کد خبر: 1047629
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۰
دولت‌های غربی شریک سرکوب تل‌آویو
مقامات اروپایی تعارفات معمول‌شان درباره آزادی بیان را کنار گذاشته‏اند و برای جلوگیری از گسترش خشم و نفرت عمومی روزافزون مردمی اجازه تظاهرات حمایت از فلسطین را نمی‌دهند که هیچ در تماس با مقامات رژیم ددمنش صهیونیستی به ابراز ارادت و حمایت از این رژیم برای کشتار مردم محاصره شده می‌پردازند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: وزارت کشور فرانسه تظاهرات مردمی در پاریس را که قرار است روز شنبه در حمایت از فلسطینی‌ها برگزار شود، به بهانه ایجاد اختلال ممنوع کرد.

ژرارد درمانین، وزیر کشور فرانسه در واکنش به فراخوان برگزاری تظاهرات در روز شنبه در حساب توئیتری خود نوشت: «از رئیس پلیس پاریس خواستم که تظاهرات روز شنبه در ارتباط با تنش‌های اخیر در خاورمیانه (درگیری اسرائیل و فلسطین) را ممنوع کند. در سال ۲۰۱۴ برنامه مشابهی باعث ایجاد اختلالات گسترده شد. به مقامات محلی دستورالعمل‌هایی داده شد تا هوشیار و سختگیر باشند.»

همچنین امانوئل ماکرون روز پنج شنبه در گفتگو با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تنها به ابراز نگرانی نسبت به تشدید درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطینیان بسنده و در عین حال اقدام‌های دفاعی و تلافی‌جویانه گروه‌های مقاومت فلسطینی را به‌شدت محکوم کرد. در بیانیه ریاست جمهوری فرانسه آمده که ماکرون حملات حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی را نیز «به شدت محکوم» کرد و این اقدام‌ها را تضعیف‌کننده امنیت «دولت اسرائیل» و «به خطر انداختن جان مردم تل‌آویو» دانست. «استفن سایبرت» سخنگوی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اعلام کرد دولت این کشور تظاهرات در حمایت از فلسطینی‌ها را تحمل نخواهد کرد.

دولت آلمان روز چهار شنبه هم حملات راکتی مقاومت فلسطین از نوار غزه در واکنش به تجاوز‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کرده بود بدون آنکه به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان اشاره‌ای کند. در دیگر کشور آلمانی‌زبان اروپا یعنی اتریش هم پرچم رژیم صهیونیستی در مقر دولت این کشور، برای اعلام همبستگی با صهیونیست‌هایی که در عملیات‌های راکتی مقاومت به هلاکت رسیده‌اند، به حالت نیمه‌افراشته درآمد. با این حال و با وجود بارش شدید باران صد‌ها تن از مردم شهر وین عصر چهار شنبه با در دست داشتن پرچم فلسطین و سر دادن شعار آزادی برای مردم فلسطین در مرکز این شهر دست به راهپیمایی زدند و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پنج شنبه شب در پیامی توئیتری نوشت: «گفت‌وگوی طولانی و صمیمانه‌ای با گابی اشکنازی داشتم و بر حمایت اتحادیه اروپا از امنیت اسرائیل تأکید و حملات راکتی کور حماس را محکوم کردم.»

۳ نماینده منصف امریکایی

در حالی که دولت امریکا در روز‌های گذشته بار‌ها از حملات صهیونیست‌ها به غزه به صراحت دفاع کرده‌اند، آینا پرسلی، عضو دموکرات ترقی‌خواه مجلس نمایندگان امریکا روز پنج شنبه در نطق خود در صحن علنی این مجلس به شرایط سخت فلسطینیان تحت ستم رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: درد، آسیب و ترور فلسطینیان تنها به خاطر افزایش تنش‌های هفته اخیر نیست بلکه پیامد سال‌ها اشغالگری نظامی است.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم ساکت بمانیم وقتی که دولت ما ۸/ ۳ میلیارد دلار از کمک‌های نظامی را به اسرائیلی می‌فرستیم که از آن برای تخریب منازل فلسطینیان، زندانی کردن کودکان فلسطینی و بی‌خانمان کردن خانواده‌های آن‌ها استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سؤال این است که آیا بودجه امریکا باید صرف عدالت، آرامش و بازسازی شود یا اینکه دلار‌های مالیات دهندگان باید به یک سرکوب و آپارتاید منجر شود؟

همچنین کوری بوش، عضو مجلس نمایندگان امریکا گفت: مبارزه برای زندگی سیاهپوستان و مبارزه برای آزادی فلسطین به هم پیوسته است.

وی تأکید کرد: ما مخالف این هستیم که پول ما برای تأمین بودجه پلیس نظامی، اشغالگری و سیستم‌های ستم و ضربه شدید مصرف شود. این نماینده دموکرات تصریح کرد: ما ضد جنگ و ضد اشغال هستیم. ما ضد آپارتاید هستیم. ما در همبستگی با فلسطینیان ایستاده‌ایم. همچنین مارک پوکان شامگاه پنج شنبه در صحن علنی مجلس نمایندگان امریکا در نطق دیگری گفت: ما باید از تبعیض نامناسبی که فلسطینیان نسبت به سایر افراد این منطقه با آن روبه‌رو هستند، آگاه شویم و آن را محکوم کنیم. هیچ کس نباید متحمل از دست دادن زندگی، آزادی یا کرامت شود که مردم فلسطینی تحت مدیریت نتانیاهو و اسلافش در اسرائیل طی ۵۰ سال اشغال کرانه باختری رنج برده‌اند.

پوکان اضافه کرد: اجبار برای تخلیه منازل به ویژه در قدس و کرانه باختری، دادگاهی و زندانی کردن کودکان فلسطینی و از بین بردن زندگی انسان‌ها و ایجاد جاده‌ها و ورودی‌های جداگانه برای افراد، اقدامی شبیه چیزی است که در آفریقای جنوبی رخ داده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار