کد خبر: 1047552
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲
شهردار اصفهان:
قدرت اله نوروزی با اشاره به اینکه از 16 ایستگاهی که بین دارک تا کهندژ وجود دارد 12 ایستگاه در حال ساخت است، گفت: آزادسازی ایستگاه های شکرشکن، فلسطین و امام علی (ع) در حال انجام است و در بودجه امسال برای آزادسازی ایستگاه رهنان هم بودجه لازم پیش بینی شده است.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، شهردار اصفهان در برنامه زنده تلویزیونی «اینجا اصفهان» با اشاره به اینکه در قالب برنامه «هر یکشنبه یک افتتاح» که از سال گذشته آغاز شده است، پروژه های متعددی در شهر اصفهان افتتاح و بهره برداری شده است، اظهار کرد: هم اکنون نیز طرح های زیادی در نوبت افتتاح است.

وی ادامه داد: با موضوع عدالت فضایی در این دوره مدیریت شهری اقدامات مطلوبی در نقاط مختلف شهر اجرا شده است اما شهرداری به لحاظ قانونی نمی تواند، در حریم شهر که جزو وظایف شهرداری نیست اقداماتی انجام دهد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه وقتی به شهرداری آمدیم 15 درصد باقی مانده خط اول متروی اصفهان را طی مدت چهار ماه تکمیل کردیم، گفت: با بهره برداری کامل از این خط، در سال 98 تعداد مسافران به 120 هزار نفر در روز رسید.

وی ادامه داد: شرایط کرونایی باعث شد تعداد مسافران مترو کاهش یابد و از ظرفیت این خط به طور کامل استفاده نشود.

نوروزی با اشاره به اجرای عملیات ساخت خط دوم مترو از سمت دارک و زینبیه اظهار کرد: این خط شمال شرق را به غرب شهر وصل می کند.

وی بیان کرد: حفاری در جبهه شمال شرقی خط دو مترو در حال انجام است؛ همچنین برای حفاری از سمت جبهه غربی نیز قراردادی با قرارگاه خاتم ‌الانبیاء منعقد و شفت و تی. بی. ام مهیا و برخی از اقدامات برای نصب کابل ‌های برق آماده ‎سازی شده است تا به زودی شاهد آغاز عملیات حفاری از این جبهه باشیم.

شهردار اصفهان افزود: حفاری ها در جبهه غربی و شرقی با کاترهدهای با قطر به ترتیب ۹.۵ متر و شش متری انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه از 16 ایستگاهی که بین دارک تا کهندژ وجود دارد 12 ایستگاه در حال ساخت است، گفت: آزادسازی ایستگاه های شکرشکن، فلسطین و امام علی (ع) در حال انجام است و در بودجه امسال برای آزادسازی ایستگاه رهنان هم بودجه لازم پیش بینی شده است.

نوروزی اظهار کرد: اگر شرایط تحریم نبود همزمان با احداث ایستگاه‌ ها، سگمنت گذاری و ریل‌گذاری نسبت به خرید تجهیزات نیز اقدام می‌کردیم.

وی افزود: برای خرید تجهیزات مورد نیاز مترو نیاز به دریافت مجوز 560 میلیون یورویی از شورای اقتصاد داریم که در صورت تحقق همزمان با اجرای بخش عمرانی پروژه، تجهیزات هم خریداری می شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: با سرعتی که خط دوم متروی اصفهان هم اکنون دارد در آینده نزدیک شاهد آماده سازی زیرساخت ها خواهیم بود.

وی بیان کرد: روزانه 400 متر حفاری در خط دوم مترو در عمق 30 متری زمین انجام می شود و سعی کردیم با کمترین مشکلات ترافیکی و فضای کارگاهی این طرح را اجرا کنیم که موجب آزار شهروندان نباشد.

6 کیلومتر حدفاصل پل آفتاب تا تقاطع شهید سلیمانی آزادسازی شده است

نوروزی به اجرای حلقه حفاظتی شهر اصفهان به عنوان یکی دیگر از طرح های عمرانی شهر اشاره و اظهار کرد: حلقه حفاظتی فقط یک جاده نیست، بلکه صدها پیوست دارد که می ‌تواند منجر به حفظ جان و سلامت مردم شود.

وی ادامه داد: اطراف حلقه حفاظتی شهر، نوار سبزی ایجاد خواهد شد تا از رشد بی ‌رویه شهر و حاشیه نشینی جلوگیری کند؛ این پروژه برای ساکنان شهرهای مختلف قدرت گزینش برای انتخاب مسیر جهت رسیدن سریع ‌تر به مقصد را ایجاد می ‌کند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: هفت و نیم کیلومتر بین پل آفتاب تا تقاطع سردار شهید سلیمانی وجود دارد که بیشترین حجم آزادسازی ‌ها در این مسیر هفت و نیم کیلومتری و به صورت میلیمتری در حال انجام است و فقط یک هزار و ۵۰۰ متر از مسیر آزادسازی نشده است.

وی افزود: در این مسیر در جاده قهجاورستان زیرگذر بزرگی در حال احداث است، همچنین در چند صد متری آن بر روی کانال آب پل دیگری احداث می‌شود.

نوروزی از ساخت یک پل بین محله‌ های خاتون آباد و دهنو که یک هزار و 500 متر فاصله دارد خبر داد و گفت: پروژه مجموعه پل‌ ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی از نظر طراحی و معماری بسیار ویژه است و نوع پایه ‌های آن در ایران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پروژه سردار شهید سلیمانی یک پروژه محرک توسعه برای شرق اصفهان به شمار می‌آید، ادامه داد: این طرح با هزینه حدود 200 میلیارد تومانی و طی 20 ماه ساخته شد درحالیکه قرار بود 36 ماهه به پایان برسد.

شهردار اصفهان افزود: مصادیق عدالت فضایی در شهر اصفهان، احداث ورزشگاه‌ های رستم و سهراب در منطقه کمتر برخوردار ۱۴، احداث مجموعه فرهنگی دکتر شریعت در محله حصه که تا دو سال پیش کوچه‌های آن آسفالت نبود، احداث فرهنگسرای مظاهری در منطقه ۱۲ و احداث دو سینما در مناطق ۱۱ و ۱۵ به شمار می رود.

وی بیان کرد: حدفاصل پل سردار شهید سلیمانی تا جاده شیراز بخش زیادی باید در مسیر رینگ چهارم آزادسازی و تعریض شود، همچنین قبل از راه‌آهن مسیر رینگ باید به سمت چپ منحرف و از مجاورت سیتی سنتر به سمت جاده سپاهان شهر و از آنجا به سمت شهر ابریشم ادامه پیدا کند؛ در این محل برای انجام آزادسازی‌ها مذاکراتی با ارتش انجام و توافقات اولیه صورت گرفته است.

نوروزی با بیان اینکه در مسیر رینگ چهارم یک تقاطع غیر همسطح در جاده ذوب آهن (در مجاورت زندان مرکزی اصفهان) احداث می‌شود و از آنجا به سمت آتشگاه ادامه یافته و تقاطع غیر همسطح دیگری در آتشگاه احداث خواهد شد، گفت: مسیر این طرح به سمت دانشگاه صنعتی، ورزشگاه نقش جهان، دولت آباد و از آنجا به سمت پل آفتاب منتهی و رینگ تکمیل خواهد شد که برای تحقق این ابر پروژه باید شهرداری شهرهای ابریشم، خمینی شهر، درچه و دولت آباد همکاری لازم را داشته باشند.

تشکیل شرکت سرمایه برای توسعه حلقه حفاظتی شهر اصفهان

شهردار اصفهان بیان کرد: 75 درصد هزینه ساخت تقاطع شهدای ورزشکار از سوی شهرداری اصفهان و مابقی از سوی شهرداری دولت آباد تامین می شود.

وی از تشکیل شرکت سرمایه توسعه حلقه حفاظتی شهر اصفهان خبر داد و گفت: مذاکرات لازم با معاون وزیر راه و شهرسازی انجام و توافق‌نامه‌ای در این زمینه امضا شده است که با تاسیس شرکت سرمایه، بیرون اصفهان برای اصفهان خواهد بود.

نوروزی بیان کرد: برای کنار گذر شرق اصفهان هم شرکت سرمایه تشکیل شده است.

وی بیان کرد: نباید از رینگ دوم شهری که جنبه گردشگری دارد کامیون عبور کند بلکه باید با ایجاد زیرساخت ها سلامت شهروندان تضمین شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ششمین برنامه راهبردی اصفهان فردا رونمایی خواهد شد، گفت: اصفهان از سال ۷۵ تا کنون دارای برنامه ‌های پنج ساله بوده است؛ این برنامه‌ها مربوط به سال‌های ۹۰ تا ۹۵، ۹۵ تا ۱۴۰۰ و ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۵ راهبردی است.

وی ادامه داد: برنامه 1405 با یک سال تلاش با استفاده از نظرات اساتید، فعالان اصناف و قشرهای مختلف تهیه و تدوین شد که چشم انداز آن «شهر زیست پذیر و رقابت پذیر» است تا استانداردهای زندگی سالم در شهر فراهم شود.

نوروزی افزود: عده‌ای در خصوص اجرای پروژه تراموا در اصفهان نظرات دیگری دارند که در این راستا با قرارگاه خاتم‌الانبیاء تفاهم‌ نامه ‌ای امضا شده است.

وی ادامه داد: شهر اصفهان به عنوان یک شهر بین‌المللی، جهانی و تاریخی باید از امکانات و زیرساخت‌های لازم برخوردار باشد؛ این شهر را باید با تمام وجود حفظ و از دستاوردهای تاریخی آن صیانت کنیم.

مسیر میدان امام حسین و سپه به محور پاسداری از حریم تاریخ و میراث تبدیل می شود

شهردار اصفهان تصریح کرد: برای احیای دولتخانه صفوی، حدفاصل میدان آزادی تا سی و سه پل پیاده راه‌ها ساماندهی و آبراه و فضای شهری مناسبی در این مسیر ایجاد خواهد شد و در ادامه حدفاصل سی و سه پل تا میدان انقلاب طراحی ویژه‌ای در نظر گرفته شده تا محور گردشگری شهر تکمیل و از میراث تاریخی نیز حفاظت کنیم و شاهد رونق کسب و کار کسبه باشیم.

وی افزود: پیاده رو سازی مسیر حدفاصل میدان امام حسین (ع)، خیابان سپه تا میدان امام (ره) و از سمت بازار به طرف میدان امام علی (ع) در حال انجام است؛ البته به ۱۰ نفر از دلسوزان شهر ماموریت دادیم که در صورت وجود هر گونه نقص در ساماندهی و پیاده رو سازی مسیر میدان امام حسین (ع) و خیابان سپه مراتب را گزارش دهند تا بهبود کیفیت ایجاد شود چرا که اینجا به محور فرهنگی و گردشگری و محور پاسداری از حریم تاریخ و میراث و هویت شهر تبدیل خواهد شد.

نوروزی اظهار کرد: امسال در آستانه عید سعید فطر جشنواره گل سرخ در شهر اصفهان حدفاصل چهارراه تختی تا دروازه شیراز برگزار خواهد شد.

شهردار اصفهان در این برنامه از «میر معصومی» پیرمرد گل فروش معروف اصفهان که تصویر آن توسط «استاد طاهری» یکی از نقاشان برجسته بر روی یکی از دیواره‌های خیابان شریعتی نقش بسته، با اهدای اثر ارزشمند صنایع دستی تجلیل کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر