کد خبر: 1047163
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
با انهدام یک باند حرفه‌ای در مشهد مشخص شد
یک باند حرفه‌ای قاچاق داروهای تولید داخل به کشور افغانستان پس از یک ماه تلاش و ردزنی‌های پلیس فرودگاه مشهد متلاشی شد.

حدود یک ماه پیش بود که مستنداتی از فعالیت یک باند قاچاق دارو روی میز قاضی‌طباطبایی، جانشین دادسرای انقلاب مشهد قرار گرفت. بررسی‌های اولیه ماجرا حاکی از آن بود که چند تبعه افغانستانی پشت پرده موضوع بوده و به صورت گسترده‌ای در حال فعالیت هستند.

در حالی که مقام‌قضایی به صورت مستقیم و لحظه‌ای دستورات مورد نیاز را برای شناسایی و وارد آمدن ضربه نهایی به باند قاچاق داروهای تولید داخل به خارج از کشور را صادر می‌کرد، تحقیقات تکمیلی حاکی از آن بود که اعضای باند به واسطه ارتباط گیری با برخی از داروخانه‌دارها و به احتمال قوی برخی شرکت‌های پخش دارو، توانسته‌اند داروهای مختلفی را از چرخه توزیع قانونی خارج و پس از انتقال به خانه امن خود بسته‌بندی و از کشور خارج کنند.

پس از چند روز تلاش و کنترل نامحسوس تحرکات اعضای باند، مأموران دریافتند یکی از داروخانه‌دارها به صورت مستقیم با متخلفان در ارتباط  بوده و قرار است محموله دیگری از داروها را در زمان خاصی تحویل قاچاقچیان دارو بدهد.

هماهنگی قضایی با جانشین دادسرای انقلاب مشهد انجام شد و متهمان در حالی که در حوالی خیابان امام‌خمینی(ره) و در یک انبار مخفی سرگرم انتقال داروها بودند، دستگیر شدند.

با دستگیری متهمان مشخص شد این افراد پس از هر بار جمع‌آوری و خرید داروها، این اقلام باارزش را از مرزهای شرقی خارج می‌کردند.

سردار ابراهیم قربان‌زاده، جانشین فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی که صبح روز گذشته در نمایشگاه کشف داروهای قاچاق حضور داشت، گفت: در راستای انجام یکی از مأموریت‌های  اصلی پلیس که همان مبارزه با قاچاق دارو به خارج از کشور است،همکاران ما در پلیس فرودگاه خراسان‌رضوی (شهید هاشمی‌نژاد) به رفت و آمدهای تعدادی از اتباع خارجه مشکوک می‌شوند.

وی ادامه داد: رصدهای پلیسی مشخص کرد این افراد قصد انتقال مقداری داروی تولید داخل تحت عنوان بار مسافری به خارج از کشور را دارند.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی تصریح کرد: این موضوع حساسیت مأموران پلیس فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد را برمی‌انگیزد و موجب می‌شود اقدام‌های متهمان مورد رصد قرار بگیرد. در مراحل اولیه انتقال دارو به خارج  از کشور با حجم قابل‌توجهی روبه‌رو نبود و برخوردی صورت نمی‌گیرد تا تمامی جوانب کار سنجیده شود.

وقتی افراد مذکور تحت کنترل قرار می‌گیرند کار به جایی می‌رسد که مشخص می‌شود این افراد در امر قاچاق داروی تولید داخل به خارج از کشور فعالیت دارند.

سردار قربان‌زاده بیان کرد:در ادامه با تلاش مأموران پلیس فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد باند تهیه و انتقال دارو به خارج از کشور شناسایی شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار