کد خبر: 1048099
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰
جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی، خشم جهانیان را برانگیخته است و کشور‌های مختلف بار دیگر صحنه راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌هایی در حمایت از مقاومت و فلسطینیان ساکن قدس و نوار غزه بودند. قانونگذاران امریکایی نیز ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، تل‌آویو را مصداق یک رژیم آپارتاید توصیف کردند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش شبکه روسیا الیوم، صد‌ها تونسی در استان‌های مختلف این کشور برای اعلام همبستگی خود با فلسطینی‌ها در برابر حملات رژیم صهیونیستی در راهپیمایی‌های اعتراضی شرکت کرده و ضمن محکومیت تجاوزات این رژیم، شعار‌هایی در حمایت از مقاومت، فلسطینی‌ها و آزادسازی فلسطین سر دادند. به گزارش پایگاه خبری «عربی ۲۱»، در شهر امان پایتخت اردن نیز راهپیمایی گسترده‌ای در حمایت از فلسطینی‌های ساکن نوار غزه، قدس و کرانه باختری به راه افتاد. هزاران اردنی در این راهپیمایی که به دعوت جنبش اسلامی راه‌اندازی شد، شرکت کردند و در حمایت از قدس، غزه و ملت فلسطین شعار دادند و اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان و قطع روابط دیپلماتیک با این رژیم را خواستار شدند. طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود هزار تظاهرکننده مراکشی در شهر رباط، پایتخت این کشور تجمع کردند و در حالی که پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند، حملات اسرائیل به فلسطینی‌ها و عادی‌سازی روابط میان رباط و تل‌آویو را محکوم کردند. معترضان لبنانی نیز در نزدیکی مرز‌های این کشور با فلسطین اشغالی در شهرک المطله برای حمایت از فلسطینی‌ها دست به اعتراض زدند و شعار «مقاومت راه آزادسازی است» سردادند. در ادامه تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی به سمت معترضان در داخل خاک لبنان تیراندازی کردند.

علاوه بر کشور‌های عربی، در امریکا نیز صد‌ها نفر در محل مقر سازمان ملل در شهر نیویورک جمع شدند و از این سازمان خواستند دست به اقدامی بزند و از فلسطینیان در بحبوحه تشدید جدی درگیری با رژیم صهیونیستی حمایت کند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، معترضان با سر دادن شعار «واکنش نشان دهید و به فلسطین کمک کنید» اظهار کردند، فلسطینیان در میان خشونت بین اسرائیل و غزه، به کمک، مسکن، غذا و دارو نیاز دارند. آن‌ها ضمن نگه داشتن پرچم فلسطین، خواستار پایان درگیری رژیم صهیونیستی با فلسطین شدند. همچنین هزاران نفر از مردم کانادا با برپایی تظاهرات در تورنتو، پایتخت این کشور و چندین شهر دیگر حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان را محکوم کردند. به گزارش شبکه المیادین، تجمع بزرگ ضدصهیونیستی در تورنتو، پرجمعیت‌ترین شهر کانادا با حضور هزاران نفر از شهروندان آن برگزار شد. شرکت‌کنندگان در این تجمع در حالی که پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند، در حمایت از فلسطین برابر حملات رژیم صهیونیستی شعار سر دادند.

اسرائیل، رژیم آپارتاید

جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری واکنش مقامات امریکایی را نیز در پی داشته است. الکساندریا اوکاسیو کورتِز، نماینده دموکرات کنگره امریکا با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن فلسطینیان در نوار غزه و دیگر مناطق اراضی اشغالی، گفت: «رژیم‌های آپارتاید، دموکراسی نیستند.» به نوشته روزنامه جروزالم‌پست، کورتز همچنین از اظهارات مقام‌های امریکایی از جمله جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور، مبنی بر اینکه اسرائیل حق دارد از خودش در برابر عملیات‌های راکتی گروه‌های مقاومت دفاع کند، انتقاد کرد. این نماینده امریکایی گفت: «این مسئله درباره دو طرف نیست بلکه درباره عدم توازن قواست. رئیس‌جمهور می‌گوید که اسرائیل حق دفاع از خود دارد. اما آیا [از نظر شما]فلسطینی‌ها هم حق زنده ماندن دارند؟» برنی سندرز، سناتور امریکایی هم خواستار توقف درگیری بین نظامیان غاصب صهیونیستی و نیرو‌های مقاومت فلسطین و توقف حمایت‌های ایالات متحده از رژیم صهیونیستی شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار