کد خبر: 1053463
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
جذاب مثل رویارویی اسپانیا- کرواسی
یورو ۲۰۲۰ به روز‌های هیجان‌انگیزش رسیده است، شب‌های یک‌هشتم نهایی و رقابت غول‌های فوتبال اروپا که می‌خواهند یکی از تیم‌های حاضر در فینال ۲۰ تیر در ویمبلی لندن باشند.
سعید احمدیان

یورو ۲۰۲۰ به روز‌های هیجان‌انگیزش رسیده است، شب‌های یک‌هشتم نهایی و رقابت غول‌های فوتبال اروپا که می‌خواهند یکی از تیم‌های حاضر در فینال ۲۰ تیر در ویمبلی لندن باشند.
ایتالیا و دانمارک توقف‌ناپذیر
یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ شنبه شب با دو بازی پیش رفت. در ویمبلی لندن، ایتالیا که با مانچینی پوست انداخته و یک مدعی جدی جام است، به مصاف اتریش رفت. تیمی که با فرانک فودا یک تورنمنت رؤیایی را پشت سر می‌گذارد و توانست آتزوری‌ها را به دردسر بیندازد تا جایی که پس از تساوی بدون گل در ۹۰ دقیقه کار به وقت‌های اضافه رسید، اما آنجا لاجوردی‌ها با دو گل فدریکو کیه‌زا و متئو پسینا توانستند ۲ بر یک به پیروزی برسند تا تک‌گل کالادزیج برای اتریشی‌ها ثمری نداشته باشد و پرونده آن‌ها در یورو ۲۰۲۰ بسته شود.
روبرتو مانچینی که تیمش سی و یکمین بازی بدون شکست را مقابل اتریش ثبت کرد، ایتالیا را شایسته پیروزی دانست: «ما این پیروزی را به دست آوردیم، زیرا شایسته‌اش بودیم. هرچند روی یک ضربه کرنر گل خوردیم و دیر یا زود باید این اتفاق می‌افتاد. صراحتاً می‌گویم که باید خیلی زودتر دو گل می‌زدیم، نه در وقت‌های اضافه. ما خسته شدیم، اما شایسته پیروزی بودیم. می‌دانستم که بازی سختی خواهد بود، شاید حتی سخت‌تر از بازی یک‌چهارم نهایی. بازی‌ها ممکن است گره بخورد، اما ما خوب بازی کردیم. این امتحان خوبی بود. باید ذهنیت خوبی از خودمان نشان می‌دادیم.»
در طرف مقابل، در حالی یورو در یک‌هشتم نهایی برای فرانک فودا و شاگردانش به خط پایان رسید که این تیم برای اولین بار در تاریخ یورو به پیروزی دست یافت و به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرد. عملکردی که فودا حتی پس از حذف مقابل ایتالیا به آن افتخار می‌کند: «این برای ما یک پروسه یادگیری بسیار مهم بود. همه از حذف ناراحت و ناامید شده‌ایم، اما همه ما می‌توانیم به عملکرد خود در طول ۱۲۰ دقیقه این بازی افتخار کنیم. تاریخ را نوشتیم، به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کردیم و نزدیک بود برابر یکی از بخت‌های قهرمانی به مرحله یک‌چهارم نهایی نیز صعود کنیم. حتی بعد از اینکه ۲ بر صفر عقب افتادیم تیم همچنان به توانایی خود باور داشت و این بسیار چشمگیر و تحسین‌برانگیز بود.»
آرنای آمستردام میزبان دیگر بازی شنبه شب مرحله یک‌هشتم یورو بود، جایی که دانمارک توانست در ادامه نتایج درخشانش با چهار گل ولز و یاران گرت بیل را شکست دهد و به خانه بفرستد. دانمارکی‌ها که پس از ایست قلبی اریکسن در بازی اول گروهی‌شان مقابل فنلاند، نگاه‌های احساسی زیادی را به خود جلب کرده‌اند به گفته کاسپر هیولماند عشق آن‌ها به اریکسن به تیم دانمارک بال داده تا آن‌ها به جمع هشت تیم یک‌چهارم نهایی یورو برسند: «وقتی کریستین دچار ایست قلبی شد، همه چیز برای ما تغییر کرد. ناگهان ما در موقعیتی کاملاً متفاوت بودیم. ما به این عشق و حمایت احتیاج داشتیم و این عشق و حمایت به ما بال داد. سخت است که باور کنیم این واقعیت است. من عمیقاً از تمام دانمارکی‌هایی که به اینجا آمدند، سپاسگزارم. این دیوانه‌کننده است. من بچه‌ها را ستایش می‌کنم. در طول بازی همه چیز عالی نبود، اما ما صعود کردیم. این بچه‌ها جنگجو‌های واقعی هستند.»
راب پیج، سرمربی ولز هم با وجود حذف، همین که به یک‌هشتم رسیده‌اند را یک موفقیت می‌داند: «دانمارک خیلی زود در نیمه دوم به گل رسید و این اتفاق روند بازی را تغییر داد. همه ما ناامید شده‌ایم، اذیت شدیم و نمی‌خواستیم هوادارانمان در نهایت شاهد رقم خوردن چنین نتیجه‌ای باشند، اما با توجه به شرایط تیم ملی ولز در کل کاری که این گروه از بازیکنان انجام دادند یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.»
فرصتی برای اعاده حیثیت
یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ امشب با دو بازی دیگر ادامه پیدا می‌کند؛ کرواسی و اسپانیا از ساعت ۲۰:۳۰ در پارکن استادیوم کپنهاک دانمارک با هم روبه‌رو می‌شوند. مصاف دو تیمی که برخلاف انتظاراتی که از آن‌ها در مرحله گروهی یورو می‌رفت، نتوانستند انتظارات هوادارا‌ن‌شان را برآورده کنند، اما به هر شکل ممکن خودشان را به یک‌هشتم رساندند. شاگردان انریکه پس از دو مساوی متوالی، در بازی سوم با گلباران اسلواکی هرچند نشان دادند راه افتاده‌اند، اما توان واقعی ماتادور‌ها در بازی امشب مقابل شاگردان دالیچ محک خواهد خورد. نایب‌قهرمان جام جهانی که آن‌ها هم مانند انریکه از شرایط آرمانی وردلد کاپ ۲۰۱۸ دور هستند و با یک برد، یک باخت و یک مساوی توانستند به عنوان تیم دوم به یک‌هشتم برسند.
در دیگر بازی امشب یک‌هشتم در بوداپست رومانی نیز فرانسوی‌ها که یکی از مدعیان پرشانس برای فتح یورو هستند به مصاف سوئیس می‌روند. شاگردان دشان که از گروه مرگ با دو مساوی و یک برد به یک‌هشتم رسیده‌اند با امباپه به دنبال عبور از سوئیسی هستند که به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم به جمع ۱۶ تیم آمده و شانس کمتری برای عبور از خروس‌ها دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار