کد خبر: 1047294
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان :
حجت الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی گفت: طرح ملی روستاهای برتر قرآنی که باهدف الگوسازی و جهت‌دهی فعالیت‌های قرآن و عترت در روستاها انجام شد ، اسامی سه روستای استان اصفهان به زودی اعلام خواهدشد.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی در طرح ارزیابی روستای برتر قرآنی روستاها در دو بخش عمومی و تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفتند، اولویت با روستاهایی بود که در مباحث آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویج قرآن کریم و شاخص‌های کیفی فعال‌تر بودند.

وی افزود:شاخص‌های تخصصی شامل شاخص آموزشی و پژوهشی، شاخص تبلیغی و ترویجی و شاخص‌های کیفی بودند و در شاخص آموزشی و پژوهشی، برخورداری از مؤسسه و مرکز فرهنگی و قرآنی فعال، جلسه خانگی و هیئت قرآنی فعال، دوره و کارگاه آموزشی قرآن، قرآن‌آموز (دوره‌های آموزش قرآن)، حافظ و قاری قرآن، معلم و مربی قرآنی فعال، نشست و کرسی پژوهشی و آثار علمی و آموزشی قرآنی منتشرشده توسط اهالی روستا موردنظر قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: در شاخص تبلیغی و ترویجی، مواردی چون برگزاری محفل و کرسی تلاوت قرآن، محصول قرآنی تولیدشده توسط اهالی روستا، برگزیده در مسابقات و جشنواره‌های قرآنی (شهرستانی، استانی و ملی)، گروه فعال تواشیح، همخوانی و سرود، خادم، پیشکسوت و فعال قرآنی موردنظر بود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح رویداد قرآنی، موقوفه قرآنی، مسجد مجری طرح تلاوت نور، ضریب اثربخشی فعالیت‌های قرآنی در روستا (سبک زندگی، کاهش جرائم اجتماعی و بزهکاری) و برنامه‌های قرآنی روستا در سال ۱۴۰۰ (مصوب شورای اسلامی روستا) بررسی شد.

حجت الاسلام معتمدی بیان کرد: شاخص‌های کیفی نیز شامل ضریب اثربخشی مفاهیم و آموزه‌های قرآن در فضای عمومی روستا (سبک زندگی اسلامی، کاهش جرائم اجتماعی، بزهکاری)، برنامه‌های قرآنی روستا در سال ۱۴۰۰ و فضاسازی قرآنی روستا و استقرار المان‌های محیطی مرتبط است و در تمامی این موارد امتیاز شاخص‌ها به نسبت جمعیت روستا محاسبه شد که این شاخص‌ها شامل شهدا و ایثارگران روستا، علما و نخبگان فرهنگی و دینی، مساجد و حسینیه فعال، کتابخانه فعال و آثار علمی منتشرشده توسط اهالی روستا بود.

وی اظهار کرد: این طرح ملی باهدف الگوسازی و جهت‌دهی فعالیت‌های قرآن و عترت در روستاها، انجام شد، هیئت انتخاب روستاهای برتر قرآنی استان با برگزاری نشستی از بین روستاهایی که در سامانه مربوطه ثبت‌نام کردند بر اساس شاخصه‌های تعیین‌شده و امتیازهایی که کسب کرده بودند، روستاهای برگزیده را انتخاب خواهند نمود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روستاهای برتر استان اصفهان به دبیرخانه انتخاب روستای برتر قرآنی ایران معرفی و با روستاهای برتر کشوری رقابت می‌کنند

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار