کد خبر: 1047548
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان :
ایمان حجتی گفت: شهرداری اصفهان به عنوان نخستین شهرداری کشور وارد فضای بازی های آنلاین شد تا در شرایط کرونا و تشویق مردم به در خانه ماندن، از این طریق یک سرگرمی خانوادگی ایجاد شده و به پر کردن اوقات فراغت شهروندان کمک کند.

 

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان در آیین اهدای جوایز برگزیدگان مسابقه "سین جیم" اولین لیگ اسم فامیل آنلاین که با همکاری گروه صنعتی اسنوا و دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری برای نوروز کرونایی امسال، اولین لیگ آنلاین اسم فامیل با عنوان "سین جیم" را برای سرگرم کردن شهروندان در اوقات فراغت ایام نوروز و ترغیب آنها برای در خانه ماندن تدارک دید.

وی با اشاره به اهداف این بازی، تصریح کرد: یک بخش از این بازی با هدف تفریح و سرگرمی در ایام عید و بخشی دیگر به دلیل وجود کرونا و محدودیت های ناشی از آن در قالب یک همکاری تمام اصفهانی با همکاری مرکز نوآوری و سرگرمی دانشگاه اصفهان به ثمر رسید و مجموعه اسنوا هم حامی این لیگ بود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه هنرمندان اصفهانی نیز ضلع دیگر همکاری برای راه اندازی اولین لیگ آنلاین اسم فامیل "سین جیم" بودند، ادامه داد: هنرمندان طنزپرداز اصفهانی با ویدئوهایی که در خصوص این بازی منتشر کردند نقش موثری در جذب مخاطبان داشتند.

*رکوردشکنی سین جیم، استقبال بالای شهروندان

وی اضافه کرد: 250 هزار بازی در طول سه لیگ و حدود 600 هزار دقیقه بازی توسط حدود 10 هزار بازیکن در ایام نوروز برای این بازی شکل گرفت که نشان از فضا و ظرفیت بسیار خوب این بازی داشت.

حجتی با بیان اینکه شهرداری اصفهان به عنوان نخستین شهرداری کشور وارد فضای بازی های آنلاین شد، افزود: شهرداری اصفهان علاوه بر اینکه تفریح و سرگرمی را برای شهروندان اصفهانی رقم زد، توانست با استفاده از این بازی هویت و فرهنگ اصفهانی را یادآوری و تقویت کند چراکه بخش هایی از این بازی به فرهنگ لغات و اصطلاحات اصفهانی اختصاص داشت.

*بومی سازی بازی های آنلاین متناسب با فرهنگ اصفهان توسط شهرداری

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: شرایط کرونا و محدودیت های ناشی از آن باعث شده بود که خانواده ها زمان بیشتری در کنار یکدیگر قرار بگیرند از همین رو می طلبد برنامه هایی برای خانواده ها وجود داشته باشد تا با استفاده از آن خانواده ها سرگرم شده و اوقات شادتری را در کنار هم سپری کنند.

فریده روشن با بیان اینکه اصفهان همواره در موضوع خلاقیت و نوآوری پیشتاز کشور بوده، تصریح کرد: مدیریت شهری به این نتیجه رسیده که برای ایجاد فضاهای تفریحی لازم نیست تنها به بحث سخت افزاری توجه داشته باشد بلکه لازم است نگاه نرم افزاری نیز متعاقب شرایط به موضوعات سرگرمی خانواده ها داشت.

*افزایش نشاط اجتماعی شهروندان با طراحی سرگرمی های متناسب با شرایط کرونا

وی اضافه کرد: اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با همین نگاه به مسائل فرهنگی شهر و به افزایش شور و نشاط شهروندان پرداخته است. تا پیش از شیوع کرونا برنامه های خوب و عرصه محور از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری در سطح شهر اجرا می شد اما شرایط کرونایی باعث شد که چنین برنامه هایی تعطیل شود و شهرداری اصفهان به خوبی توانست این تهدید را به فرصت تبدیل و برنامه های خود را متاثر از شرایط موجود برگزار کند.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: با توجه به جذب جوانان و نوجوانان به سمت فضای مجازی لازم بود بومی سازی مناسب با فرهنگ و رسوم ایرانی و اصفهانی برای این فضا ترسیم شود که این کار با همکاری شهرداری و دانشگاه اصفهان شکل گرفت.

وی با بیان اینکه استارت آپ ها می توانند تحول ایجاد کرده و باعث رفع نقصان ها و کمبودها شوند، تاکید کرد: این برنامه ها می توانند نوجوانان و کودکان ما را از جذب شدن به برنامه های بیهوده با فرهنگ های نامطلوب نجات دهند و بنابراین لازم است از این برنامه ها حمایت کنیم.

روشن تصریح کرد: اقداماتی مانند برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز در همین راستا است و توانمندسازی کودکان و نوجوانان ما در بخش های مختلف، مهارت آموزی و سوق دادن آنان به محصولات فرهنگی مانند فیلم و سینما را به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری به خوبی در این فضا وارد شده و جا دارد به نمایندگی از شورای اسلامی شهر اصفهان از این عزیزان تشکر کنم. طرح شهروند دیپلمات و موضوعات تقویت ارتباط با شهرهای خواهرخوانده از دیگر موضوعاتی است که اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان به خوبی به آن ورود کرده است.    

*استقبال از سین جیم به روایت اعداد

گفتنی است؛ در اولین لیگ آنلاین اسم فامیل با عنوان "سین جیم" که از ساعت ۱۸ روز ۵ فروردین 1400 آغاز شد و تا 12 شب 8 فروردین ادامه یافت، بازیکنان بیش از ۸۴ هزار بازی را تجربه کردند که به معنای ایجاد ۲۵۰ هزار دقیقه سرگرمی تنها در ۷۵ ساعت است.

چند ساعت مانده به لیگ دوم، در 9 فروردین از ساعت 12 ظهر الی 12 شب، به مدت دوازده ساعت کاربران به مداد رایگان نامحدود (مداد طلایی) دسترسی پیدا کردند تا آماده‌تر به لیگ دوم بروند. تنها در همین بازه کوتاه بیش از 20 هزار بازی انجام شد.

از 10 فروردین تا 12 فروردین دومین لیگ به مدت 60 ساعت برگزار شد و کاربران مجموعا 200 هزار دقیقه از وقت خود را صرف بازی کردند و 63 هزار بازی انجام دادند.

در آخرین روز از دومین لیگ هم بازی به رکورد میزبانی 1000 بازیکن همزمان رسید.

سومین و آخرین لیگ نوروزی هم از ساعت 13 روز 13 فروردین آغاز شد و تا ساعت 12 شب 15 فروردین ماه ادامه یافت و در این بازه 59 ساعته، لیگ سین جیم شاهد 69 هزار بازی بود.

رکورد دریافت بیشترین امتیاز برای لیگ‌های سه روزه مربوط به لیگ دوم است، جایی که نفر اول با بیش از ۱۳۰۰ بازی و دریافت ۱۲۹۵۵ در 72 ساعت توانست رکوردشکنی کند.

در کنار این لیگ های دوره ای که هر سه روز یک بار برگزار می شدند، سین جیم یک لیگ قهرمانان هم داشت که در آن مجموع امتیازات بازیکن‌ها در هر سه دوره لیگ محاسبه می شد و نفر اول با بیش از 2295 بازی و 27341 امتیاز توانست بالاتر از بقیه قرار بگیرد.

 کاربران 250 هزار بازی انجام دادند و بیش از 600 هزار دقیقه از وقت خود را صرف بازی کردند و در زمان برگزاری لیگ تعداد کاربران به حدود 10 هزار نفر رسید.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر