کد خبر: 1047959
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات فلسطین و غزه بدون هیچ نتیجه مشخص و با انتقاد شدید چین از مواضع آمریکا پایان یافت.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: برگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات فلسطین و غزه بدون هیچ نتیجه مشخصی پایان یافت.

براساس این گزارش، این نشست که به درخواست چین، نروژ و تونس برای بررسی درگیریها میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین سومین نشست این شورا طی یک هفته گذشته در این زمینه بود.

دو نشست قبلی نیز با کارشکنی آمریکا و جلوگیری از محکومیت خشونتهای صهیونیستها علیه فلسطینیها بدون انتشار بیانیه مشترک پایان یافته بود.

در این نشست که به صورت علنی برگزار شد از نمایندگان رژیم صهیونیستی و فلسطین نیز دعوت شده بود.

ریاض مالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، حملات اسرائیل به مناطق اشغالی فلسطین را مصداق جنایت جنگی خواند و از شورای امنیت خواست علیه تل آویو تحریم و ممنوعیت تسلیحاتی وضع کند.

وی تاکید کرد، اسرائیل دزد مسلحی است که وارد خانه ما شده و خانواده ما را ترور میکند، خانه های ما را خراب میکند و مردم ما را نسل بعد از نسل سرکوب میکند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل نیز در سخنرانی خود در این نشست از اسرائیل و فلسطین خواست به خونریزیها، تخریبها و ترورها پایان دهند و به میز مذاکرات راه حل دو دولتی بازگردند.

وانگ یی وزیر خارجه چین نیز ضمن انتقاد از مواضع آمریکا تاکید کرد که مانع واشنگتن باعث شده است که شورای امنیت نتواند با یک صدای واحد صحبت کند.

وی از آمریکا خواست که مسئولیتهای خود را در قبال این درگیریها بپذیرد و موضع خود را مشخص وبازتنظیم کند.

«سرگئی ورشینین» نماینده روسیه در شورای امنیت نیز خواستار توقف فوری این خشونتها و تقابل شد.

طبق گفته چند منبع، در نشستهای قبلی، از میان ۱۵ عضو شورای امنیت، ۱۴ عضو با صدور بیانیه‌ای مشترک برای کاستن از تنش‌ها موافق بودند و تنها آمریکا مخالف بود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار