کد خبر: 1047609
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹
رهبر معظم انقلاب، در دیدار دانشجویی سه شنبه شب گذشته، در مورد نظر شخص ایشان درباره کاندیدا شدن یا نشدن افراد مختلف در انتخابات فرمودند: «در دوره‌های گذشته کسانی که می‌خواستند نامزد بشوند، از من می‌پرسیدند که شما مثلاً موافقید؟ من می‌گفتم «من نه موافقم، نه مخالف»، یعنی نظر ندارم. امسال گفتم من همین را هم نمی‌گویم. اگر کسی پرسید که شما موافقید، همین هم که «من نه موافقم، نه مخالفم» را هم نخواهم گفت.»

این سخنان از همان دقایق اولیه انتشار، ذهن‌ها را به سمت سخنان سید یاسر خمینی، پیرامون تصمیم قطعی برادرش سید حسن خمینی برای عدم کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری برد. ۲۳ فروردین ماه سال جاری، یاسر خمینی از «خواست» رهبری برای عدم کاندیداتوری حسن خمینی خبر داد. روایت او از دیدار رهبری و حسن خمینی اینگونه بود: «حاج حسن آقا با تردید در حال مشورت و بررسی جوانب امر بودند تا اینکه امروز مطابق دیدار‌های نوبه خود با رهبری، به دیدن ایشان رفتند که طی این ملاقات، رهبر انقلاب کاندیداتوری ایشان در انتخابات را به صلاح ندانستند و با بیان اینکه حاج حسن آقا را مانند فرزند خود می‌دانند، از ایشان خواستند که در شرایط فعلی به این عرصه ورود نکنند.»‌این سخنان یاسر خمینی در رسانه‌های اصلاح‌طلب با تیتر «درخواست رهبر انقلاب از سیدحسن خمینی برای عدم حضور در انتخابات» منتشر شد و این ذهنیت را ایجاد کرد که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رأساً و ابتدائاً و بدون هیچ سؤالی از سوی حسن خمینی، از او خواسته که در انتخابات کاندیدا نشود؛ لذا وقتی رهبر انقلاب در دیدار ویدئو کنفرانسی با دانشجویان از عدم ابراز نظر موافق و مخالف خود در انتخابات گفتند، افکار عمومی با خود گفتند پس ماجرای نهی حسن خمینی از کاندیداتوری چه بود؟

خبرگزاری فارس نتیجه پیگیری خود در این زمینه را اینگونه روایت می‌کند: «ماجرا از این قرار است که سیّدحسن خمینی در ملاقات با رهبر انقلاب از ایشان می‌خواهد تا درباره ورودش به انتخابات نظر دهند. رهبر انقلاب طبق همان مشی خود، اظهارنظری نمی‌کنند. اصرار سیّدحسن خمینی ادامه پیدا می‌کند و خطاب به رهبر انقلاب می‌گوید: «فرض کنید که فرزند شما چنین درخواستی از شما داشته‌اند، پاسخ شما به او چیست؟». استنکاف رهبر انقلاب ادامه می‌یابد تا اینکه در نهایت پس از اصرار‌های متوالی سیّدحسن خمینی، ایشان می‌گویند که اگر فرزند من چنین درخواستی داشته باشد، می‌گویم به صلاح او نیست در انتخابات شرکت کند.»

مهدی فضائلی، روزنامه‌نگار و از اعضای سایت رهبری هم توئیتی نوشته که تلویحاً روایت اولیه از این دیدار و نیز «درخواست» رهبری از حسن خمینی را رد می‌کند: «نه موافقم ونه مخالف، پاسخی است که داوطلبان ریاست جمهوری با گرایش‌های مختلف همواره از آیت الله خامنه‌ای شنیده‌اند. اما در این دوره همین پاسخ هم به این تقاضا‌ها داده نشده است، چنانکه به آقای سیدحسن خمینی فرمودند: «نظری نمی‌دهم» و در پی اصرار وی برای نظر مشورتی، معظم له ارزیابی خود را ابراز کردند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار