کد خبر: 1047161
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
مسئول کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی:
رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مشهد با اشاره به نیاز کارگران ساختمانی به بیمه گفت: در خراسان رضوی حدود ۱۴۵هزار کارگر ساختمانی وجود دارد که از این تعداد ۷۵هزار نفر بیمه تأمین اجتماعی کارگران ساختمانی هستند.

محمدرضا داوری با بیان اینکه در شهر مشهد ۶۲هزار نفر از کارگران بیمه ساختمانی شده‌اند و از خدمات بیمه تأمین اجتماعی برخوردار هستند، بیان کرد: در جلسه انجمن کارگران ساختمانی کشور قول مساعد مبنی بر تخصیص سهمیه جدید به استان‌ها در سال جدید داده شده که در صورت عملیاتی شدن این موضوع تعداد زیادی از کارگران ساختمانی در استان و مشهد از صف انتظار برای دریافت بیمه تأمین اجتماعی خارج خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۲۰هزار نفر از کارگران ساختمانی کل کشور در نوبت بیمه‌ای هستند، اظهار کرد: حدود ۸ تا ۹هزار نفر ظرفیت بیمه‌ای کارگران ساختمانی استان را داریم.

داوری تصریح کرد: امسال با توجه به کمبود اعتبارات هنوز سهمیه بیمه‌ای به استان داده نشده که ما پیگیر هستیم این ظرفیت بیمه‌ای را برای کارگرانی که در نوبت هستند، دریافت کنیم.

مسئول کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی خراسان رضوی عنوان کرد: کارگران باید پس از قبولی در امتحان و دریافت کارت مهارت به سامانه خدمات‌رفاهی تأمین اجتماعی مراجعه و در آنجا نام‌نویسی کنند و زمانی که ثبت‌نام تأیید شد و سامانه انجمن صنفی کارگران نیز آنان را تأیید کرد در صف انتظار بیمه قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ۴۷درصد از حوادث کار مربوط به کارگران ساختمانی است، عنوان کرد: آموزش نقش مهمی در پیشگیری از حوادث ناشی از کار دارد.

وی معضلات پیش روی صنعت ساختمان را ناآگاهی کارفرمایان و فعالان بخش ساختمان با قوانین و آیین‌نامه‌ها و عدم آموزش و تخصص کافی کارگران در حوزه ساخت‌وساز دانست و عنوان کرد: هر سال برای کارگران ساختمانی کلاس‌های آموزشی و بهداشت ایمنی محیط کار برگزار می‌شود.

وی افزود: سال گذشته برای حدود ۴ هزار نفر کلاس بهداشت ایمنی محیط کار گذاشته شد و امسال هم درصدد هستیم برای همین حدود و بیشتر کلاس ایمنی تشکیل دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار