کد خبر: 1047826
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
آن چه سال ها فقط در حد طرح و برنامه دستگاه های اجرایی بود، به همت آستان قدس رضوی محقق شده و حالا می توان با افتخار اعلام کرد که با حمایت از مردم عزیز ساکن روستاهای محروم می توان برای آن ها اشتغال پایدار ایجاد کرد؛ اشتغالی که هم زندگی آنها را سر و سامان می دهد، هم بهره وری تولید را بیشتر می کند.

پیشرفت منطقه ای، طرحی در بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی است که در قالب مسئولیت اجتماعی پیگیری می شود و هدفش این است که مجموعه های وابسته به این آستان برنامه های خود را به گونه ای جهت دهی کنند که اقتصاد آن ها با معیشت ناتوانان گره بخورد و به توانمندی نیازمندان منجر شود.

در این راستا بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس که طبق ساختار جدید، مدیریت شرکتها و موسسات وابسته و موقوفات و املاک در این بنیاد تعریف شده، ایفای این مسئولیت اجتماعی را عهده دار شده و موسسه عمران و توسعه رضوی تلاش می کند بستر پیشرفت منطقه ای را در چند نقطه کشور را فراهم کند. حالا همزمان با عید سعید فطر، یکی از این طرح ها به سرانجام رسیده و زنجیره ارزش دام سبک در استان لرستان تکمیل شده است.

 

 اشتغالزایی در لرستان بر اساس زنجیره ارزش منطقه

پس از سیل فروردین 98 در لرستان، آستان قدس رضوی برای اشتغالزایی و حمایت از آسیب دیدگان این منطقه اقداماتی را آغاز کرد و با توجه به زنجیره ارزش موجود در لرستان در حوزه دامپروری، زمینه ایجاد شبکه تولید و پشتیانی دام سبک با ظرفیت اشتغالزایی برای 2000 نفر فراهم شد و حالا این زنجیره تکمیل شده است.

حجت السلام و المسلمین محمدمهدی زردوزنیا مدیر پیشرفت منطقه‌ای مؤسسه عمران و توسعه رضوی در این باره گفت: مدیریت ایجاد زنجیره ارزش دام سبک که از کشت علوفه در مزارع استان‌های لرستان و خوزستان شروع شده بود، با ایجاد شبکه های تسهیلگران، پشتیبانی فنی بازرگانی، تعاونی های تولید متشکل از 500 واحد دامپروری خرد روستایی و عرضه گوشت در سطح کشور که آخرین حلقه آن هست، تکمیل شد و محصول عرضه شده نشان «طیب» را نیز از شرکت کیفیت رضوی دریافت کرده است.

 

افزایش بهره وری تولیدکنندگان و توانمندسازی مردم منطقه

وی ادامه داد: اجرای طرح اشتغال زایی در قالب ایجاد زنجیره ارزش مزیت دار منطقه، باعث پایین آمدن هزینه های تولید، افزایش بهره وری و تامین منافع تولید کننده و مشتری است که با عرضه گوشت بره های پروار، طرح توانمندسازی اهالی مناطق سیل زده شهرستان های چگینی و پل دختر در روز عید فطر تکمیل شد.

 

 کامل ترین طرح ایجاد اشتغال پایدار روستایی

عضو هیئت مدیره موسسه عمران و توسعه رضوی با اشاره به این که طرح مذکور در قالب همکاری بهره وری موقوفات و بنیادکرامت رضوی اجرا شده، تصریح کرد: این پروژه کامل ترین طرح ایجاد اشتغال پایدار روستایی در سطح کشور و یکی از بهترین الگوهای همکاری درون سازمانی آستان قدس رضوی در زمینه انجام مسئولیت اجتماعی به حساب می آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار