کد خبر: 1046050
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به استعفای حسام‌الدین آشنا از ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک
پس از لو رفتن و انتشار صوتی محرمانه از مصاحبه محمدجواد ظریف که در چارچوب پروژه تاریخ شفاهی مرکز بررسی‌های استراتژیک نظام تعریف شده بود، حالا خبر رسیده است حسام‌الدین آشنا از ریاست این سازمان استعفا کرده و با حکم رئیس‌جمهور علی ربیعی به ریاست این مرکز منصوب شده است.
جوان آنلاین: پس از لو رفتن و انتشار صوتی محرمانه از مصاحبه محمدجواد ظریف که در چارچوب پروژه تاریخ شفاهی مرکز بررسی‌های استراتژیک نظام تعریف شده بود، حالا خبر رسیده است حسام‌الدین آشنا از ریاست این سازمان استعفا کرده و با حکم رئیس‌جمهور علی ربیعی به ریاست این مرکز منصوب شده است. همچنین برخی اخبار حاکی از آن است که قریب به ۲۰ نفر از افراد مرتبط با این مرکز نیز جهت شناسایی نهایی مقصر اصلی لو رفتن صوت ممنوع الخروج شده‌اند. کاربران شبکه‌های اجتماعی با واکنش به این خبر به لزوم شناسایی عوامل نفوذ تأکید کرده‌اند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را در این خصوص می‌خوانید.
 
بهمن هدایتی:

ولی انصافاً آشنا برای روحانی کم نگذاشت! یک نوع تعلق صنفی- حیثیتی به این دولت داشت و کار دنیا را ببین که در حکم جانشینش، حتی تشکر خشک و خالی هم ازش نشد!

وحید ایمانی:

‏برکناری ‎آشنا، به انحراف بردن مطالبه «عدم صلاحیت ظریف در کسوت وزارت خارجه» است. انحراف فکری و گفتمانی او از اصول انقلاب، در روز‌های انتهایی دولت، خسارات جبران ناپذیری را متوجه امنیت و اقتصاد کشور خواهد کرد.

عبدالله گنجی:

‏مجلس باید به مرکز دنج مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری ورود و دستاورد آن در٣٠سال گذشته را بررسی کند. ‏مرحوم هاشمی جمعی را که می‌خواست تبعید سیاسی کند آنجا جمع کرد. اسرار نظام را در اختیارشان گذاشت، آنان مطالعه و براندازی نرم را طراحی کردند. دومین فاجعه نیز حال اتفاق افتاد. حیاط خلوت، هزینه زیاد و آورده غیرشفاف.

محمد پاداش:

خبر خوب اینکه ۲۰ نفر مرتبط با انتشار صوت ظریف ممنوع الخروج شدن. قبلاً هم گفته بودیم مهم‌تر از گفته‌های ظریف، پیدا کردن حفره‌ها و برخورد با نفوذی‌هاست.

علی رجبی:

درحالی‌که ۹۶ روز تا پایان دولت روحانی باقی است بالاخره یک مدیر ارشد دولت تدبیر و امید به‌دلیل سردرآوردن صوت ظریف از ایران‌اینترنشنال استعفا کرد. آقای آشنا... تازه کار ملت با شما شروع شده! کجا به سلامتی؟

ولی اسماعیلی:

‏عزل یا استعفای ‎آشنا کافی نیست! به حراج گذاشتن امنیت ملی و مصالح کشور جرم سنگینی است که خیلی‌ها باید تقاص پس بدهند و ورود قوه قضائیه لازم است. نیرو‌های مخلص انقلابی در ارگان‌های امنیتی هم عناصر نفوذی را شناسایی کنند و هم مواظب فرار یا فراری دادن آن‌ها باشند!

م. طالبی دارستانی:

لازم است آقای آشنا درک کنند که استعفا راه فرار نیست. در هر حال باید مشخص شود فایل صوتی به چه صورت به دست رسانه‌های بیگانه رسیده و مسئول باید محاکمه شود.

سیدمحمدصادق موسوی:

‏وقتی سریال گاندو پخش شد، گفتند دروغ است. اکنون صوت گفت‌وگوی محرمانه ظریف از مرکز تحت مدیریت آشنا به شبکه سعودی ایران‌اینترنشنال رسیده است، قطعاً قوه قضائیه نباید با تساهل و تسامح از کنار این نفوذ عبور کند. نه فقط استعفا که مجازات عوامل باید در اسرع وقت انجام گیرد.

جعفر برزگر:

‏برکناری فرمالیته آشنا تاکتیک دولت برای رفع فشار افکار عمومی است. محاکمه مرتبطین به ضد انقلاب در نهاد‌های دولتی خواسته ملت ایران است.

سیدعلی موسوی:

‏آشنا رفت تا پاسخگو نباشد؛ برکنار شد تا پاسخی به افکار عمومی باشد. اما ماجرای انتشار مصاحبه ظریف هنوز روشن نشده و افراد منتشرکننده مصاحبه و رابطین با شبکه سعودی ایران اینترنشنال معرفی و محاکمه نشدن. شبکه نفوذ باید معرفی شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
1
1
تا پایان؟ دولت تزویر و امید(واهی) منتظر شوک‌ها و ضربه‌های بیشتر هم باشید.اینها قرارست قبل از رفتن کلید در و دروازه را تقدیم کدخدا بکنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار