کد خبر: 1047832
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
نماینده مردم مشهد وکلات درمجلس شورای اسلامی مطرح کرد،
نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان با افرادی که به صورت غیرمجاز منابع آبی روستاها را برای باغ ویلاها و استخرهای خود سرقت می کنند برخورد جدی و بازدارنده داشته باشند.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر اظهار کرد: طی جلسه ای در هفته گذشته وضعیت آب روستاهای شهرستان مشهد با حضور مسئولان این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مقرر شد شرکت اب و فاضلاب شهرستان مشهد گزارش دقیقی از وضعیت آب روستایی تهیه و در جلسه ای که هفته جاری برگزار خواهد شد، اعلام کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود:  شرایط روستاهای شهرستان مشهد  که امروز مشکل جدی در زمینه  منابع آبی دارند می توان به دو دسته تقسیم کرد ، یکی روستاهایی که متاسفانه وضعیت منابع آبی آنها به حدی رسیده است که جوابگوی نیاز مردم نیستند و باید آب شرب  از طریق تانکر برای آنها تامین شود.

حجت الاسلام پژمانفر ادامه داد: از طرفی  کیفیت منابع آبی برخی روستاها نیزبا افت شدید مواجه شده و اگرچه دبی آب آنها  نسبتا مناسب است اما آلودگی منابع آبی اجازه استفاده آنها را نمی دهد و برای وضعیت ابی این روستاها نیز باید چاره اندیشی شود.

وی بابیان اینکه وضعیت آبی امسال بحرانی و سخت است، ادامه داد: در مورد وضعیت بحرانی منابع آبی روستاهای شهرستان مشهد  با استانداری خراسان رضوی نیز گفتگو کرده ایم و مقرر شده است در اولین قدم، با پیش بینی منابع مالی مورد نیاز تعدادی تانکر آب رسانی خریداری شود، همچنین تقاضا کرده ایم که از سازمان و ارگان هایی که تانکر در اختیار دارند برای اب رسانی به روستاهایی که با مشکلات جدی در زمینه اب مواجه هستند کمک گرفته شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی  افزود: توصیه من به اعضای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان مشهد و همچنین دهیاران این است که کمبود آب را جدی بگیرند  و در جهت تامین رضایت مندی مردم با توجه به اینکه فصل تابستان و روزهای گرم سال در پیش است در این زمینه تلاش حداکثری داشته باشند.

وی تصریح کرد: از طرفی متاسفانه شاهد هستیم برخی افراد سودجو  علی رغم مشاهده شرایط بحرانی ابی ، بدون داشتن هیچ گونه مجوزی و به صورت غیر قانونی  منابع آبی را برای باغ ویلاها و استخرهای خود که عمدتا در اطراف مشهد و مناطق روستایی هستند و حتی احداث باغ ویلاها را نیز به صورت غیرمجاز انجام داده اند سرقت می کنند که با این گونه رفتارها   باید برخورد جدی و سنگین صورت بگیرد و به استانداری نیز اعلام کرده ایم که کارگروه ویژه ای را برای این مساله تعیین و نسبت به شناسایی آنها اقدام فوری و بازدارنده داشته باشند.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: هزینه انجام اینگونه تخلفات باید به صورتی باشد که فرد انگیزه ای برای  تکرار ان نداشته باشد، زیرا یکی از مواردی که باعث شده است افراد طی سال های گذشته این فعالیت غیرقانونی را ادامه دهند این بوده است که جریمه های تعیین شده بازدارنده نبوده است. 

وی افزود: نیاز ابی روستاییان  در سال جاری که اغلب اقشار محروم و مستضعفی هستند باید از سوی مسئولان مربوطه مورد توجه و برنامه ریزی جدی قرار بگیرد و در این زمینه از هرگونه تلاش و اقدامی فروگذاری نکنند، همچنین ما نیز به عنوان نماینده مردم این روستاها در مجلس شورای اسلامی آماده هرگونه مساعدت هستیم و در این باره از ظرفیت های قانونی لازم برای رفع این مساله استفاده خواهیم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار