کد خبر: 1046496
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد
معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسیناسیون کادر پزشکی انجام شده و اکنون افراد بالای ۸۰ سال در اولویت تزریق واکسن هستند. درحال فراخوان آنها هستیم و افرادی که از طرف دانشگاه با آنها تماس برقرار نشده است می توانند با سامانه ۱۹۱ تماس گرفته و خود را معرفی نمایند.

دکتر مهدی قلیان  معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص وضعیت تزریق واکسن ضدکرونا درشهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: میزان حجم واکسن کرونا از زمان ارائه تا ۱۲ اردیبهشت که توسط این دانشگاه دریافت شده بود، ۹۴ هزار دوزبوده که به تازگی بیش از ۵۰ هزار دوز دیگر تحویل این دانشگاه شده است. با این حساب مجموعا حدود ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا از ابتدای توزیع تاکنون دریافت کرده ایم.

وی ادامه داد:باتوجه به آمار و اطلاعاتی که از وزارت بهداشت به ما داده شده است، از این به بعد کار واکسیناسیون در روال طبیعی خود قرار خواهد داشت و مطابق برنامه بدون توقف ادامه پیدا خواهد کرد. واکسیناسیون شامل تمامی گروه های سنی با رعایت اولویت ها خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد:بیش از ۴۵۰ هزارنفر در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بالای ۶۰ سال سن دارند. از این تعداد ۶۰ هزار نفر بالای ۸۰ سال سن دارند که واکسیناسیون آنها در حال انجام است. حتی در روزهای تعطیل نیز مراکز تزریق واکسن دانشگاه علوم پزشکی باز بوده و کادر پزشکی درحال واکسیناسیون افراد هستند.

وی در پاسخ به این سوال که افراد اولویت داری که شرایط تزریق واکسن را داراهستند چگونه شناسایی و مشخص می شوند، بیان کرد: تاکنون برخی افراد به دلایل مختلف از جمله بیماری های دیابتی یا فشارخون و... به مراکز بهداشتی زیر نظر این دانشگاه مراجعه کرده اند. برای آنها پرونده بهداشتی تشکیل شده است و مشخصات آنها دراختیار ما قرار دارد. آنها طبق نوبت و باتوجه به محل سکونت خود به نزدیکترین مرکز تزریق واکسن کرونا معرفی شده تا واکسیناسیون آنها انجام شود.

وی افزود:ممکن است افرد دیگری نیز وجود داشته باشند که تاکنون پرونده پزشکی برای آنها تشکیل نشده باشد و به همین دلیل نمی توان از طرف دانشگاه علوم پزشکی باآنها تماس گرفت. این افراد و یا بستگان آنها می توانند با سامانه ۱۹۱ تماس حاصل کرده تا اشخاص اولویت دار درنوبت واکسیناسیون قرار گیرند.

دکتر قلیان با بیان اینکه واکسیناسیون پرسنل دانشگاه علوم پزشکی مشهد به طور کامل انجام شده است، ابراز داشت: اگر کسی هم واکسن نزده باشد دو دلیل داشته است. یا به بیماری کرونا مبتلا بوده و یا تمایل به زدن واکسن نداشته است. در بخش خصوصی نیز عده زیادی از پزشکان و شاغلان در آن بویژه افرادی که در سطح یک درمان بوده اند واکسینه شده اند. افراد دیگر نیز فراخوان شده و در حال راستی آزمایی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت افراد واکسن زده، پس از واکسیناسیون چگونه بوده است، عنوان کرد: این سوال بسیار کلی است و نمی توان اینگونه آن را مورد بررسی قرار داد. واکسن ها، کارآزمایی بالینی و سه مرحله مورد تایید سازمان جهانی بهداشت و سازمان غذا و دارویی ایران را گذرانده اند. بنابراین می توان به واکسن ها اعتماد کرد. اما نمی توان به طور قطع بیان کرد که این واکسن ها صددرصد ایمنی به همراه خواهند داشت و یا اینکه چه زمانی ایمنی کامل برقرار خواهد شد. اما براساس اطلاعات سازمان جهانی بهداشت، اکثر واکسن های موجود بیش از ۷۰ درصد ایمنی را باخود به همراه خواهند داشت.

وی درخصوص فوت یکی از دکترهای شاغل در بیمارستان های مشهد و ارتباط آن با واکسن کرونا خاطرنشان ساخت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر فوت افراد براثر تزریق واکسن کرونا نداشته ایم و خبری به دست ما نرسیده است. اگر فردی بر اثر تزریق واکسن جان خود را از دست بدهد اولین نفری که خبردار شده و از او سوال خواهد شد خودم هستم. تاکنون هیچ گزارشی در این زمینه نشده است و نمی توانم این شایعه را تایید کنم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار