کد خبر: 1048562
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳

دبیرکل سازمان ملل متحد و وزیر امور خارجه ترکیه روز جمعه در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین به شدت از حملات صهیونیست‌‌‌‌‌ها به غیرنظامیان انتقاد کردند. با توجه به شهادت دهها کودک در غزه، گوترش آنچه را در این منطقه برای کودکان رخ داده است به جهنم تعبیر کرد.
رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی بعد از ۱۱ روز جنگ با میانجیگری مصر و سازمان ملل درباره آتش‌بس به توافق رسیدند که از صبح دیروز اجرایی شد. وزارت بهداشت در نوار غزه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در این مدت، ۶۶ کودک را در غزه شهید کرده اعلام کرد که شمار شهدا در این منطقه به ۲۴۳ نفر رسید که ۳۹ نفر از آنان زن و ۱۷ نفر سالخورده هستند. همچنین در این مدت، هزار و ۹۱۰ فلسطینی ساکن نوار غزه نیز زخمی شدند. آنتونیو گوترش در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرد که از ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه شوکه است و گفت: «اگر جهنمی ‌روی زمین باشد آن زندگی کودکان در غزه است. حتی جنگ‌‌‌‌‌‌ها هم قواعدی دارند باید از غیرنظامیان در برابر حملات حمایت شود. حملات علیه غیرنظامیان و املاک غیرنظامی نقض قوانین جنگی است. هیچ‌گونه توجیهی از جمله مبارزه با تروریسم یا دفاع از خود برای زیرپا گذاشتن قوانین انسانی بین‌المللی وجود ندارد.» ‌دبیرکل سازمان ملل متحد، خواهان توقف ویرانی و تخلیه اراضی به ویژه در قدس شرقی شد و گفت: «اسرائیل باید اجازه تسهیل رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه را بدهد. همچنین از حماس و گروه‌های مسلح دیگر می‌خواهیم حملات موشکی به محله‌های مسکونی را متوقف کنند. »
انتقاد از صهیونیست‌‌‌‌‌ها مساوی با اتهام یهودستیزی
مولود چاووش‌اوغلو نیز که در این نشست نقشه‌ای را به همراه داشت که در آن گسترش اراضی تحت تسلط صهیونیست‌‌‌‌‌ها از سال ۱۹۴۷ تاکنون را نشان می‌داد، گفت: «رژیم صهیونیستی به جنایت‌های جنگی ادامه می‌دهد و باید عاملات این جنایت شناسایی شوند ضمن اینکه برای حفاظت از فلسطینی‌‌‌‌‌‌ها در مقابل حملات این رژیم باید مکانیسم جهانی شامل حفاظت فیزیکی ایجاد شود. از این رو تشکیل گروه بین‌المللی با مشارکت نظامی و مالی کشورهای داوطلب ضروری است. »‌وزیر امور خارجه ترکیه تأکید کرد:‌« محاصره تحمیلی رژیم صهیونیستی بر غزه این منطقه را به بزرگ‌ترین زندان باز در جهان تبدیل کرده است. زمانش رسیده که جامعه بین‌الملل برای توقف حملات صهیونیستی به ملت فلسطین اقدامات قانونی و اخلاقی اتخاذ کند. هرکس از تجاوزات رژیم صهیونیستی انتقاد می‌کند فوراً به یهودستیزی متهم می‌شود تا دهانش را ببندد اما یهودستیزی جنایت ضد انسانی است همانطور که اسلام و مسیحیت ستیزی جنایت ضد انسانی است.» ‌چاووش‌اوغلو بحران کنونی را ناشی از تداوم اقدامات تحریک‌‌آمیز رژیم صهیونیستی در قدس، هتک حرمت مسجدالاقصی، سنگ‌اندازی در برابر آزادی عبادت فلسطینی‌‌‌‌‌ها و اخراج آنها از منازل خود در محله الشیخ جراح دانست و یادآور شد: «اقدامی که باید امروز انجام شود تنها برقراری آتش‌بس نیست بلکه باید انرژی جهانی برای پایان دادن به اشغالگری صهیونیستی و محاصره تحمیلی بر اراضی فلسطینی بسیج شود.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار