کد خبر: 1046678
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع):
زنجان-دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: دولت های استکباری غده سرطانی به نام اسرائیل را ایجاد کردند تا در جهان اسلام اختلاف ایجاد کنند، این رژیم عامل اختلاف و ریشه فتنه در منطقه است.
 
سرویس سیاسی جوان آنلاین: آیت الله محمدحسن اختری روز جمعه در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در استان زنجان با بیان اینکه به دستور امام راحل آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس نامگذاری شده است، گفت: از آن زمان به بعد بیش از چهل سال است که هر سال در این روز ملت مسلمان و به ویژه پیروان حضرت امام (ره) این سنتی را که برجا گذاشتند احترام می‌گذارند و در این روز انزجار و تنفر خودشان را از رژیم کودک کش و اشغالگر اسرائیل ابراز می‌کنند.

وی بر لزوم توجه هر چه بیشتر به آرمان فلسطین تاکید کرد و با بیان اینکه باید نسل جوانان با اهداف و ارزش‌های و فلسفه روز قدس آشنا شوند، افزود: باید به اهمیت روز قدس بیشتر توجه کنیم به ویژه جوانانی که به مسئله بین‌المللی آشنایی ندارند، بیشتر توجه داشته باشند.

اختری افزود: در نظام جمهوری اسلامی مسئولین و رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه‌ای همواره به مسئله روز قدس تاکید کردند و همواره باید در برابر رژیم اشغالگر قدس انزجار و تنفر خودمان را ابراز کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جامعه و تحت تاثیر قرار گرفتن بسیاری از برنامه‌ها به خاطر این امر، گفت: برگزاری مراسم روز قدس از زمان شیوع بیماری منحوس کرونا امکان‌پذیر نشده و مردم نتوانسته همانند سال‌های گذشته اجتماعات بزرگ و راهپیمایی‌های بزرگ را تشکیل داده و همچنین مسلمانان دنیا هم نتوانستند حضور خودشان را در این روز نشان دهند.

باید به هر صورتی که امکان دارد حمایت و پشتیبانی از فلسطین را اعلام کنیم

اختری با تاکید بر اینکه اما مسئله حمایت از فلسطین و مسئله روز قدس به عنوان یک مسئله اصلی مطرح است، افزود: باید به هر صورتی که امکان دارد حمایت و پشتیبانی از فلسطین را اعلام کنیم و انزجار خود را از رژیم غاصب اسرائیل را برای جهانیان نشان دهیم.

وی با بیان اینکه امسال مردم ایران انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی در بستر فضای مجازی اعلام خواهد کرد و این یک وظیفه است که هر یک از ما به هر اندازه که می‌توانیم به اهمیت روز قدس توجه داشته باشیم، ادامه داد: دنیای اسلام مسئله فلسطین را یک مسئله اصلی می‌داند و انقلاب اسلامی نیز بعد از پیروزی انقلاب مسئله روز قدس را یکی از مهم‌ترین مسائل خود می‌داند و جمهوری اسلامی ایران در راه حمایت از مردم مظلوم فلسطین هر آنچه که در توان داشته انجام داده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه فلسطین یکی از کشورهای اسلامی بوده و یکی از نمودهای امت اسلامی است، گفت: دولت خبیث انگلیس با حمایت برخی از کشورهای منطقه و همفکران اروپایی خود آمدند این غده سرطانی را در منطقه خاورمیانه و در غرب آسیا ایجاد کردند تا در جهان اسلام اختلاف ایجاد کنند و این رژیم عامل اختلاف و ریشه فتنه در منطقه است.

اختری گفت: اسرائیل در تلاش است در کشورهای مختلف اسلامی نفوذ پیدا کند و با گماردن جاسوسان خود در کشورها، اختلاف و دشمنی بین کشورهای اسلامی ایجاد کند و اسرائیل و همپیمانان اروپایی‌اش به دنبال این هستند که جلوی پیشرفت کشورهای منطقه را بگیرند و همواره دشمنان ما در تلاش هستند به کشور ما ضربه بزنند.

وی با تاکید بر اینکه وجود اسرائیل و هم پیمانان آنها در منطقه یک فتنه است و وجود آنها در منطقه اختلاف افکنی بین کشورهای منطقه است، گفت: دشمنان اسلام در تلاش است جلوی رشد و عزت مسلمان در منطقه بگیرند و هدف آنها این است که ملت مسلمان نباید اقتدار داشته باشد بنابراین مجموعه‌های تروریستی و جنایتکار را در پاکستان و افغانستان مسلح کرده و به جان مردم انداختند.

اختلاف افکنی بین شیعه و سنی از اهداف دشمنان در منطقه است

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه اختلاف افکنی بین شیعه و سنی از دیگر اهداف دشمنان در منطقه است، گفت: دشمنان در تلاش هستند با ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی به جنایت‌های خود در منطقه ادامه دهند و دشمنان اسلام به دنبال این هستند که مسلمانان شیعه و سنی را به جان هم بیندازند که خودشان به اهدافشان برسند و با این هدف در گذشته بسیاری از علمای اهل سنت ما را ترور کردند.

اختری با بیان اینکه دشمنان اسلام تنها با شیعیان درگیر نیستند با همه سنی‌هایی که با آنها مخالف هستند و از نیت آنها اطلاع دارند درگیر هستند، افزود: با وجود همه توطئه‌ها و دشمنی‌ها، شیعیان و سنی‌ها در ایران اسلامی در برابر توطئه‌های دشمنان آگاه هستند و شیعه و سنی برادر همدیگر بوده و با هم وحدت دارند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه آل سعود و برخی دولت‌های عرب منطقه در برابر دشمنان اسلام به ویژه آمریکای جنایتکار ذلیلانه برخورد می‌کنند، گفت: آل سعود اگر سر سوزنی غیرت داشت در برابر دشمنان اسلام و اسرائیل غاصب سر تعظیم نمی‌آورد و در برابر جنایت‌هایی که آمریکا پایه گذار آنها در منطقه است سکوت نمی‌کرد.

اختری با بیان اینکه ایران همیشه در برابر جنایت‌های دشمنان در منطقه موضع گرفته است، افزود: دشمنان اسلام سال‌هاست که در تلاش هستند بیت‌المقدس را که قبله مسلمانان است را به شهر یهودی تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه نیروهای مقاومت امروز توانسته است مانع رسیدن اهداف دشمنان در منطقه فلسطین شود، گفت: دشمنان اسلام در رسیدن به اهداف خود در خصوص تبدیل اسرائیل به یک کشور قدرتمند در منطقه ناکام ماندند و در این راه به بن بست رسیدند و حمایت انقلاب اسلامی از کشورهای مسلمان منطقه باعث شده این کشورها با اقتدار کامل در برابر دشمنان اسلام ایستادگی کنند و امروزه کشورهای مسلمان منطقه موفق شدند در برابر دشمنان اسلام ایستادگی کرده و آنها را در رسیدن به اهدافشان شکست دهند.

دشمنان اسلام امروز جرأت نمی‌کنند در برابر ایران عرض اندام کنند

اختری با بیان اینکه رژیم اسرائیل باید بداند که فلسطین کشور آنها نیست و آنها باید بدانند که در این منطقه راهی جز فرار ندارند، گفت: پیام اجتماعات ملت ما به کشورهای مزدور عرب و رژیم‌های مزدور وابسته به آمریکا این است که تلاش‌های مذبوحانه‌شان برای اسرائیل نتیجه‌ای ندارد. مسلمانان منطقه می‌دانند که ارتباط با اسرائیل حرام بوده و ارتباط با اسرائیل غاصب خنجر زدن به قلب مردم فلسطین است.

وی متذکر شد: همواره باید روز قدس را زنده نگه داریم و هشتگ‌های جمهوری اسلامی و فریادهای ملت ما به مسلمانان منطقه جرات می‌دهد که در برابر آمریکا بایستند و به فلسطینیان نیز جرأت می‌دهد که در برابر اسرائیل غاصب ایستادگی کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در ادامه با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام امروز جرأت نمی‌کنند در برابر ایران عرض اندام کنند و ایران امروز بزرگترین کشور قدرتمند منطقه است، گفت: امروز مسئولین ما به ویژه تیم مذاکره کننده باید توجه داشته باشند الان شرایطی نیست که جمهوری اسلامی ایران بخواهد در برابر یاوه‌گویی‌های آمریکا و در برابر اوهام و خیالات آمریکایی‌ها سر سوزنی عقب نشینی کند.

اختری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران این توانمندی‌ها را دارد که در برابر آمریکا بایستد و می‌تواند شرایط خود را به آمریکا تحمیل کند و آنها هستند که باید شرایط ما را بپذیرند، گفت: دشمنان اسلام خودشان اقرار می‌کنند که انقلاب اسلامی به پیشرفت‌های بزرگی در حوزه پهپادی رسیده و در برابر ایران شکست خوردند.

انتقاد از وجود برخی سو مدیریت‌ها در کشور

وی با انتقاد از برخی سو مدیریت‌ها در کشور، این امر را باعث بروز بی ساری از مشکلات در کشور عنوان کرد و گفت: در کشور با مشکلات مختلف به دلیل سو مدیریت‌ها و فشارهای خارجی با آن مواجه هستیم و گرفتاری‌هایی را در داخل کشور داریم و با مسائل معیشتی و مسائل اقتصادی نیز مواجه هستیم اما همچنان اقتدار خود را حفظ کردیم و مقتدرانه در برابر دشمنان اسلام ایستادیم و آمریکا نیز جرأت نمی‌کند در مقابل ایران دست از پا خطا کند.

اختری گفت: در سالهای گذشته حمله نظامی آمریکا به ایران مطرح شده اما ما می‌دانیم که آمریکا به هیچ عنوان جرأت ندارد که به کشور ما حمله نظامی کند چرا که تمام پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه زیر نظر موشک‌های ایران است و انقلاب اسلامی ایران امروزه با چتر موشکی خود به همه جای منطقه تسلط دارد،

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار