کد خبر: 1058425
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
قالیباف:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس آماده همکاری با دولت برای مهار موج کرونا و مقابله با این بیماری است.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، گفت: فرا رسیدن ماه محرم و ایام مصیبت اهل بیت (ع) را به همه محبان و شیعیان ائمه اطهار تسلیت عرض می کنم. امسال نیز همچون سال های گذشته ملت مومن ما در کنار همه شیعیان جهان با برپایی مراسم عزاداری و ذکر مصیبت امام حسین (ع) ارادت و محبت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان خواهند داد.

وی بیان کرد: این عزاداری ها که به تعبیر امام راحل، اسلام را زنده نگه داشته است جریانی از آرمان گرایی را در جامعه ایجاد می کند و این یادآوری هر ساله با آرمان های جامعه اسلامی پدیده ای مبارک است و همچنین این مراسم پیام بیداری امام حسین (ع) در زمینه شناخت مسائل زمانه خودمان به ما گوشزد می کند و بر مسئولیت ما برای حل این مسائل تاکید می نماید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این توجه همزمان به آرمان و واقعیات و پذیرش مسئولیت برای نزدیک کردن واقعیت های موجود و آرمان هایی که باورشان داریم از ما ملت امام حسین می سازد. همان تعبیر زیبایی که شهید حاج قاسم سلیمانی برای ملت ما به کار بردند و مردم غیور ما را با آن معرفی نمودند. مبنا و روحیه ما همانی است که از سیدالشهدا آموخته ایم و این مبنا و روحیه هر سال در این روز و شب ها در عقل، روح و جان ما یادآوری می شود.

قالیباف ادامه داد: البته مساله ها در گذر زمان، پیوسته تغییر می کند و روش های رسیدگی و حل آنها نو می شود. امسال به علت قرار گرفتن در یکی دیگر از موج های جدی شیوع ویروس کرونا که متاسفانه هر روز جان گروهی قابل توجه از هموطنان مان را می گیرد، لازم است مومنان و ارادتمندان اهل بیت همانگونه که تاکنون پیشتاز رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی بوده اند در این دوره عزاداری سیدالشهدا (ع) نیز تمام پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت کرده و طبق دستورالعمل های ستاد ملی کرونا عمل کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این در مواردی که احتمال کمک به زنجیره انتقال ویروس وجود دارد، عقل و شرع ما را به رعایت حداکثری جنبه احتیاط دعوت می‌کند و این مسئولیت پذیری نسبت به دیگران و احساس مسئولیت نسبت به مسائل کلان جامعه درسی از عاشورا برای مساله امروز ماست.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می رسد امسال هیئت‌ها و دسته جات عزاداری با بهره گیری از تجربه سال گذشته و با آمادگی بیشتر خود را برای برگزاری مجالس عزاداری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بر اساس دستورالعمل های ستاد ملی کرونا و توصیه های سازمان تبلیغات اسلامی از جمله برگزاری تمام مراسم در فضای باز، رعایت فاصله های لازم، توزیع اقلام بهداشتی و رعایت زمان کوتاه برای برگزاری مراسم آماده کرده اند و مردم نیز همانند سال گذشته در رعایت نکات بهداشتی دقت کافی را به خرج خواهند داد.

قالیباف بیان کرد: در بحث مدیریت موج جدید همه گیری ویروس کرونا نیز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس موظف شده است تا راهکارهای کارشناسی مهار این وضعیت و کاهش فشار روی نظام درمانی را بررسی کرده و در تعامل با دولت و ستاد ملی کرونا به تسریع در اخذ تصمیمات ضروری و سریع کمک کند.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی تمام ظرفیت های خود را برای کمک به دولت برای مدیریت این موج جدید و نگران کننده و کاهش بار مشکلات و دغدغه های مردم به کار خواهند گرفت.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
برونده قالیباف به کجا رسید؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار