سریع برداشت مسئولان این می‌شود که «یک پول بلاعوضی را بدهیم به یک عده‌ای بروند کار بسازند» این اسمش حمایت نیست، اتفاقاً انیمیشن ایران بیشترین ضربه را از همین نوع نگاه نهاد‌های فرهنگی مختلف خورده است، یعنی این نهاد‌ها با پرداخت پول بلاعوض به نزدیکانشان که یا بی‌تجربه بوده یا مملو از تجربه‌های ناموفق بوده‌اند، عملاً بستری برای ایجاد الگو‌های شکست در انیمیشن ایجاد کرده‌اند و با همین رفتار‌های غیرعاقلانه و غیراقتصادی عملاً سرمایه‌گذاران را از سرمایه‌گذاری در انیمیشن فراری داده‌اند.
جعفری در ادامه با اظهار اینکه انیمیشن یک صنعت کمپانی‌محور است، گفت: در حالی که وقتی ما از حمایت صحبت می‌کنیم، منظورمان حمایت صحیح از صنعت و ایجاد گردش مالی مقرون به صرفه برای استودیو‌های تولیدکننده به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد‌های این حوزه است، یعنی همان‌طور که آثار تلویزیونی تهیه‌کننده‌محور هستند و آثار رئال کارگردان‌محور هستند، انیمیشن در همه دنیا یک کار کمپانی‌محور است، برای تقریب به ذهن عرض می‌کنم، همه ما وقتی به ذهنمان مراجعه می‌کنیم، می‌گوییم فلان انیمیشن دیزنی یا فلان انیمیشن پیکسار و اسم تهیه‌کننده یا کارگردان آثار انیمیشنی را کمتر شنیده‌ایم، اما در سینمای رئال مثلاً می‌گوییم کار‌های نولان یا کار‌های مجیدی، این یک تمایز مهم در صنعت انیمیشن است. حالا وقتی نگاه ما ناشی از یک رویکرد و فهم درست باشد، تازه می‌توانیم برنامه‌ریزی و سپس تلاش کنیم تا کمپانی‌های فیلمسازی و استودیو‌هایی را که موفق هستند و امکان ایجاد الگو‌هایی از موفقیت برای سرمایه‌گذاران دارند، حمایت کنیم. دوستان بررسی کنند که همین موفقیت‌هایی که «فیل‌شاه» و «شاهزاده روم» به دست آوردند، چقدر در سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران و شکل‌گیری تولید آثار انیمیشنی باکیفیت مؤثر بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار