کد خبر: 1046303
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳
زهرا شجاعی، عضو نهاد اجماع‌ساز و دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب در گفتگو با روزنامه فرهیختگان در پاسخ به این سؤال که «یعنی اگر تاج‌زاده بیاید، دیگر از افرادی همچون زنگنه، ربیعی، آخوندی و جهانگیری و امثالهم استفاده نمی‌کند؟» تأکید می‌کند: «حتماً استفاده می‌کند.» خبرنگار این سؤال را پس از آن می‌پرسد که زهرا شجاعی کاندیداتوری مصطفی تاج‌زاده را در انتخابات پدیده انتخابات و موجب مشارکت بالای مردم دانست و از سویی اصلاح‌طلب بودن کابینه حسن روحانی را رد کرد! در حالی که به اذعان خود او، حتی اگر همین تاج‌زاده هم رأی بیاورد، کابینه‌اش تفاوت چندانی با کابینه روحانی نخواهد داشت.

البته تحلیل زهرا شجاعی در مورد اینکه اگر تاج‌زاده رأی بیاورد، چطور می‌شود، در حالی است که مصطفی تاج‌زاده به دلایل متعدد و از جمله عدم اعتقاد به مبانی جمهوری اسلامی و نیز داشتن سابقه محکویت امنیتی، تأیید صلاحیت نخواهد شد.

شجاعی همچنین حمایت اصلاح طلبان از علی لاریجانی را رد کرد؛ به این دلیل که «بسیاری از اصلاح‌طلبان تأکید داشتند ما نمی‌خواهیم به‌سمت نامزد اجاره‌ای برویم و تصمیم داریم از فردی حمایت کنیم که کامل اصلاح‌طلب باشد، ما شرط کردیم و تصمیم گرفتیم کاندیدای اصلاح‌طلب داشته باشیم و به‌سمت کاندیدای نیابتی نرویم.»

او در پاسخ به این سؤال که «باتوجه به اینکه اصلاح‌طلبان و خود تاجزاده در این هشت‌سال از دولت روحانی حمایت کامل کردند، چه حرف جدیدی برای اقناع مردم و ترغیب آن‌ها برای مشارکت دارند؟» مدعی شد: «البته حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی در شرایطی بود که ما هیچ کاندیدای دیگری نداشتیم و بین روحانی و عارف نظرسنجی‌ها نشان داد اقبال مردم به روحانی بیشتر است؛ بنابراین روحانی مورد حمایت اصلاح‌طلبان بود، ولی توجه داشته باشید دولت ائتلافی نبودند. آن دولت ائتلافی معنای خاص خود را دارد و اصلاح‌طلب هم نبودند. من نمی‌خواهم دفاع یا کاملاً آن را نفی کنم و بگویم دولت هیچ کاری نکرده است؛ چراکه شرایط دولت روحانی شرایط بسیار سختی بود.»

او در ادامه این سؤال خبرنگار را بی جواب می‌گذارد: «از دولت ائتلافی صحبت کردید، چه کسی از چهره‌های اصلاح‌طلب بود که می‌توانست در دولت روحانی باشد و نبوده است؟ از زنگنه و نجفی، ربیعی و جهانگیری و آخوندی و... باتوجه به این امر چه اقدام جدیدی قرار است برای اقناع عمومی صورت گیرد؟»

او که معتقد است تاج‌زاده حرف‌های جدیدی بیان کرده، مصداق‌های این حرف‌های جدید را اینگونه بیان می‌کند: «درواقع بازگشت به مردم، اولویت دادن به دانش و توانایی و گفت‌وگوی آزاد و آشتی با خود و جهان، رفع اشکال تبعیض از زنان، دفاع از حقوق محرومان، استیفای کامل حقوق شهروندی، تنش‌زدایی و عادی‌سازی روابط با جهان به روش مناسب و آزادی به مردم در انتخاب سبک زندگی حرف‌های جدیدی است که بیان می‌شود.»‌آیا این حرف‌های به زعم شجاعی جدید، شعار‌های هشت ساله دولت روحانی نیست؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار