کد خبر: 1045471
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
سرپرست بهينه سازي مصرف گاز شرکت گاز خراسان رضوی رضوی با قدردانی از مشارکت فعالانه و استقبال قابل توجه مردم از طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری گفت: تاکنون 1100 مشترک از خراسان رضوی در این طرح ملی ثبت نام کردند.

حمیدرضا افشون با اعلام این مطلب اظهار کرد: این طرح از مهرماه سال 1399 با اعتباری معادل 150 میلیارد تومان آغاز شده که شامل سه اقدام سرویس و تنظیم مشعل، عایق کاری تاسیسات و نصب دستگاه ضد رسوب مغناطیسی به صورت رایگان در واحدهای مسکونی و تجاری است.

وی افزود: تاکنون 1100 مشترک از خراسان رضوی در این طرح ثبت نام کردند و موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری اعلام شده طی قراداد سه جانبه بین مشترک، شرکت گاز و شرکت مجری با هزینه شرکت گاز به صورت رایگان برای مردم بهینه سازی می شود.

سرپرست بهينه سازي مصرف گاز شرکت گاز استان ادامه داد: مشترکین مشمول این طرح می توانند با مراجعه به سایت شرکت ملی گاز ایران به نشانی nigc.ir و انتخاب گزینه طرح بهینه سازی موتورخانه‌ها نسبت به ثبت شماره اشتراک و دریافت خدمات اقدام کنند.

وی بیان کرد:شرکت گاز به ازای میانگین هر مترمکعب مصرف دو سال قبل مشترکین مشمول تا سقف ۸۰۰ تومان برای بهینه سازی موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری هزینه خواهد کرد که این هزینه صرفا شامل تنظیم مشعل، عایقکاری و نصب رسوب گیر مغناطیسی است.

افشون با بیان این مطلب که بر اساس آیین نامه اجرایی قانون هوای پاک تمام دستگاه دولتی و واحدهای مسکونی و تجاری که دارای موتورخانه مرکزی هستند باید نسبت به بهینه سازی موتورخانه ها و دریافت گواهینامه استاندارد اقدام کنند افزود: دستگاه‌های غیراداری و غیرمسکونی تا پایان امسال و واحدهای مسکونی نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ فرصت دارند تا از خدمات این طرح به صورت رایگان استفاده کرده و پس از تاریخ اعلام شده باید با هزینه شخصی نسبت به بهینه سازی اقدام کنند.

سرپرست بهینه سازی مصرف گازشرکت گاز خراسان رضوی همچنین خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با مشارکت در این طرح ملی تقریبا 10 تا 15 درصد هزینه گازبهای هر مشترک کاهش پیدا کرده و علاوه بر کاهش هزینه های اقتصادی خانوار، به پایداری جریان گاز کشور هم کمک شود.

این مقام مسئول افزود:اعتبار درنظر گرفته شده برای اجرای این طرح در خراسان رضوی ۱۵۰ میلیارد تومان است که از محل منابع داخلی شرکت گاز پرداخت خواهد شد.

 وی تصریح کرد: شهروندان محترم می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه اجرای طرح ملی اصلاح و بهینه‌سازی رایگان موتورخانه واحد‌های مسکونی و تجاری با تلفن 1894 مرکز خدمات الکترونیک و ارتباطات مردمی شرکت گاز خراسان رضوی تماس بگیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار