کد خبر: 1047319
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه:
احمدرضا فروتن مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه، از عملیات سمپاشی درختان سطح شهر به منظور دفع آفات نباتی و مبارزه با بیماری های گیاهی و نیز جلوگیری از تکثیر شته ها خبر داد.

به گزارش رویا مردانی خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه در گفت وگویی اظهار داشت: عملیات سمپاشی و محلول پاشی درختان فضای سبز  پارک ها و معابر اصلی شهر با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم استاندارد توسط اکیپ های مختلف سازمان فضای سبز شهرداری در حال انجام است.

وی بیان داشت:: این اقدام با توجه به لزوم سمپاشی درختان در فصل بهار با هدف دفع آفات نباتی و مبارزه با بیماری های گیاهی، جلوگیری از تکثیر شته ها و حفاظت از درختان، هر ساله به صورت گسترده در دو نوبت انجام می پذیرد.

فروتن ، با اشاره به اینکه امسال عملیات سمپاشی درختان سطح شهر با توجه به شیوع و پیشروی آفات از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: از جمله آفات مهم این فصل، شته ها، پسیل زیتون و برگ خوار‌ها هستند که این آفات علاوه بر تغذیه از شیره گیاهی، اختلال در امر فتوسنتز، خسارت به فضای سبز شهری و خشکیدگی درختان، ناقل بیماری‌های ویروسی نیز هستند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه ، گفت با اشاره به اینکه حفظ و نگهداری فضای سبز هزینه های سنگینی را برای مدیریت شهری در بردارد،  در عملیات سمپاشی درختان سطح شهر به نکات ایمنی توجه شده و از سمومی در این طرح استفاده می شود که با کمترین خسارات و آسیب های زیست محیطی، بیشترین تأثیرگذاری را در از میان بردن آفات داشته باشند.

وی با بیان اینکه طرح سمپاشی شامل تمام درختان معابر و بلوار های سطح شهر می شود، از شهروندان درخواست کرد: ضمن توجه به هشدارهای شهرداری، در هنگام انجام عملیات سمپاشی از پارک نمودن خودروهای حامل مواد خوراکی در خیابانهای اصلی خودداری نموده و برای جلوگیری از ورود سم به داخل منازل پنجره های مشرف به معابر اصلی را ببندند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر