کد خبر: 1045830
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
رئیس شورای شهر مشهدمقدس
رئیس شورای شهر مشهدمقدس گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان تا پایان شورای پنجم تأمین منابع انجام خواهد شد.

محمدرضا حیدری در نشست خبری روز شوراها اظهار داشت: کمربندی در شهر است که بین متن و حاشیه فاصله ایجاد کرده بود و ما تلاش کردیم این فاصله ایجاد شده را کم کنیم. این اقدام در قالب پل ابوطالب و تقاطع غیر هم‌سطح مصلی اتفاق خواهد افتاد؛ این کار بسیار ماندگاری است.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس گفت: لایحه مشوق‌های نوسازی که ارائه شده بسیار اهمیت است. ما در مناطق کم برخوردار که مهم‌ترین بخش بافت فرسوده ما آنجا است، تسهیلات مناسبی در این مناطق ارائه داده‌ایم.

حیدری بیان کرد: در زمینه موضوع شفافیت و انضباط مالی اقداماتی مانند راه‌اندازی سامانه فاش صورت گرفته است. موضوع تقویت امید و اعتماد به مردم از دیگر اقدامات بود و کارهایی که صورت گرفته مانند کارهای عمرانی در سطح شهر در همین زمینه بود.

وی افزود: من آرزو داشتم کشف رود به‌گونه‌ای پیش برود که میوه و سبزی آلوده و بچه‌هایی که در کنار آن بازی می‌کنند آسیب نبینند و خوشحالیم که در آنجا اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و بوم پارکی در آن منطقه در حال شکل‌گیری است هرچند در حوزه مأموریت ما نبوده است.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس تاکید کرد: کال چهل بازه ده‌ها سال است که با فضای نامناسبی روبرو بوده است و همیشه این دغدغه را داشتیم که چه زمانی ساماندهی خواهد شد و خوشحالیم که در حال تشکیل رود پارک است که با همکاری قوه قضایی و تلاش‌های شهردار صورت گرفته است.

حیدری افزود: گره‌های ترافیکی زیادی در سطح شهر داریم که دغدغه ما بود. انتهای وکیل‌آباد از جمله آنها بود که انجام شد. ما در این ۴ سال خوب کار کردیم و بدنه شهرداری هم خیلی خوب کار کرده است.

وی بیان کرد: بحران اقتصادی و بحران کرونایی که ایجاد شد، در این دوره ۴ ساله اقدامات خوبی صورت گرفت که این مسئله یک پیام دارد، و پیام این است که وقتی به مردم اعتماد می‌کنید و مردم آن کسانی که می‌خواهند انتخاب می‌کنند، در زمان بحران‌ها به این شکل عمل می‌کنیم.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس تصریح کرد: ۹۲۷ مصوبه در این دوره داشتیم و ۱۶۰۰ کمیسیون تخصصی در مقابل ۱۰۰ کمیسیون دوره چهارم برگزار کردیم و این پیام دارد که پیامش این است کمیسیون‌ها برای شورا اهمیت دارد. بخش عمده‌ای از لایحه‌های شهرداری تغییر کرده و ساعت‌ها کار کارشناسی روی آنها انجام شده است.

حیدری افزود: ۷۵ صدم درصد لایحه‌های ما ابطال شده است که نشان می‌دهد کار تخصصی در بدنه شورا صورت گرفته است. از مجموع مصوبات تنها ۶ درصد مصوبات اجرا نشده که در حال بررسی موانع آن هستیم. در همه شهرداری‌های کشور منابع مهم است. ۵۰ هزار میلیارد تومان تا پایان شورای پنجم تأمین منابع انجام خواهد شد. در طول این سه سال بودجه شهرداری بیش از صد در صد تحقق پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۸۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های دولت با بدهی‌های خودمان تهاتر کردیم. ۲۴ پروژه مشارکتی سطح شهر را تعیین و تکلیف و فعال کردیم. ۳ هزار میلیارد تومان پروژه جدید مشارکتی ایجاد کردیم.

رئیس شورای شهر مشهد تصریح کرد: حقوق و حق مردم که در شهر دارند گاهی مغفول واقع شده و ۱۰ هزار هکتار زمین شناسایی کردیم. ۳ هزار سند تک‌برگ برای املاک شهرداری صادر شده است.  ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای بازگشایی مسیرها هزینه شده است. ۲۰۰ صلح‌نامه در این دوره تسویه کرده‌ایم.

 

حیدری با اشاره به اینکه ۲۴ هزار کارگر خدمات شهری در این دوره، به اضافه بازنشستگان شهرداری بیمه تکمیل درمان کرده‌ایم افزود: در بخش خدمات شهری حدود ۱۵۴۰ هکتار فضای سبز گسترش دادیم. ۵۸ پارک در حاشیه شهر احداث کردیم.

 

وی گفت: در زمینه معماری شهری اقدامات خوبی صورت گرفت. طرح جامع ابلاغ و طرح‌های تفصیلی آماده شده است. طرح‌های تفصیلی ۷ گانه پنج مورد آن آماده شده است.

رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: مشهد مشکل آب دارد و انتقاد ما این بود که وقتی کمبود آب داریم چرا فضای سبز را گسترش می‌دهید. در این زمینه جداسازی آب را انجام دادیم. برای اینکه فضای سبز پایدار داشته باشیم باید آب‌رسانی کرد و لذا موضوع شبکه جداسازی انجام شد و ما ۲ برابر ده ساله گذشته توسعه دادیم.

حیدری گفت: طرح‌های زیادی در زمینه مسائل اجتماعی داریم. در این زمینه بیش از ۴۰۰ کودک کار ساماندهی شد. بیش از ۴ هزار شهروند بی‌خانمان در گرمخانه‌ها ساماندهی شدند. کارخانه نوآوری از جمله اقدامات بسیار خوب ما است. شورای شهر همه طرح‌هایی که بنا بود در میدان کوکا ایجاد شود را کنار گذاشت و کارخانه نوآوری را با همان بافت که در کشور بی‌نظیر است را ایجاد کرد.

وی بیان کرد: در حوزه دکل‌های مخابراتی سطح شهر، همه آنها تجمیع شده است. مجموعه فعالیت‌هایی که در این دوره صورت گرفته حاکی از آن است تلاش کردیم آنچه وعده دادیم به آن عمل کنیم هرچند کاستی‌هایی هم بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار