کد خبر: 1051302
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
نقد عملکرد هشت ساله دولت برآمده از اصلاحات، این روز‌ها پای ثابت مواضع نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری است و در این نقد علاوه بر منتقدان وضع موجود، نامزد‌های منتسب به دولت و اصلاح طلبان هم همسو هستند. تا جایی که رئیس کل بانک مرکزی می‌گوید: روحانی بینش اقتصادی نداشت و مهرعلیزاده اصلاح طلب هم دولت روحانی را به بی برنامگی متهم کرده است.

نقد عملکرد هشت ساله دولت برآمده از اصلاحات، این روز‌ها پای ثابت مواضع نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری است و در این نقد علاوه بر منتقدان وضع موجود، نامزد‌های منتسب به دولت و اصلاح طلبان هم همسو هستند. تا جایی که رئیس کل بانک مرکزی می‌گوید: روحانی بینش اقتصادی نداشت و مهرعلیزاده اصلاح طلب هم دولت روحانی را به بی برنامگی متهم کرده است.
همین نقد‌ها و مواضع منتقدان وضع موجود، دولتمردان را برآن داشت تا از هیئت مرکزی نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بخواهند برای دفاع از عملکرد خود زمانی به آن‌ها اختصاص داده شود. درخواستی که البته روحانی منتظر پاسخ آن نماند و روز گذشته در جلسه هیئت دولت که به صورت مستقیم از شبکه خبر سیما منتشر شد، در مقام دفاع از دولتش برآمد.
روحانی روز گذشته نامزد‌های انتخابات را به اخلاق انتخاباتی فراخواند و گفت: «آغاز اخلاق راستگویی و وفای به عهد است.»‌سخن حقی که البته خود او چندان با این توصیه اسلامی پایبند نبود و سال ۹۶ و در کوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، فراتر از آن رفت و ضمن تخریب رقبای انتخاباتی خود نظام اسلامی را متهم کرد که طی ۳۸ سال گذشته جز اعدام و زندان عملکرد دیگری نداشته است! نکته‌ای که بعد‌ها با فرافکنی از آن گذشت و با این توجیه که انتخابات شرایط خاص خودش را دارد و باید از آن عبور کرد، از پاسخ به این اتهام بزرگ طفره رفت!
امروز به جناب رئیس محترم باید گفت که آقای روحانی! خودکرده را تدبیر نیست. اگرچه شما همواره مدعی تدبیر و امید بوده‌اید. اگر نامزد‌های کنونی انتخابات شما را به بی عرضگی و ناکارآمدی متهم می‌کنند شما سال٩۶ در همدان نظام را به٣٨ سال زندان و اعدام متهم کردید، حال کدام یک ظلم بزرگ‌تر است؟
واقعیت‌ها را به مردم بگویید
رئیس‌جمهور دیروز در جلسه هیئت دولت به درستی گفت که نظام اسلامی درست شد تا اخلاق در جامعه حاکم شود، اما متأسفانه در این روز‌های انتخابات اخلاق صدمه جدی دیده است: «آغاز اخلاق راستگویی و وفای به عهد است و اینکه حقیقت و واقعیت‌ها را تحریف نکنیم.»‌رئیس‌جمهور با انتقاد از سیاه نمایی‌ها در تبلیغات انتخاباتی برخی نامزدها، اظهار داشت: اگر بناست همه این ۴۲ سال گذشته نقض قانون، فساد و اجرا نکردن مصالح مردم باشد، پس چرا انقلاب کرده بودیم. اتفاقاً این سؤالی است که پیش از هرکسی، روحانی مستحق‌ترین فرد برای پاسخ به این اتهام است. مگر نه این است که او سال ۹۶ همین اتهام را عنوان کرد؟
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در برخی اظهارنظر‌ها به نظام، مردم و کارگزاران نظام ظلم می‌شود، گفت: این که می‌گوییم در این هشت سال کاری نشده، ظلم به مردم است و به مردم توهین می‌کنیم، چون کشاورزی، صنعت، بسیاری از زیرساخت‌ها و فضای مجازی که اقدامات بسیار خوبی در آن‌ها انجام شده در واقع در دست خود مردم است.
در این گزاره رئیس‌جمهور هم متأسفانه نوعی مظلوم‌نمایی و فرافکنی نهفته است. ایشان خوب است شعار‌های انتخاباتی سال ۹۲ و حتی ۹۶ را به یاد بیاورند و ببینند برای جلب رأی مردم چگونه دولت گذشته را سیاه و تاریک جلوه دادند، اکنون سؤال امروز ایشان را از او می‌پرسیم که آیا در آن هشت سال قبل از دولت شما کاری نشد؟ اگر نقد‌های امروز به ناکارآمدی دولت شما مصداق توهین به مردم است، تخریب‌های شما در آن دوران که سال‌ها هم تکرار شد، مصداق چیست؟
رئیس‌جمهور محترم سال ۹۲ گفته بود که اقتصاد را باید از جیب مردم فهمید. او در اولین نشست خبری خود پس از پیروزی در انتخابات تصریح کرده بود: «البته کم‌وبیش نخبگان و مردم از آمار‌ها خبردارند، اما باید بدانیم معیار اصلی جیب مردم و نه آمار‌های بانک مرکزی و مرکز آمار است.» سؤال اساسی این است که آیا ایشان پس از هشت سال همچنان اصرار دارد که بگوید معیار جیب مردم است؟ حال اگر یک نامزد انتخابات عملکرد اقتصادی دولت را نقد کرد، باید توهین به مردم تلقی شود؟ واقعیت‌هایی که به زعم رئیس‌جمهور تحریف شده و به بازی با شعور مردم تلقی شده چیست؟
رئیس‌جمهور سال ۹۲ با این شعار پیروز انتخابات شد؛ کاری خواهد کرد که هم چرخ سانتریفیوژ‌ها بچرخد و هم چرخ اقتصاد. اکنون که هشت سال از آن وعده گذشته است بفرمایند آیا وعده ایشان محقق شده است؟ ایشان که برجام را بزرگ‌ترین دستاورد خود می‌دانند که قرار بود فردای امضای آن همه تحریم‌ها بالمره برداشته خواهد شد، اکنون آن را به یک موفقیت اخلاقی و سیاسی در سطح جهان فروکاسته است، بی آنکه توضیح بدهد که دستاورد اقتصادی این توافق که تماماً اقتصادی بود، چیست؟ یک موفقیت بزرگ ما در سطح جهان اخلاقی بود، اما موفقیت سیاسی هم داشتیم، موفقیت حقوقی هم داشتیم. چرا درباره دادگاه لاهه و موفقیت حقوقی حقوقدانان کشور چیزی نمی‌گویید، چرا موفقیت دیپلمات‌های کشور را نمی‌گویید؟ مگر این‌ها ایرانی نیستند؟ این‌ها مگر انقلابی نیستند؟ فقط یک عده خاص انقلابی هستند و بقیه همه غریبه هستند؟
آقای رئیس‌جمهور همانگونه که تأکید کردید، به شعور مردم نباید توهین کرد، آیا برجام امضا شد که شاگرد اول و بااخلاق جامعه جهانی معرفی شویم؟ دستاورد این توافق آیا به سفره مردم آمد؟ آیا اکنون اگر نامزد انتخابات در مقام نقد روش‌های غلط دولت هشت ساله شما که همه نگاهش را به بیرون از کشور دوخته بود و از توانمندی‌های داخلی و فرصت‌های درونی غافل شد، توهین به مردم و تحریف واقعیت تلقی کرد؟ انتخابات ۲۸ خرداد می‌تواند پاسخ به این سؤال و سؤالات مشابه باشد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
0
0
اینکه همه میگویند دولت بیسواد بیهنر و بی برنامه است نقل عملکرد دولت است که اظهر من السمش است
اما وقتی این واقعیت آشکار را دو نامزد اصلاح طلب بگویند قطعا حکایت از بی صداقتی و فرصت طلبی آنها است و گر نه که طی 8 سال گذشته آنها بودند که بدنه اصلی دولت بوده اند و کی بود کی بود من نبودم از اینها پذیرفته نیست
ابوالفضل حکیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
0
1
مشخصات دولت آقای حسن روحانی:
دیپلماسی التماسی بدون فایده. اما هزینه آور
تایید و قبول مکانیسم ماشه یعنی نهایت ضعف- وادادگی و بی تدبیری و تحقیر ملت ایران.
ظریف = ضعیف
ظریف = خنده های مشمعز کننده
در دولت روحانی تا کنون ۲۶ جاسوس کشف شده.
چند تا هنوز کشف نشده؟
نفوذی بر دو نوع است:
نفوذی عامدانه چند نفر؟ خدا می داند و خودشان
نفوذی غیر عامدانه؟ چند نفر؟ فقط خدا می داند. خودشان هم نمی دانند.
وادادگی - ضعف - کم کاری- بی نظارنی- شعار های تو خالی- عوامفریبی -سر کار گذاشتن ملت برای ۸ سال- حمایت مستقیم یا غیر مستقیم از فاسدان کلان اقتصادی.
دولتمردان دولت حسن روحانی: بطور کلی کاخ نشین- ثروتمند از طریق رانت -اشرافی - پر مدعا - پر رو و رفتار طلبکارانه با ملت.
دیگر مشخصات: در شعار نقد پذیر- در عمل مخالفت شدید با هر نوع انتقاد و سعی در سانسور.
دور زدن مجلس و بی احترامی به خانه ملت.
همکاری حسن روحانی با علی لاریجانی هرگز فراموش نخواهد شد. علی لاریجانی همان کسی که گفت: ***" مگر موضوع برجام سیب زمینی پیاز است که مجلس تصمیم گیرنده باشد!!!"***. البته علی لاریجانی خودش را به تنهایی بزرگتر از مجلس می پنداشت و انشاالله برای همیشه از سیاست و تصمیم برای یک ملت دور بماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار