کد خبر: 1045923
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به بیانیه محمد‌جواد ظریف پیرامون فایل صوتی منتشر شده
پس از واکنش‌های فراوان کاربران شبکه‌های اجتماعی درخصوص فایل صوتی منتشر شده از محمد‌جواد ظریف و اعتراضات به او به دلیل بیان صحبت‌هایی درباره شهید‌حاج قاسم سلیمانی و ایجاد دوگانه «میدان – دیپلماسی» صبح دیروز ظریف در نوشته‌ای نسبت به صحبت‌های خود واکنش نشان داد.

جوان آنلاین: پس از واکنش‌های فراوان کاربران شبکه‌های اجتماعی درخصوص فایل صوتی منتشر شده از محمد‌جواد ظریف و اعتراضات به او به دلیل بیان صحبت‌هایی درباره شهید‌حاج قاسم سلیمانی و ایجاد دوگانه «میدان – دیپلماسی» صبح دیروز ظریف در نوشته‌ای نسبت به صحبت‌های خود واکنش نشان داد. او گفته است که صحبت‌های بیان شده یک بحث نظری محرمانه و برای استفاده دولتمردان بعدی بوده که انتشار عمومی آن اشتباه است. کاربران که توقع داشتند ظریف در این بیانیه نظرات خود را اصلاح نماید، متن فعلی بیانیه را تأکیدی از سوی ظریف بر اظهارات بیان شده در آن صوت دانستند و آن را به نقد کشیدند. همچنین به اظهار‌نظر روحانی درخصوص صوت نیز بخشی از کاربران واکنش نشان داده و آن را نوعی اختلاف بین رئیس‌جمهور و وزیر و عدم حمایت روحانی از او تعبیر کردند. در ادامه بخش‌هایی از نقد‌ها و واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی را در این خصوص می‌خوانید.

 
سعید آجرلو:

ظریف در بیانیه‌اش نه عذرخواهی کرده، نه عقب‌نشینی. به گفته‌های مصاحبه تصریح هم کرده. طلبکار هم شده. قدرت و نفوذ و محبوبیت حاج‌قاسم اینقدر زیاده که روحانی هم مسئولیت صحبت ظریف را به عهده نگرفت. در دوقطبی که ظریف ساخت، خودش بازنده شد.

سید‌محمود رضوی:

آقای ظریف متن توضیح منتشر کردند؛ نه یک کلمه عذر‌خواهی! نه اصلاح و تعدیل! تقریباً طلبکار هم شده‌اند و گفته‌اند تأسف خوردم که با بحث نظری محرمانه من کشمکش راه انداختید! آقای ظریف ما همان مکاران و سرزنش کنانی که فرمودید! اما کاش مرد می‌بودید و یک کلمه از خانواده شهید عذرخواهی می‌کردید.

محمد عبداللهی:

بیانیه ظریف در واقع نه توضیح در خصوص انتشار فایل صوتی، بلکه تأکیدی بر حرف‌هایش و پذیرش نفوذ بود که تا دیروز تکذیب می‌کرد. البته راه دیگر و مجالی برای تکذیب هم نبود! ظاهراً پذیرفته است که دیگر جایی در حاکمیت نخواهد داشت و عدم حمایت روحانی نشان از اختلاف جدی با ظریف و شاید کنار گذاشتن او دارد. و، اما حمایت خاتمی...

عباس کلاهدوز:

توجیهات ظریف در واقع نه عذرخواهی، بلکه اصرار بر کرده غلط خود بود!

مهدی پناهی:

ظریف در واکنش به انتشار مصاحبه‌اش مدعی شده است که یک بحث نظری محرمانه و برای استفاده دولتمردان بعدی بود که در آن صادقانه و مشفقانه آسیب‌شناسی کرده و تقلیل یک بحث نظری به دوگانه دیپلماسی- میدان اشتباه است. آنچه من از مصاحبه شنیدم، غلو‌های عجیب درباره قهرمان بودن ظریف بود و اتهام‌زنی‌های سعید لیلاز که می‌گفت جریان مخالف دولت، از مخالفتشان منفعت خاص اقتصادی و سیاسی می‌برند، یا اینکه در هشت سال احمدی‌نژاد چه فجایعی رخ داده است. این حرف‌ها کارکردی کاملاً سیاسی و داخلی دارند، نه کارشناسی.

کیوان ساعدی:

شما هم از موضع روحانی به ظریف، «اختلاف جدی» بین این دو نفر را برداشت کردید؟ فرضیه انتشار عمدی فایل صوت ظریف توسط دولت، تقویت نشد؟

جواد آقایی:

هر چی ظریف و رئیس‌جمهور درباره مصاحبه ظریف بیشتر توضیح میدن، ما بدهکارتر میشیم و اون حضرات طلبکارتر!

سید‌ناصر حسینی‌پور:

جناب آقای ظریف! شما نسبت به شرق زاویه دارید، اما نسبت به غرب جاذبه! منطق این زاویه و جاذبه غربگرایانه چیست؟! لطفاً منشأ و منطق این پیش‌داوری و دوگانگی فکری را در ملأ عام برای مردم بیان کنید!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار