کد خبر: 1047211
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶
نگاهی به بازی‌های باقی مانده ۳ مدعی جام بیست‌و‌یکم تا پایان لیگ به بهانه پایان هفته بیست‌و‌دوم
با پایان هفته بیست‌و‌دوم، به نظر می‌رسد سپاهان، پرسپولیس و استقلال در هشت هفته باقی مانده نبرد جذابی برای رسیدن به جام قهرمانی پیش‌رو دارند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: لیگ برتر پس از چند هفته تعطیلی در آغاز دوباره یک هفته پرهیجان را تجربه کرد تا پس از تمام شدن مرحله گروهی لیگ قهرمانان، همه نگاه‌ها به لیگ برتر فوتبال باشد؛ جایی که هم در صدر جدول و هم پایین جدول رقابت‌ها در فاصله هشت بازی تا به پایان رسیدن این فصل جذاب‌تر و نزدیک‌تر دنبال می‌شود. هفته بیست‌و‌دوم هم در حالی شنبه شب تمام شد که تساوی سپاهان و پرسپولیس در مسابقه‌ای پرحاشیه و باخت استقلال به ذوب، نتایج روز پایانی آن بود.

مثلث قهرمانی

با توجه به وضعیت جدول و نتایجی که در هفته بیست‌و‌دوم رقم خورد، جنگ قهرمانی را در هفته‌های باقی مانده باید بین سه تیم دانست؛ سپاهان، پرسپولیس و استقلال که مثلث قهرمانی را در فصل شماره بیست‌و‌یک لیگ شکل داده‌اند. سپاهان با ۴۵ امتیاز از ۲۲ بازی در صدر است، پرسپولیس با ۴۲ امتیاز از ۲۱ مسابقه و یک بازی کمتر در رده دوم است و استقلال هم با توجه به باخت یک‌شنبه شب به شاگردان مجتبی حسینی، ۳۴ امتیازی باقی ماند و از رده سوم تکان نخورد، البته آبی‌ها نسبت به سپاهان دو بازی و نسبت به پرسپولیس یک بازی کمتر دارند و امیدوارند بتوانند با امتیاز‌های بازی‌های عقب‌افتاده‌شان در کورس قهرمانی به زرد‌های اصفهانی و قرمز‌های تهران نزدیک‌تر شوند.

دیگر تیم‌های مدعی مانند تراکتور، فولاد و گل گهر که در مواقعی هم به صدر رسید با توجه به فاصله امتیازی که با صدر دارند، از سه تیم اول جدول عقب مانده‌اند و شانس زیادی برای رسیدن در هفته‌های باقی مانده تا اختتامیه لیگ به صدر ندارند و به نظر می‌رسد جام در پایان لیگ به یکی از سه تیم سپاهان، پرسپولیس یا استقلال خواهد رسید.

سپاهان پایین بیا نیست

سپاهانی‌ها با وجود اینکه در بازی شنبه شب با پرسپولیس برای دقایقی عقب افتادند و صدرنشینی را از دست دادند، اما با یک کام‌بک و با تیزهوشی استنلی کی‌روش و ضربه محمد محبی توانستند گل عیسی آل‌کثیر را بی‌تأثیر کنند تا پس از سوت زاهدی به نشانه تساوی، در همان صدر جدول باقی بمانند و چشم به هشت بازی باقی مانده برای یک فرار بزرگ به سمت قهرمانی داشته باشند، به خصوص که آن‌ها با محرم نویدکیا در فصل جاری پوست انداخته‌اند و با برگشتن به جمع مدعیان نشان داده‌اند یکی از شانس‌های جدی قهرمانی هستند و می‌خواهند پس از شش سال دوباره جام را به اصفهان ببرند.

سپاهان که با ۴۵ امتیاز به صدرنشینی ادامه می‌دهد باید در ادامه لیگ تا هفته پایانی به ترتیب با تیم‌های مس رفسنجان، فولاد خوزستان، ماشین‌سازی، پیکان، صنعت نفت، شهر خودرو، ذوب آهن و استقلال بازی کنند. به نظر می‌رسد مسابقه هفته پایانی زرد‌ها با آبی‌ها در صورتی که فاصله امتیازی به همین شکل باقی بماند در اوج حساسیت برگزار شود.

شکارچی جام باز هم مدعی اصلی است

پرسپولیسی‌ها مانند چهار فصل گذشته باز هم یکی از مدعیان جدی قهرمانی هستند، آن‌ها شنبه شب در نقش جهان اگر چند دقیقه بیشتر دوام می‌آوردند، می‌توانستند با گل آل‌کثیر به صدر جدول برگردند، اما آن‌ها روی اشتباه سیامک نعمتی گل مساوی را در دقیقه ۸۶ دریافت کردند تا با ۴۲ امتیاز همچنان در فاصله سه امتیازی سپاهان صدرنشین و در رده دوم قرار داشته باشند. قرمز‌ها با توجه به تعویق بازی‌شان با ذوب‌آهن در هفته بیستم، یک بازی کمتر از سپاهان صدرنشین دارند که با امتیاز کامل آن بازی می‌توانند با توجه به تفاضل گل بهتر جای سپاهان را در صدر بگیرند.

قرمز‌ها که برای پنجمین قهرمانی متوالی‌شان دورخیز کرده‌اند، در فصل بیست‌و‌یکم با نمایشی که تا امروز و در پایان هفته بیست‌و‌دوم داشته‌اند، امیدوارند جام پنجم را در پایان فصل سیدجلال بالا ببرد. آن‌ها علاوه بر بازی عقب‌افتاده با ذوب، در هشت بازی پایانی‌شان به ترتیب با استقلال، مس رفسنجان، گل گهر، فولاد، آلومینیوم اراک، ماشین‌سازی، تراکتور و پیکان روبه‌رو می‌شوند. جدال آخر هفته با استقلال در دربی تهران که در هفته بیست‌و‌سوم و روز جمعه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، می‌تواند حساس‌ترین بازی باقی مانده سیدجلال و یارانش باشد که پیروزی در آن می‌تواند علاوه بر اینکه مجیدی و تیمش را از مدعیان دورتر کند، می‌تواند آن‌ها را به جام نزدیک‌تر کند.

مسیر سخت برای شکستن طلسم ۸ ساله

استقلال دیگر ضلع قهرمانی نسبت به سپاهان و پرسپولیس اگر چه شانس کمتری دارد، اما آن‌ها هنوز در تلاش برای رسیدن به بالای جدول هستند تا طلسم هشت ساله‌شان را در لیگ بشکنند. آبی‌ها، اما در طول فصل جاری هیچ گاه قدر توقف حریفان بالایی‌شان را در جدول ندانسته‌اند. مانند بازی شنبه‌شب با ذوب‌آهن که پس از تساوی سپاهان و پرسپولیس، امتیاز‌های آن می‌توانست شاگردان مجیدی را به دو مدعی دیگر نزدیک‌تر کند تا رقابت قهرمانی داغ‌تر شود، با این حال آبی‌ها که به نظر می‌رسد همچنان ساق‌های بازیکنان‌شان پس از بازی‌های فشرده آسیایی، خسته بود، نتوانستند از پس ذوب باانگیزه که با مجتبی حسینی به دنبال فرار از پایین جدول است، بر بیایند و با باخت ۲ بر صفر، سه امتیاز را در حساس‌ترین جا در لیگ از دست دادند تا همچنان با ۳۴ امتیاز البته با دو بازی کمتر تیم سوم جدول باشند و به استقبال دربی حیاتی روز جمعه بروند.

آبی‌ها که دو بازی عقب افتاده از هفته بیستم و بیست‌و‌یکم با صنعت نفت و شهر خودرو دارند، علاوه بر این مسابقات، در هشت مسابقه پایانی به ترتیب مقابل پرسپولیس، گل گهر، آلومینیوم، تراکتور، سایپا، نفت مسجد سلیمان، نساجی و سپاهان به میدان می‌روند. مسابقات هفته بیست‌وسوم و هفته پایانی با سپاهان می‌تواند نقش حیاتی در نتیجه ماجراجویی فرهاد مجیدی برای قهرمانی آبی‌ها پس از هشت سال داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار