کد خبر: 1045826
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به تهیه و تولید دارویی اثر بخش برای بهبود علایم ریوی بیماری کووید-۱۹ با نام تجاری" کووکسیر پارس" شدند.

دکتر مهرداد ایرانشاهی افزود: مراحل استانداردسازی این دارو بر اساس مواد موثره به طور دقیق انجام شده است و با اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو برای کمک به تسکین علایم ریوی بیماران کووید ۱۹ مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد:اثر بخشی این دارو پس از یک سال مطالعه بالینی با مجوز کمیته اخلاق دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر روی بیش از ۵۰۰ بیمار سرپایی و بستری کرونا به اثبات رسیده است.

این پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:این دارو سرشار از ترکیبات " پلی سولفید" است و منطبق با مقالات معتبر بین المللی داروهای آزاد کننده سولفید هیدروژن باعث کاهش التهاب ریه و مانع از تکثیر و ورود ویروس به سلول های ریه می شوند.

ایرانشاهی افزود: اثر بخشی داروی کووکسیر پارس که به شکل کپسول تولید شده است در کاهش سرفه، تنگی نفس و افزایش اکسیژن اشباع خون به اثبات رسیده است.

وی ادامه داد: در طی مطالعه، عوارض حادی پس از مصرف دارو مشاهده نشده است و فقط در معدودی از بیماران ممکن است حالت تهوع، نفخ یا دل درد خفیف ایجاد شود که با مصرف دارو بعد از غذا این عوارض برطرف می شود.

پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصرف این دارو در مراحل آغازین شروع علایم کرونا موثرتر است هرچند که در بیماران بستری و حالت شدید بیماری هم به بهبود بیماری کمک می کند.

ایرانشاهی افزود: تولید انبوه کارخانه‌ای این دارو از اوایل خرداد ماه امسال آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: انجام این تحقیق و تهیه و تولید داروی مزبور حاصل یک کار تیمی توسط جمعی از محققان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار