کد خبر: 1047365
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸
پس از چند هفته جنایات رژیم صهیونیستی در قدس علیه فلسطینی‌ها، صبر گروه‌های مقاومت غزه دوشنبه شب به سر آمد و با شلیک دست‌کم ۳۶۰ موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی وضعیت جنگی بین دو طرف ایجاد شده است. ارتش صهیونیستی نیرو‌های ذخیره خود را فراخوانده است، اما تنها به حملات هوایی به غزه اکتفا کرده و نتانیاهو هم گفته که شاید برای مدتی این درگیری‌ها ادامه داشته باشد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: گروه‌های مقاومت غزه با بیان اینکه دوران یکه‌تازی تل‌آویو به سرآمده است، هشدار دادند که اگر صهیونیست‌ها حملات‌شان در قدس را متوقف نکنند، حملات موشکی به اسرائیل را ادامه خواهند داد. موازنه وحشت گروه‌های مقاومت در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها در قدس، نشان داد که هر جنایت صهیونیستی در قدس، با چتر حمایتی غزه مواجه خواهد شد، موازنه‌ای که مقامات تل‌آویو را از تصمیم‌گیری سنجیده برای ادامه جنگ و پایان دادن آن سردرگم کرده است. پس از پایان ضرب‌الاجل گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی برای ترک مسجدالاقصی، جنبش حماس و دیگر گروه‌های غزه بخش‌هایی از سرزمین‌های اشغالی را موشک‌باران کردند. منابع فلسطینی سحرگاه سه شنبه گزارش دادند که آژیر‌های خطر بار دیگر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه و در عسقلان اشغالی به صدا درآمده‌اند. شبکه «الجزیره» گزارش داد که گروه‌های مقاومت صد‌ها موشک از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک کرده‌اند. وبگاه صهیونیستی «والا» در عین حال گزارش داد که ده‌ها شهرک‌نشین به علت حملات موشکی شدید گروه‌های مقاومت خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

یک سخنگوی مرکز درمانی «بَرزیلای» اسرائیل گفت: «تاکنون ۳۱ اسرائیلی در شهرک عسقلان مجروح شده‌اند.» این آمار از میزان تلفات اسرائیل در مقابل حملات موکشی از غزه قابل توجه است و در درگیری‌های قبلی این حجم از تلفات از سوی صهیونیست‌ها مشاهده نشده بود. ارتش رژیم صهیونیستی دیروز از شلیک شدن بیش از ۲۵۰ فروند راکت و موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی خبر داد. این درحالی است که منابع فلسطینی، تعداد موشک‌های شلیک شده به سرزمین‌های اشغالی را ۳۶۰ عدد عنوان کرده‌اند که نسبت به تعداد موشک‌های شلیک شده در درگیری‌های دور قبل افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد. در جنگ ۵۱ روزه غزه در سال ۲۰۱۴، حدود ۴ هزار و ۵۰۰ موشک از غزه به سرزمین‌های اشغالی شلیک شده بود که میانگین روزانه آن ۹۰ موشک بود، اما در حملات دو شنبه شب در کمتر از پنج ساعت، بیش از ۳۰۰ موشک شلیک شده است که نشان از توانمندی‌های گروه‌ها مقاومت دارد.

آماده‌باش مقاومت

گردان‌های «القسام» روز سه شنبه اعلام کرد در صورتی که دشمن حملات به مناطق مسکونی غزه را تکرار کند، عسقلان را به جهنم تبدیل خواهند کرد. به گزارش شبکه المیادین، شاخه نظامی حماس گفت: «برای نخستین بار از موشک A۲۰ برای حمله به مواضع رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی استفاده کرده است.»

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرائیل باید به خاطر حماقت‌های خود، حساب پس بدهد و دوران یکه‌تازی‌اش در قدس به پایان رسیده است. این گروه‌ها تأکید کردند: «نیروی خود را برای حمایت از ملت خود در هر منطقه تجمیع کردیم و هر تبعاتی هم که داشته باشد، آنان را ر‌ها نخواهیم کرد.» مقاومت فلسطین اعلام کرد که بانک اهدافی از اسرائیل را در اختیار دارد که در صورت لزوم آن‌ها را مورد هدف قرار خواهد داد. همچینن در ادامه این بیانیه به ملت فلسطین و به‌ویژه ساکنان قدس اطمینان داده شد که مقاومت، آنان را تنها نخواهد گذاشت، بلکه «سپر و شمشیر» آنان خواهد بود.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز گفت: «قدس یک توازن قدرت جدید را از نظر سیاسی، مردمی و میدانی در سطح داخلی و خارجی تثبیت کرد و اراده ملت پیروز شد.»‌بر اساس گزارش شبکه الجزیره، هنیه تأکید کرد: «وصل معادله غزه به قدس ثابت است و تغییر نمی‌کند و هر زمانی قدس فرا بخواند غزه لبیک می‌گوید.» وی افزود: «ما تصمیم گرفتیم تا زمانی که رژیم اشغالگر به تمامی انواع تجاوز و تروریسم خود در قدس و مسجدالاقصی پایان نداده، ادامه دهیم.» ابوعبیده سخنگوی گردان‌های «القسام» هم خطاب به اهالی قدس گفت: «مطمئن باشید در پشت سر شما یک مقاومت بیدار دست به ماشه ایستاده است.»

گسترش موازنه غزه به قدس

درحالی که در هفته‌های اخیر نظامیان صهیونیست جنایات خود را در قدس تشدید کرده‌اند پاسخ به این جنایات برای اولین از سوی گروه‌های مقاومت غزه پاسخ داده می‌شود. در درگیری‌های قبلی، خود فلسطینی‌ها در کرانه باختری با انتفاضه سنگ به مصاف جنایات اسرائیل می‌رفتند، اما جنبش حماس و دیگر گروه‌های مقاومت غزه معادله را برگردانده و چتر موشکی خود را در آسمان قدس نیز گسترانده‌اند. در شرایطی که در درگیری‌های قبلی توازن نظامی به نفع صهیونیست‌ها بود، اما اکنون این معادله تغییر یافته و گروه‌های مقاومت به سطحی از توانمندی دست یافته‌اند که روزانه صد‌ها موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک می‌کنند و ترس و وحشت را در بین صهیونیست‌ها ایجاد کرده‌اند. تا جایی که مقامات تل‌آویو از تصمیم‌گیری در مقابله با این گروه‌ها عاجز مانده‌اند.

شلیک صد‌ها موشک از غزه به سمت اسرائیل، مقامات تل‌آویو را مجبور به اعتراف به توانمندی این گروه‌ها کرده است. به گزارش شبکه المنار، یک مقام امنیتی تل‌آویو روز سه شنبه با اذعان به اینکه سامانه‌های پدافند هوایی این رژیم فقط توانستند چند ده فروند از این ۲۰۰ موشک و راکت را رهگیری کنند و مابقی به اراضی اشغالی برخورد کرده است، اذعان کرد: «[برخورد ۲۵۰ راکت]این رقم غیرمعمولی است که آمادگی حماس را نشان می‌دهد». نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی نیز که با موشک‌ها و راکت‌های جدید گروه‌های مقاومت فلسطینی غافلگیر شده‌اند، از نتانیاهو خواستند که پاسخ کوبنده‌ای به شلیک راکت‌ها از نوار غزه بدهد. به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، اعضای کنست در بیانیه‌ای گفتند: «ما بیش از یک دهه است که از حملات راکتی گاه و بی‌گاه آسیب دیده‌ایم، زیرا تاکنون هیچ تصمیمی اتخاذ نکرده‌ایم. استفاده از مُسکِن، راه درمان نیست».

واکنش صهیونیست‌ها

در واکنش به موشک‌های مقاومت، بالگرد‌های اسرائیلی دو شنبه شب یک کارگاه را در منطقه «عبسان» واقع در شرق «خان‌یونس» هدف قرار دادند. در بیانیه منتشر شده ارتش اسرائیل ادعا شده که جنگنده‌ها، بالگرد‌ها و توپخانه‌های این رژیم بیش از ۱۳۰ موضع در نوار غزه را در چند نوبت هدف قرار داده‌اند. رژیم صهیونیستی مدعی است این اهداف متعلق به جنبش مقاومت حماس بودند. وزارت بهداشت غزه دیروز اعلام کرد تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به ۲۴ نفر رسیده که در میان آن‌ها ۹ کودک دیده می‌شود و بیش از ۷۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

همزمان با انتقال تعداد بیشتری از توپخانه‌ها و تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی به اطراف نوار غزه، بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم نیز طی دستوری تداوم حملات به نوار غزه و فراخواندن حدود ۵ هزار نیروی ذخیره ارتش را تصویب کرد. شبکه «اسکای‌نیوز» گزارش داد که دستورالعمل تداوم حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه، در پی جلسه روز سه شنبه گانتس با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و دیگر مقامات امنیتی صادر شده است. از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که ارتش این رژیم در حال تقویت مواضع خود اطراف نوار غزه و احتمال آغاز عملیات زمینی علیه گروه‌های مقاومت فلسطینی است. نتانیاهو گفته درگیری‌ها ممکن است برای مدتی ادامه داشته باشد. طبق گزارش روزنامه جروزالم‌پست، نتانیاهو همچنین مدعی شد هر کسی که به اسرائیل حمله کند بهای سنگینی خواهد پرداخت.
 
شمارش معکوس جنایت علیه غزه

در حالی که کابینه رژیم صهیونیستی گسترش عملیات علیه عزه را تأیید کرده، عصر دیروز یک بار دیگر تبادل آتش بین صهیونیست‌ها با غزه بالا گرفت. گردان‌های قسام، اعلام کرد در مدت پنج دقیقه ۱۳۷ فروند موشک به طرف شهرک‌های اشدود و عسقلان شلیک کرده است که شدید‌ترین حمله موشکی در دور جدید رویارویی‌ها است. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی هم طی چند دقیقه ۱۴ بار به مناطق مختلف نوار غزه حمله کردند. الجزیره از حرکت تانک‌ها و توپخانه‌های سنگین رژیم صهیونیستی به سوی مرز نوار غزه خبر داد. تا عصر دیروز گزارش شد که بیش از ۶۰۰ موشک در کمتر از یک روز به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
asghar
|
Canada
|
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
0
با سلام وصبح بخیر . درود بر مقاومت فلسطین .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
0
شاید با این وضع مهاجرت معکوس بصورت انبوه رخ دهد و این یعنی نابودی از درون
said
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
0
باید ضربات محکم‌تری به اسرائیلی ها زد تا دست از سر ملت فلسطینیان بردارند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار