کد خبر: 1047032
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴
رئیس قوه قضائیه اعلام کرد: اگر بانک‌ها سودی بیشتر از سود مصوب بانک مرکزی از تولیدکننده خواستند، دادگستری به هیچ عنوان ضامن اجرای این قرار‌ها نیست.
 سیدابراهیم رئیسی یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در جلسه‌ای با حضور فعالان اقتصادی استان همدان، اظهار کرد: آنچه که امروز به عنوان شعار سال انتخاب شده، نیاز جدی کشور است چراکه تولید قدرت اقتصادی کشور را افزایش می‌دهد، و تولیدی که پشتیبانی شود نباید با مانع همراه باشد.

وی تصریح کرد: بخش‌های مسئول و مدیران باید از تولیدکنندگان پشتیبانی مالی، قضایی و حقوقی انجام دهند و من انعکاس اخبار صرف را کافی نمی‌بینیم و باید برای حل مشکلات کمر همت بسته شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهمی که در این زمینه وجود دارد، تسهیل امور و برداشتن مقررات دست و پاگیر است که باعث خستگی تولیدکننده و کارآفرین می‌شود.

رئیسی ادامه داد: خیلی از مشکلاتی که وجود دارد، در استان قابل حل شدن است و نباید تولید و کارآفرینی دچار وقفه شود و هیچ بخشی مجاز نیست دیوان سالاری را پیچیده و مشکلی ایجاد کند.

وی مطرح کرد: هیچ بن‌بستی نداریم و اعتقاد دارم باید راه را برای تولیدکنندگان باز کنیم و قرار را بر این مبنا بگذاریم که ما می‌توانیم، قانون بر همه چیز اصالت دارد، اما باید راه را هموار کرد.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: در سال‌هایی که من در همدان بودم می‌دیدم که اصلاً مانع را نمی‌شناختند و به رسمیت نمی‌شناختند در حالیکه تولید عرصه مجاهدت است و باید به این مسائل رسیدگی شود.

وی در رابطه با مشکلات کشاورزی در استان همدان گفت: برنامه ریزی حوزه کشاورزی از برنامه ریزی‌های اولیه کشور است و باید چرخه تولید، توزیع و مصرف تعریف شده باشد.

رئیسی با بیان اینکه کارآفرینی نیاز به ثبات در تصمیم گیری دارد، اظهار کرد: ثبات در تصمیم گیری‌ها از مواردی است که به کسب و کار کمک می‌کند.

وی در رابطه با حضور بخش خصوصی در کار‌ها مطرح کرد: تصمیم گیری افرادی که در میدان هستند، دقیق‌تر است و هنگامی که بخش نظری با افرادی که در میدان بودند در ارتباط بوده، تصمیمات متقن گرفته شده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: اگر بانک‌ها سودی بیشتر از سود مصوب بانک مرکزی از تولیدکننده خواستند، دادگستری به هیچ عنوان ضامن اجرای این قرار‌ها نیست.

وی در رابطه با مشکلات واحد‌های اقتصادی استان همدان گفت: در نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان این موارد باید مورد بررسی قرارگیرد و اگر حل نشد، به تهران ارجاع داده شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار