کد خبر: 1045739
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
مدیر تولید فولاد شرکت فولاد مبارکه خبر داد:
عباس محمدی با اشاره به عزم جدی فولادمردان فولاد مبارکه در تحقق رکوردهای پی‌درپی و مختلف گفت: دستیابی به رکورد تولید 700 هزار تن تختال در فروردین ماه سال جاری با برنامه‌ریزی دقیق و انعطاف‌پذیر و به وسیله شناسایی و بهبود نقاط قابل بهبود تجهیزات و سیستم انجام شد. این افزایش تولید گام موثری در راستای کاهش وابستگی کشور به واردات ورق‌های فولادی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، مدیر تولید فولاد شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با ایراسین درباره رکورد تولید 700 هزار تن فولاد خام در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای تولید 700 هزار تن تختال در کلیه لایه‌های کاری ناحیه فولادسازی از لحاظات ابتدایی آغاز فروردین ماه 1400، انجام و تمام تلاش‌ها بر اجرای برنامه روز به روز تولید متمرکز شد.

وی افزود: در ادامه نقاط قابل بهبود سیستم، شناسایی شده و راه حل‌های تقویت و بهبود این نقاط تعیین و اجرا گردید. برای مثال وقتی مشخص شد عرض ماشین‌های ریخته‌گری پایین است، هر 5 ماشین را آماده به کار شد. از طرفی آماده سازی تجهیزات (کوره، ماشین ریخته‌گری، LF، جرثقیل) به صورت هم راستا (استریم لاین) انجام شد تا زمان آماده‌سازی تجهیزات کاهش یابد. این مسئله باعث شد زمان‌هایی که تجهیزات خارج از فرآیند تولید هستند (Power of time)، کاهش یابد و سرویس و تعمیرات تجهیزات برای حفظ آمادگی آن‌ها نیز بهتر انجام شود.

مدیر تولید فولاد شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: به علاوه برنامه‌ریزی انجام شده از قابلیت انعطاف‌پذیری لازم نیز برخوردار بود. به عبارتی اگر تجهیزی به صورت اضطراری متوقف می‌شد، تجهیزات متناظر، بالا و پایین دست آن هم با سرعت و به صورت استریم (جویباری) متوقف می‌شد و برنامه های آماده سازی به تجهیزات متوقف شده تغییر میافت تا روند تولید حداکثر شود. به علاوه برنامه‌ریزی مشخص شده نیز به برنامه‌های کوچک‌تر در هر شیفت تقسیم شد. در نتیجه پرسنل هر شیفت انگیزه لازم برای دستیابی به میزان برنامه تولید از پیش تعیین شده در آن شیفت را داشتند. این اقدامات در مجموع باعث شد تا فولاد سازی شاهد ثبت رکورد تولید 700 هزار تن تختال در یک ماه شود.

محمدی ادامه داد: همچنین تلاش می‌شد تا در 20 روز ابتدایی ماه، حجم قابل توجهی از برنامه تولیدی با تعمیرات سبک تجهیزات پوشش داده شود و در 10 روز باقی مانده تعمیرات اساسی انجام شود تا تجهیزات برای تولید در ماه آینده آماده باشد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش 65 هزار تنی تولید تختال توسط واحد فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه، ماده اولیه برای تولید بیش از 63 هزار تن کویل (ورق فولادی) را فراهم می‌کند که در راستای کاهش وابستگی کشور به واردات ورق‌های فولادی، گام موثری به شمار می‌رود.

مدیر تولید فولاد شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه میزان تولید تختال در ناحیه فولادسازی این شرکت در فروردین 99، 636 هزار تن و در اسفندماه سال 99، 662 هزار تن بوده است، اظهار کرد: انگیزه بالایی در همه پرسنل فولادسازی برای تحقق رکوردهای مختلف وجود دارد. البته حمایت‌هایی که توسط مدیرعامل و سایر مدیران ارشد فولاد مبارکه از این بخش انجام شد نیز در دستیابی به این رکورد مهم موثر بود.

    

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر