کد خبر: 1045976
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان:
دکترفروغ مرتضایی نژاد در مورد نوع و زمان سم پاشی درختان شهر که مورد نقد برخی زنبورداران اصفهانی قرار گرفته است، گفت: فرآیند سم پاشی درختان براساس فرآیندهای سال های قبل و با محاسبه درجه حرارتی که زمان حمله آفات را مشخص می کند، صورت گرفته است و شهرداری برای انتخاب نوع سم با سازمان جهاد کشاورزی هماهنگی های لازم را انجام داده است.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به سم پاشی درختان شهر اصفهان که از فروردین ماه آغاز شده است و این زمان مورد انتقاد زنبورداران اصفهانی قرار گرفته است، اظهار کرد: عملیات سمپاشی عمومی مرحله اول مبارزه با آفات فضای سبز در سال های مختلف با محاسبه درجه حرارت تجمعی برای تعیین دقیق زمان بروز و فعالیت آفات، از نیمه فروردین شروع شده و تا نیمه اردیبهشت ادامه دارد.

وی ادامه داد: در عملیات سمپاشی عمومی مرحله اول، سمپاشی قسمت هاي تنه، شاخه هاي اصلي و تاج تمام درختان نارون عليه آفات برگ خوار، شته، شپشك خوني، سوسك چوبخوار شاخك بلند و پروانه زنبور مانند و نيز سمپاشي تاج درختان اقاقیا، بید و کاج عليه آفت شته در مکان های آلوده مدنظر است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در خصوص ادعای زنبورداران مبنی بر افزایش تنوع درختانی که مورد سم پاشی قرار می گیرد نیز تصریح کرد: فرآیند انجام شده از سوی سازمان پارک ها، در سال جاری مشابه فرآیند سال های گذشته بوده و بدون تغییر در جزئیات، عملیات سمپاشی انجام شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال های گذشته هیچ ارگان یا صنفی مانند اتحادیه زنبورداران اعتراض یا شکایتی مبنی بر ایجاد خسارت یا ضرر و زیانی به شهرداری ابلاغ نکرده و از طرفی وظیفه ذاتی شهرداری حفظ و نگهداری از فضای سبز است، این نهاد مطابق روال و سال های گذشته نسبت به سمپاشی درختان اقدام کرده است.

مرتضایی نژاد اضافه کرد: همچنین هر سال سموم مورد استفاده در فضای سبز شهرداری پس از مذاکره صورت گرفته با مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان برای دریافت تأییدیه و عدم مغایرت با مسائل زیست محیطی و نیز امکان جایگزینی با سموم کم خطر و دوستدار محیط زیست انتخاب و خریداری می شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار