کد خبر: 1051277
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
ایران – کامبوج، فردا ساعت ۱۹ در ورزشگاه ملی بحرین
رویارویی با کامبوج فرصتی است تا با تمرین گلزنی به استقبال عراق برویم. تیم ملی فوتبال ایران سومین بازی خود در چارچوب دیدار‌های برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی را فردا مقابل کامبوج برگزار می‌کند. کسب پیروزی پرگل، شاگردان اسکوچیچ را برای بازی حساس آخر مهیا می‌سازد.
شیوا نوروزی

سرویس ورزشی جوان آنلاین: رویارویی با کامبوج فرصتی است تا با تمرین گلزنی به استقبال عراق برویم. تیم ملی فوتبال ایران سومین بازی خود در چارچوب دیدار‌های برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی را فردا مقابل کامبوج برگزار می‌کند. کسب پیروزی پرگل، شاگردان اسکوچیچ را برای بازی حساس آخر مهیا می‌سازد.
ایران و کامبوج در حالی فردا در ورزشگاه ملی منامه رودرروی هم قرار می‌گیرند که هنوز خیلی‌ها از برد مقابل بحرین سرمست هستند و با این تصور که کار تمام شده از شکست بحرین حرف می‌زنند، اما واقعیت این است که هنوز دو بازی باقی مانده و با کوچک‌ترین غفلت، آرزو‌های یک ملت و یک نسل فوتبالی از بین خواهد رفت.

تیم ملی با خیال راحت فردا مقابل کامبوج صف‌آرایی می‌کند. گذشتن از سد بحرین باعث شد روحیه و انگیزه تیم دوچندان شود و حالا بیش از هر زمان دیگری ملی‌پوشان مصمم به جبران نتایج دور رفت و صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی هستند. دو سال پیش زمانی که مارک ویلموتس روی نیمکت تیم ملی نشست همه منتظر تکرار نتایج قابل قبول تیم کی‌روش بودند، ولی با رفتار‌های این مربی بلژیکی و همچنین سوءمدیریت فدراسیون اوضاع به‌گونه‌ای پیش رفت که تیم اول قاره نگران صعود باشد. در دیدار‌های رفت هنگ‌کنگ و کامبوج را بردیم و دو بازی با بحرین و عراق را واگذار کردیم. همان دو شکست تلخ یقه تیم ملی را گرفته و با یک سهل‌انگاری آینده فوتبال ملی به خطر می‌افتد.

تیم دراگان اسکوچیچ در دور برگشت و در حالی که امتیاز میزبانی از ما سلب شده کارش را با شکست هنگ‌کنگ شروع کرد. در ادامه بحرین پرحاشیه مقهور هنرنمایی ناب ایرانی شد و باخت ۳ بر صفر را پذیرفت. رقیب سوم تیمی نیست جز کامبوج. این تیم در دور رفت مسابقات، باخت ۱۴ بر صفر را متحمل شد و با اینکه دو سال از آن زمان می‌گذرد، ولی گلباران شدن کامبوج هنوز از یاد‌ها نرفته است. نکته اصلی که بسیاری منتظرند در بازی فردا ببینند استراحت کردن برخی مهره‌های کلیدی تیم ملی است. فاصله زیاد فوتبال ایران و کامبوج آنقدر مشهود است که سرمربی تیم ملی می‌تواند با خیال راحت بازیکنان اصلی‌اش را بیرون نگه دارد تا هم استراحت کرده باشند و هم مهره‌های نیمکت‌نشین فرصت عرض‌اندام پیدا کنند. خوشبختانه تیمی که به منامه اعزام شده بازیکنان تأثیرگذار و لژیونر‌های زیادی دارد که در صورت نیاز می‌توانند در خدمت تیم ملی باشند. به همین دلیل است که مهاجمان گلزنی که در بازی با بحرین نیمکت‌نشین بودند یا دقایق اندکی به زمین آمدند در صورت حضور در ترکیب اصلی با کامبوج می‌توانند تمرین گلزنی کنند. اعمال برخی تغییرات در ترکیب بازی با کامبوج محتمل است، چراکه اسکوچیچ بهتر از هر کس دیگری می‌داند که بازی آخر تا چه اندازه سخت و حساس است. به این ترتیب اگر بازیکنان کلیدی بیشتر استراحت کنند در گرمای منامه قطعاً می‌توانند عراق را به دردسر بیندازند. بازیکنانی، چون مهدی قایدی با داشتن شم گلزنی بالا در مصاف با کامبوج توانایی‌شان برای باز کردن دروازه حریف را دوباره محک می‌زنند.
نکته بسیار مهمی که سرمربی کروات باید به شاگردانش گوشزد کند فراموشی بازی با بحرین است. عبور از سد بحرین اگرچه موجی از امیدواری را به فوتبال ملی تزریق کرده، ولی باید ششدانگ حواسمان به بازی با حریفان پیش‌رو باشد. در حال حاضر عراق با ۱۴ امتیاز صدرنشین گروه است و ایران با ۱۲ امتیاز و تفاضل +۱۹ در رده دوم قرار دارد. بحرین ۱۲ امتیازی نیز با تفاضل گل +۷ رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. هدف اصلی ما چیزی نیست جز صعود به عنوان تیم اول گروه C. برای رسیدن به این هدف علاوه بر شکست کامبوج محکوم به بردن عراق هم هستیم. در غیر این صورت کارمان گره خواهد خورد و، اما و اگر‌های زیادی تعیین‌کننده تیم دوم صعود‌کننده خواهد بود. این روز‌ها اخبار و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد احتمالات صعود به عنوان تیم دوم مطرح شده، منتها اعضای تیم ملی اصلاً نباید روی این مسئله تمرکز کنند، چراکه فوتبال ایران شایسته صعود مقتدرانه به عنوان صدرنشین است. بازی با حریفان در بحرین اگرچه سختی‌های خاص خود را دارد، ولی این مسئله نباید باعث زیر سؤال رفتن اعتبار فوتبال کشورمان شود. جبران نتایج ضعیف دور رفت انتظار همه مردم ایران از اسکوچیچ و بازیکنانش است و با توجه به در نظر گرفته شدن پاداش‌های قابل توجه این انتظاری بحق است.

حریف ضعیف تیم ملی از هفت بازی قبلی خود فقط یک امتیاز گرفته و در بازی‌های دور برگشت خود هشت گل از بحرین خورده و چهار گل از عراق دریافت کرده است. با این تفاسیر کامبوج عملاً نمی‌تواند در بعد فنی حرفی برای گفتن داشته باشد. این تیم در رده‌بندی جهانی رتبه ۱۶۹ را دارد و در بازی رفت نیز از ایران ۱۴ گل دریافت کرده است. نکته جالب اینجاست که نیمکت کامبوج نیز مثل ایران دستخوش تغییرات شده؛ در بازی رفت در تهران دالاماس همتای ویلموتس بود، ولی حالا ریو هیروز جانشین او شده است. با عملکردی که کامبوج داشته سرمربی تیم تمام تلاشش را می‌کند تا شاگردانش در این بازی‌های تشریفاتی با دریافت گل‌های کمتر تجربه‌اندوزی کنند تا شاید روزگاری سطح فوتبال این کشور آسیایی نیز بالاتر برود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار