کد خبر: 1046083
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
صهیونیست‌های افراط‌گرای معروف به حریدی‌ها که سال گذشته در پی شیوع بیماری کرونا نتوانسته بودند که یک مراسم سالانه خود را برگزار کنند، پس از واکسیناسیون، پنج شنبه شب در قالب تجمع گسترده‌ای حین برپایی این مراسم به رقص و پایکوبی پرداختند که ازدحام بیش از حد جمعیت باعث شد ده‌ها نفر کشته و شمار زیادی زخمی شوند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: بزرگ‌ترین جشن مذهبی در سرزمین‌های اشغالی پس از واکسیناسیون علیه بیماری کرونا، تبدیل به عزا شد. رسانه‌های صهیونیست اعلام کردند، در حادثه مراسم لاگ بعومر در شهر مرون، با شرکت حدود ۱۰۰ هزار نفر از یهودیان سنت‌گرا و به شدت افراطی حریدی که بر رقص و موسیقی به عنوان بخشی از مناسک عبادی خود تأکید دارند، دست‌کم ۴۴ نفر کشته و نزدیک به ۱۰۰ نفر نیز زخمی شدند.

گزارش‌های اولیه حاکی از این بود که ساختمانی در محل فروریخته، اما مقام‌های سازمان خدمات اضطراری رژیم صهیونیستی (ام دی اِی) گفتند که این واقعه در پی هجوم جمعیت رخ داده است. منابع آگاه در پلیس در گفتگو با روزنامه هاآرتص، سر خوردن شماری از حاضرین روی پله‌ها و افتادن آن‌ها روی ده‌ها نفر دیگر را تأیید کرده‌اند. یک شاهد عینی به هاآرتص گفت: «در چشم به هم‌زدنی اتفاق افتاد؛ مردم همینطور زمین می‌افتادند و همدیگر را لگد می‌کردند. وحشتناک بود.» تصاویر ویدئویی نیز هزاران نفر را که در میان ازدحام شدید سعی دارند از محل بگریزند، نشان می‌دهد.

نتانیاهو هو شد

نیرو‌های امدادی، مجبور شدند بسیاری را با بالگرد به بیمارستان‌های اطراف منتقل کنند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یک شنبه را عزای عمومی اعلام و آنچه پنج شنبه شب رخ داد را «فاجعه سنگین» توصیف کرد. وی صبح جمعه برای بازدید به محل حادثه رفت که افراد حاضر علاوه بر هو کردن او، به سمتش بطری پرتاب کردند.

این مراسم همه ساله در پای کوه مرون و در زیارتگاه مقبره خاخام شیمون بار یوخای به جا مانده از قرن دوم میلادی برگزار می‌شود، اما سال گذشته با شیوع بیماری کرونا از برگزاری آن جلوگیری شد. امسال نیز به‌رغم واکسیناسیون گسترده، مقام‌های بهداشتی رژیم صهیونیستی علاوه بر احتمال گسترش کرونا، درباره گرمازدگی نیز هشدار داده بودند تا جایی که یک مقام وزارت، ساکنان سرزمین‌های اشغالی را ترغیب کرده بود به کوه مرون سفر نکنند، چون خطر شیوع گسترده کرونا وجود دارد.

دکتر شارون الروی پریس، سرپرست بهداشت عمومی این وزارتخانه به کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی گفته بود: «در مجموع ۳۵ درصد اسرائیلی‌ها هنوز واکسینه نشده‌اند، بنابراین این وضعیت ناامن است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار