کد خبر: 1045587
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به «سازنده بودن» مذاکرات وین درباره احیای برجام مدعی شد که این مذاکرات تعیین کننده نبوده است.
 
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده شامگاه دوشنبه (به وقت واشنگتن) در نشست خبری مدعی شد: «مذاکرات گروه ۴+۱ با ایران درباره احیای توافق هسته‌ای سازنده بود، اما تعیین کننده نبود و ما منتظر ادامه این (مذاکرات) هستیم».

وی در ادامه تأکید کرد: «ما در مورد جزئیات موضوع تسهیل تحریم‌های ایران توضیحی ارائه نمی‌کنیم، زیرا این موضوع هنوز در دست بحث و بررسی است».

این مقام آمریکایی با ادعای اینکه واشنگتن در حال متمرکز کردن اقداماتش برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است، افزود: «ما نتایج مذاکرات وین را [در آینده] خواهیم دید… ما به هیچ فشاری از سوی روسیه یا دیگر کشورها تن نمی‌دهیم و تمرکز ما بر جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به بازگشت «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به وین در روز سه شنبه، گفت: «ما دو دوره مذاکرات غیرمستقیم را پشت سر گذاشتیم، و (راب) مالی و تیم او برای دور سوم به وین باز می‌گردند اما همانگونه که هفته گذشته مطرح شد، مسیری طولانی در پیش است».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد که «واشنگتن تنها و تنها بر یک چیز متمرکز شده است و آن دستیابی به حصول اطمینان از توافقنامه‌ای است که به صورت دائم و قابل راستی آزمایی مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود».

این مقام آمریکایی ادامه داد: «دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای نه به نفع آمریکا، نه به نفع متحدان اروپایی ما، و نه به نفع چین و روسیه خواهد بود… ما در سال ۲۰۱۵ توانستیم به برجام دست پیدا کنیم و آن را اجرا کنیم، و اگر ایران به پایبندی به برجام بازگردد، اکنون نیز می‌توانیم همان کار را انجام دهیم».

پرایس در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درباره فایل صوتی که اخیراََ از «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران منتشر شده، گفت: «ابتدا باید بگویم، ما درباره مطالب افشاشده و درز پیدا کرده، صحبتی نمی‌کنیم. روشن است که نمی‌توانیم صحت و اعتبار آن را تأیید کنیم و (از این رو) به‌صورت مستقیم درباره آن اظهار نظر نمی‌کنم».

گفتنی است، نشست کمیسیون مشترک برجام قرار است امروز (سه‌شنبه) با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) و همچنین نماینده اتحادیه اروپا در شهر وین برگزار شود.

منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Said
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
0
0
مذاکرات را متوقف کنید ، یا امثال سعید جلیلی با حسن عباسی را به مذاکرات بفرستید ، باید به غربی‌ها تودهنی زد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار