کد خبر: 1047317
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر از بیماران خاص اعم از بیماران ام‌اس، سرطانی، تالاسمی، هموفیلی، پیوندی و دیالیزی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسینه شده‌اند.

محمد جعفر صادقی اظهار کرد:واکسیناسیون بیماران خاص از همان ابتدای آغاز واکسیناسیون شروع شد و همچنان ادامه خواهد داشت. تعداد زیادی از این بیماران نیز هنوز باقی مانده‌اند که به تدریج واکسیناسیون آن‌ها انجام خواهد شد. همگی این گروه‌ها پرونده دارند، اطلاع‌رسانی‌ها انجام می‌شود و عمدتا واکسن سینوفارم چین را دریافت می‌کنند.

وی در خصوص واکسیناسیون کادر درمان با بیان اینکه  کادر جامعه گسترده‌ای را در بر می‌گیرد  و باید به شکل تفکیک شده به آن پرداخت، بیان کرد: پرسنل کادر درمانی که در بیمارستان‌ها مشغول به ارائه خدمت هستند، به طور کامل واکسیناسیون شده‌اند؛ مگر اینکه فرد خودش تمایلی به واکسینه شدند نداشته و یا در مقطع انجام واکسیناسیون دچار بیماری بودند و واکسیناسیون آن‌ها به زمان دیگری موکول شده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: واکسیناسیون  سایر کادر درمان از جمله بخش خصوصی، داروخانه‌ها و کلینیک‌های در سطح شهر و... در دست اقدام است و احتمالا تا پایان این هفته واکسیناسیون این بخش‌ها نیز به اتمام خواهد رسید.

صادقی با اشاره به اینکه مطب‌ها به دو دسته پزشک و پرسنل تقسیم می‌شوند، توضیح داد: پزشک‌ها توسط سازمان نظام پزشکی و پرسنل مطب‌ها توسط حوزه درمان واکسینه می‌شوند که طبق آمار بیش از ۸۰ درصد آن‌ها انجام شده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه هرکس که دوز اول را دریافت می‌کند، ۱۰۰ درصد دوز دوم را نیز در تاریخ مقرر دریافت خواهد کرد، گفت:افراد مشخص شده و اسمشان ثبت شده است؛ عمدتا دوز دوم ۲۸ روز پس از دریافت دوز اول انجام می‌شود، اما واکسن آستارزنکا سه‌ماهه است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص واکسیناسیون کادر درمان تصریح کرد: به این دلیل که به صورت مرتب دانشجویانی داریم که وارد بیمارستان‌ها شده و کار بالینی خود را آغاز می‌کنند، واکسیناسیون کادر درمان شناور محسوب می‌شود و نمی‌توان گفت روزی به طور کامل انجام خواهد شد. 

وی درمورد واکسیناسیون بیماران خاص ادامه داد: تعداد زیادی از این بیماران نیز هنوز باقی مانده‌اند که به تدریج واکسیناسیون آن‌ها انجام خواهد شد. همگی این گروه‌ها پرونده دارند، اطلاع‌رسانی‌ها انجام می‌شود و عمدتا واکسن سینوفارم چین را دریافت می‌کنند.

به گفته مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد، آخرین محموله واکسن به دانشگاه، روز شنبه تحویل داده شد و به احتمال زیاد اوایل هفته آینده نیز محموله بعدی ارسال خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار