این غذا‌ها را قبل از خواب نخوریم
کد خبر: 1059428
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004RbY
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
بسیاری از ما تمایل داریم هنگام وعده شام، مواد غذایی سنگین بخوریم یا اینکه روز خود را با نوشیدن چای یا قهوه پایان دهیم، اما اگر به نوع خوراکی‌های مصرفی در شب توجه نکنیم به جای داشتن فرصتی برای استراحت و پاکسازی بدن، ممکن است به مشکلات جدی از بدخوابی و بی خوابی گرفته تا بیماری‌های مزمن دچار شویم.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گفته کارشناسان سلامت اگر در یک دوره زمانی، عادات غذایی شبانه اصلاح نشود، فرد در معرض خطر ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن مانند دیابت، فشار خون و سایر موارد قرار می‌گیرد.

مصرف وعده غذایی در ساعات پایانی روز به طور خاص وضعیت کلی سلامت را به خطر می‌اندازد و احتمال چاقی، بیماری‌های قلبی و سکته را افزایش می‌دهد.

به گزارش نشریه هندوستان تایمز، برهمین اساس کارشناسان تغذیه در هند به برخی مواد غذایی اشاره دارند که برای برخورداری از سلامت جسمی، مصرف آن‌ها پیش از خواب توصیه نمی‌شود:

غذا‌های سرخ کردنی

مصرف غذا‌های پرکالری که سیستم گوارشی را تحت فشار قرار می‌دهد همچون چیپس سیب زمینی، سیب زمینی سرخ کرده و برگر می‌تواند خواب را مختل کند. با مصرف این نوع مواد غذایی ممکن است فرد با مشکلات معده، یبوست و سایر موارد مشابه روبرو شود. همچنین مصرف مواد غذایی سرشار از کالری در آخر شب ممکن است موجب مشکل احتباس آب شود. این مشکل بیشتر در مورد زنان و به دلیل تغییرات هورمونی بدن مشاهده می‌شود.

غذا‌های تند و ادویه دار

اگر از جمله افرادی هستید که دیروقت غذا می‌خورید باید به طور خاص از مصرف انواع غذا‌های تند و پرادویه اجتناب کرد، زیرا نزدیک بودن زمان مصرف مواد غذایی به زمان خواب باعث بروز مشکلات دستگاه گوارش می‌شود و ممکن است در هضم غذا مشکل ایجاد کند.

مواد قندی و شیرینی

مصرف مکرر انواع دسر و شیرینی بعد از وعده شام ایده خوبی نیست، زیرا خوراکی‌های سرشار از مواد قندی می‌تواند منجر به مشکلات خواب شود. همچنین مصرف شیرینی در طول شب می‌تواند بر مقاومت به انسولین تاثیر بگذارد، زیرا بعد از وعده شام و کاهش فعالیت بدنی احتمال ابتلا به دیابت افزایش می‌یابد.

چای و قهوه

بسیاری از افراد به ویژه دانش آموزان و دانشجویان تمایل دارند که برای بیدار ماندن تا دیروقت چای و قهوه مصرف کنند. در حالیکه ممکن است این روش در کوتاه مدت اثربخش باشد، اما در طولانی مدت می‌تواند به بیخوابی، اضطراب، کیفیت پایین خواب و ... منجر شود.
منبع: ايسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار