کد خبر: 1045544
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به انتشار فایل مصاحبه وزیر امور خارجه با سعید لیلاز
انتشار فایلی صوتی از مصاحبه محمد‌جواد ظریف با سعید لیلاز و بیان برخی مسائل سیاست خارجی ایران در آن موجی از واکنش‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت. کاربران بخش‌های مختلفی از این صوت را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و از بیان بعضی مواضع ابراز تعجب کردند، اما می‌توان گفت محور تمامی اعتراضات کاربران شبکه‌های اجتماعی چگونگی لو رفتن این صوت از وزارت خارجه یا مرکز بررسی‌های استراتژیک نظام است.

جوان آنلاین: انتشار فایلی صوتی از مصاحبه محمد‌جواد ظریف با سعید لیلاز و بیان برخی مسائل سیاست خارجی ایران در آن موجی از واکنش‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت. کاربران بخش‌های مختلفی از این صوت را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و از بیان بعضی مواضع ابراز تعجب کردند، اما می‌توان گفت محور تمامی اعتراضات کاربران شبکه‌های اجتماعی چگونگی لو رفتن این صوت از وزارت خارجه یا مرکز بررسی‌های استراتژیک نظام است. آن‌ها معتقدند شاید برخی حرف‌های بیان شده واقعیات سیاست در ایران هم باشد، اما قطع یقین نباید بدین نحو منتشر شود. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را در این خصوص می‌خوانید.

 
کیوان ساعدی:

آقای دکتر ظریف که حرف از «فدا شدن دیپلماسی برای میدان» می‌زند، از مصوبه شورای عالی امنیت ملی به ریاست آقای خاتمی رئیس‌جمهور وقت خبر ندارد که ارگان‌های حاکمیتی در عراق و افغانستان باید با کجا هماهنگ باشند؟!

عبدالله گنجی:

‏١۶، ١٧سال پیش با جمعی دانشجو خدمت رهبر انقلاب رسیدیم. دانشجویی از موضوعی امنیتی سؤالی کرد. رهبری فرمود برخی مسائل را هیچ موقع و برای هیچ کسی نباید گفت باید با خود به قبر برد (مضمون) ‏سر درآوردن مصاحبه طبقه‌بندی شده از سعودی اینترنشنال به امثال جنتی و تاجزاده نشان داد گاندو ٣ را می‌توان با مشاورت خود ظریف ساخت.

کبری آسوپار:

گاندو که اول تا آخر دروغ بود آقای ظریف، ولی بفرمایید فایل صوتی منتشر نشده پروژه تاریخ‌شفاهی دولت ایران، روی آنتن شبکه سعودی اینترنشنال چه می‌کند؟

محمود صاحبی:

واقعاً نمی‌فهمم در پرونده تاریخ شفاهی دولت، چرا مجری باید اینقدر پاچه‌خواری ظریف رو بکنه و خودش رو به در و دیوار بزنه که اخلاقاً و مراماً و انصافاً برای نجات ایران، کاندیدای انتخابات بشو... واقعاً ضبط و پخش این فایل صوتی رو خارج از چارچوب انتخابات نباید دید!

مسعود بصیری:

ظریف گفته، برخی وقت‌ها دیپلماسی فدای میدان شد. کاش تمام دیپلماسی را داده بودید دست فرماندهان میدان. آن‌ها ظرف چند سال کار داعش و عربستان را یکسره کردند، ولی شما‌ها هشت سال ملت را سرکار گذاشتید، تازه رسیدیم به اول سال ۹۲! البته با دلار ۲۴ هزارتومنی و پراید ۱۴۰میلیونی.

جعفر نعناکار:

نه‌تن‌ها دیپلماسی، بلکه همه ما فدای میدان

سید‌پویان حسین‌پور:

محمدعلی ابطحی در کلاب‌هاوس گفت سرقت و انتشار اسناد محرمانه‌ای از جمله صوت ظریف، بین اصلاح‌طلبان جایی ندارد! گفتم واقعیت را تحریف نکنید. مواردی از این دست در اصلاح‌طلبان کم نداریم؛ مثل انتقال فیلم بازجویی قتل‌های زنجیره‌ای از نهاد ریاست‌جمهوری دولت اصلاحات به تلویزیون‌های معاند!

شعیب بهمن:

ظریف: «کری باید به من خبر بده ۲۰۰ بار به ما حمله شده در سوریه؟!» این جمله دو معنا دارد: ۱-ساختار وزارت خارجه آنقدر ناکارآمد است که توان ارائه گزارش صحیح از تحولات را به وزیر ندارد. ۲-امریکایی‌ها منبع قابل اعتمادتری برای کسب اطلاعات نادرست هستند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
1
0
میگویند همه موجودات پشت به پشت هم در مقابل دشمنان میخوابند تا از هم محافظت کنند گرگها بر عکس چشم در چشم هم تا از خورده شدن توسط هم کیشانشان در امان باشند
حالا شده ماجرای اصلاح طلبان
هر کدوم چشم هاشو ببنده دهنشو باز کنه میخورندش
محمدرضا مهرابی کوشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
1
0
خدا رحمت کندسردار سلیمانی راوقتی ترامپ ملعون اورابه شهادت رساند جمعیت میلیونی ایرانجواب اورادرتشیع جنازه سرداردادند.اقای ظریف اعتبار خودت را بباد دادی .شماباید محضراقامیرسیدی وعذرخواهی میکردی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار