کد خبر: 1046718
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
سید حسن نصرالله:
نشانه‌های سستی و فروپاشی رژیم صهیونیستی در حال نمایان شدن است. این را دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی غروب دیروز به مناسبت روز قدس بیان کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: سیدحسن نصرالله در سخنرانی غروب دیروز خود، روز قدس را یک مسئله عقیدتی خواند و گفت، تأکید فلسطینی‌ها بر حق خود به تمام محور مقاومت مشروعیت می‌بخشد. به گزارش المیادین، نصرالله تأکید کرد: «ایستادگی ملت فلسطین و تأکید این ملت بر حق خود و قدس بسیار مهم است و به تمام محور مقاومت مشروعیت می‌بخشد. وی ادامه داد: تحول مهم ورود مقاومت در غزه به خط درگیری در قدس است و باید این موضوع تثبیت شود. نصرالله گفت: «دشمن همواره تلاش می‌کند که غزه را از اتفاقات قدس دور کند، رهبران فلسطین را به ادامه موضع خود در کمک به قدس از نوار غزه فرا می‌خوانم، زیرا این موضوع بخشی از قواعد درگیری را به نفع قدس و حفاظت از مسجدالاقصی تغییر خواهدداد.»‌او همچنین به رژیم صهیونیستی هشدار داد که حزب‌الله به هرگونه ماجراجویی اسرائیل در لبنان پاسخ خواهد داد. وی به حمله موشکی از سوی سوریه به نزدیکی تأسیسات هسته‌ای «دیمونا» اشاره و تأکید کرد که موشک سوری که خود را به دیمونا رساند، نگرانی گسترده‌ای را در اسرائیل ایجاد کرده است. ارتش اسرائیل در حال حاضر در خصوص قدرت خود نسبت به مقابله با موشک‌های احتمالی شلیک شده از جبهه‌های مختلف در صورت وقوع جنگ اطمینان کافی ندارد. علاوه بر اینکه اسرائیلی‌ها از عملیات در کرانه باختری و ورود نوار غزه به به خط تحولات قدس نیز واهمه دارند. دبیرکل حزب‌الله افزود که نگرانی و ضعف گسترده‌ای در نیرو‌های زمینی اسرائیل دیده می‌شود و همین موضوع باعث برگزاری مانور‌های متعدد نظامی توسط ارتش اسرائیل شده است. دبیرکل حزب‌الله گفت: «رژیم اسرائیل نیز دچار بحران شده و شکاف‌هایی در دیوار [دفاعی]آن به وجود آمده است. این رژیم در حال حاضر از بحران حاکمیتی رنج می‌برد و این موضوع یکی از نشانه‌های ضعف و سستی اسرائیل است. روند تحولات در رژیم صهیونیستی این رژیم را به سمت جنگ داخلی می‌کشاند و نگرانی جدی در جامعه اسرائیل نسبت به این واقعیت وجود دارد.»

نصرالله به تحولات ایران هم اشاره کرد و گفت: «ایران قدرتمند‌ترین کشوردر محور مقاومت است و تمام تلاش‌های رژیم اسرائیل برای ضربه زدن به آن به جایی نرسیده است.»‌دبیرکل حزب‌الله گفت که همان‌طور که امام خامنه‌ای فرمودند جنگ نشد و امروز با رفتن ترامپ دیگر صحبتی از جنگ نیست: «ایران از مرحله خطر عبور کرده و موضوع «جنگ امریکا با ایران» تمام شده است.»‌به گفته دبیرکل حزب‌الله، گزینه‌های امریکا و رژیم اسرائیل برای اینکه ایران برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد، تمام شده است. وی افزود: ایران مرحله پیشین را پشت سر گذاشته و با تحریم‌‍‌ها مبارزه خواهد کرد خواه امریکا به توافق هسته‌ای برگردد، تحریم‌ها را بردارد یا برندارد. گزینه‌های دشمن صهیونیستی و امریکا علیه ایران شکست خورده است، ایرانی‌ها به اتفاقی که در تأسیسات نطنز رخ داد به شکلی جدی پاسخ دادند و بارز‌ترین این پاسخ‌ها غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم بود که رژیم اسرائیل را وحشت‌زده کرده است. نصرالله تصریح کرد: تجربه ۴۰ ساله نشان داده که جمهوری اسلامی ایران، متحدان خود را نمی‌فروشد و بر سر منافع آن‌ها چانه زنی نمی‌کند. وی گفت‌وگوی ایران و عربستان را مثبت خواند و گفت که ما از هر گفت‌وگویی که به آرامش منطقه کمک کند حمایت می‌کنیم. نصرالله افزود: «کسی که باید از گفت‌وگوی ایرانی- سعودی نگران باشد متحدان امریکا در منطقه هستند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار