کد خبر: 1048379
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۳
سرویس بین الملل جوان آنلاین: با وجود اعتراضات افکار عمومی جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، کشور‌های غربی بر حمایت‌های خود از صهیونیست‌ها ادامه می‌دهند. رئیس‌جمهور امریکا که با حمایت‌های نظامی شریک کودک‌کشی تل‌آویو در فلسطین است، از پاسخ دادن به سؤالی درباره حملات صهیونیست‌ها به غزه طفره رفت و با شوخی سر و ته آن را هم آورد. آلمان هم برای خوش خدمتی به تل‌آویو، فعالیت گروه‌های نزدیک به حزب‌الله را ممنوع کرد.

جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا روز چهارشنبه از پاسخ به سؤالی درباره افزایش تنش میان رژیم صهیونیستی و نیرو‌های مقاومت فلسطین طفره رفت. به گزارش شبکه «راشا تودی» هنگامی که بایدن در حال تست رانندگی تبلیغاتی یک خودروی امریکایی بود با سؤالات خبرنگاران حاضر در پیست آزمایش مواجه شد. یکی از خبرنگاران از بایدن پرسید: «آقای رئیس‌جمهور آیا می‌توانم پیش از شروع رانندگی سؤالی درباره اسرائیل بپرسم؟ زیرا این مسئله بسیار مهم است.» بایدن در پاسخ گفت: «خیر نمی‌توانی. مگر اینکه حین شتاب گرفتنم خودت را جلوی خودرو بیندازی. فقط دارم شوخی می‌کنم.» رئیس‌جمهور امریکا هفته گذشته طی سخنرانی در کاخ سفید گفت که در تماس تلفنی‌ای که با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی داشته بر حق تل‌آویو برای دفاع از خود تأکید کرده است. او چند روز بعد نیز بار دیگر در دفاع از جنایات رژیم صهیونیستی مدعی شد: «یکی از چیز‌هایی که تاکنون شاهد بوده‌ام این است که واکنش مفرطی اتفاق نیفتاده است.» علاوه بر بایدن، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه امریکا نیز در گفت‌وگوی تلفنی با نتانیاهو بدون اشاره به جنایات اخیر این رژیم علیه فلسطینیان بر حمایت امریکا از آنچه حق رژیم صهیونیستی برای دفاع در مقابل حملات راکتی حماس خوانده شده، تأکید کرده است. نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان امریکا هم روز چهارشنبه در بیانیه‌ای بدون اشاره به شهادت بیش از ۲۰۰ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی، این رژیم را دوست و متحد امریکا خواند و مدعی شد: «حماس از وضعیت ناپایدار برای آغاز خصومت علیه اسرائیل سوءاستفاده کرد.» علاوه بر امریکایی‌ها، دولت آلمان هم در ادامه حمایت‌های همه‌جانبه خود از رژیم صهیونیستی، فعالیت سه گروه نزدیک به حزب‌الله لبنان را به بهانه تشدید تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی ممنوع کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی هورست زیهوفر، وزیر امنیت داخلی آلمان در توئیتی نوشت: «هر کسی که از تروریسم حمایت کند در آلمان امنیت نخواهد داشت و هیچ پناهی در کشور ما نخواهد داشت.»

تطهیر بایدن از جنایات اسرائیل

در حالی که بایدن از جنایات صهیونیست‌ها حمایت می‌کند، اما رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند او را از شراکت در جنایات تل‌آویو در غزه تطهیر کنند. روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با استناد به دو منبع آگاه نام برده نشده نوشت: «جو بایدن در گفت‌وگوی تلفنی خصوصی خود با بنیامین نتانیاهو لحنی تندتر از آنچه به صورت علنی بیان کرده داشته است و به او هشدار داده که برای مدت زمانی بیش از حد طولانی جلوی فشار‌های فزاینده جامعه بین‌المللی و کنگره برای درخواست از اسرائیل به منظور تغییر رویکردش در قبال حماس ایستاده است.» بر اساس این گزارش بایدن ظاهراً به این اشاره کرده که توانایی او به منظور به عمل آوردن پوشش دیپلماتیک از اقدامات دولت اسرائیل در ضمن بالا گرفتن تنش‌ها بین تل‌آویو و حماس، به لحاظ زمانی محدود است. پایگاه خبری پولیتیکو نیز روز چهارشنبه به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد، گمان می‌رود دولت بایدن آن نیروی محرکه پنهان پشت ملغی کردن عملیات حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه بوده باشد که می‌توانست یک جنگ تمام‌عیار با تلفات بسیار بیشتر از دو طرف را رقم بزند. بر اساس این گزارش مقام‌های امریکایی به شکل محرمانه بنیامین نتانیاهو را متقاعد کردند تا به رویارویی مرگبار با جنبش حماس که تاکنون جان ده‌ها غیرنظامی را گرفته است، پایان دهد. قابل توجه است که نتانیاهو به تازگی گفته است این درگیری ظرف «چند روز» به پایان می‌رسد.

حمایت غربی‌ها از جنایات صهیونیست‌ها در حالی است که اعتراضات علیه صهیونیست‌ها در سراسر جهان در حال گسترش است. صد‌ها نفر از مردم اندونزی با تجمع در مقابل سفارت امریکا در جاکارتا، به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین اعتراض کردند. به گزارش شبکه المیادین، همچنین صد‌ها لبنانی و فلسطینی ساکن شهر بیروت در راهپیمایی اعتراضی تروریسم و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. در پایتخت تونس نیز ده‌ها معترض در تجمعی در نزدیکی ساختمان پارلمان این کشور، تصویب قانون جرم‌انگاری مسئله عادی‌سازی با اسرائیل را خواستار شدند. در سودان نیز هزاران نفر به دعوت گروه‌های مردمی مبارزه با عادی‌سازی، در تظاهراتی حملات اسرائیل به غزه و قدر را محکوم کرده و حمایت خود را از فلسطینی‌ها اعلام کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار