کد خبر: 1045388
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹
نگرانی کاربران شبکه‌های اجتماعی از روند و حاصل مذاکرات وین
با پایان سومین دور مذاکرات وین و آغاز دور جدید آن در هفته جاری برای بررسی پیش‌نویس متن توافق، کاربران شبکه‌های اجتماعی از نگرانی‌های خود برای تکرار برجامی دیگر و بد‌عهدی امریکا نوشتند. آن‌ها به‌خصوص با توجه به احتمال سوء‌استفاده تبلیغاتی از توافق در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو نگران بودند که مبادا منافع ملی، فدای منافع فردی و جناحی و برای رسیدن هرچه سریع‌تر به توافق، از برخی منافع ملت ایران چشم‌پوشی شود.

جوان آنلاین: با پایان سومین دور مذاکرات وین و آغاز دور جدید آن در هفته جاری برای بررسی پیش‌نویس متن توافق، کاربران شبکه‌های اجتماعی از نگرانی‌های خود برای تکرار برجامی دیگر و بد‌عهدی امریکا نوشتند. آن‌ها به‌خصوص با توجه به احتمال سوء‌استفاده تبلیغاتی از توافق در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو نگران بودند که مبادا منافع ملی، فدای منافع فردی و جناحی و برای رسیدن هرچه سریع‌تر به توافق، از برخی منافع ملت ایران چشم‌پوشی شود. همچنین کاربران به هرگونه تقسیم تحریم‌ها به سازگار و ناسازگار معترض و خواستار رفع تمامی تحریم‌ها در توافق احتمالی شدند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را در این خصوص می‌خوانید.

صادق شهابی:

دلواپسان قرارداد ۲۵ساله با چین چرا هیچ نگرانى و واکنشى نسبت به مذاکرات وین ندارید؟ ٣٠٠سال استعمار منابع و استحمار اذهان ملت ایران به این راحتى‌ها قابل درمان نیست که نیست!

نادر غیور:

در‌حالی‌که سخنگوی کاخ سفید، اسرائیل را به عنوان شریک مهم خود در مذاکرات وین معرفی می‌کند و از این مذاکرات ابراز خرسندی...! در واقع فقط ما ملت ایران نامحرم هستیم و نباید اطلاعی از این رسوایی داشته باشیم!

کاربری با نام «شیخ مرتضی»:

اسرائیل تن به ماجراجویی داده که پرهزینه‌ترین ماجراجویی‌اش خواهد بود. اسرائیلی که در محاصره نزدیک یک میلیون موشک محور مقاومت قرار دارد و خطوط کشتیرانی‌اش در تیرس و در تسلط کامل محور مقاومت است با زدن نفتکش ایران اقدام تجاوزکارانه‌ای را شروع کرد که هزینه سنگینی برایش خواهد داشت.

محمود صاحبی:

از نگاه فنی، تقسیم تحریم‌ها به سازگار و ناسازگار با برجام یعنی حفظ تحریم‌ها... یعنی اگه در وین باز به مدل پیشنهادی امریکایی‌ها تن بدیم، هم کل تعهدات برجامی رو انجام میدیم و هم حتی نصف برجام گیرمون نمیاد! راستی یادتونه منافع عملی برجام «تقریباً هیچ» بود، حالا کمتر از نصفش میشه چی؟

سید‌پویان حسین‌پور:

به جای دعوا سر اصل مذاکره، بر این تمرکز کنید که مذاکره خوب، نتیجه خوب و توافق خوب هم به‌دنبال دارد، اما مذاکره‌ای که دولت روحانی به دنبال آن است، مصداق دقیق یک مذاکره بد و مذاکره برای صرفاً مذاکره است و نتیجه‌ای جز یک توافق بد و ناپایدار و پر از باخت در پی ندارد!

مالک شریعتی:

قانون اقدام راهبردی، بهترین شرایط تحمیل لغو تحریم‌ها به غرب و «انتفاع اقتصادی مردم ایران» را فراهم کرده، اما دو گروه مانع این راه شده‌اند: ۱- تندرو‌های امریکایی و صهیونیست که عامدانه سنگ‌اندازی می‌کنند؛ ۲- طراحان مذاکرات وین که برای کسب محبوبیت انتخاباتی، دنبال میوه نارس تعلیق هستند.

محمد معین:

در مذاکرات وین باز در روی همان پاشنه می‌چرخد! دولت امریکا قرار است هر شش ماه برجام ۲ را مثل برجام یک از سوی رئیس‌جمهور تأیید و امضا کند. لیست خواسته و تعهدات ایران هم به مراتب گسترده‌تر شده است. حال برخی باز می‌خواهند برجام۲ را یک سند ملی و افتخار سیاسی به مردم ایران بقبولانند!

جواد نیکی ملکی:

مثلاً در وین توافق بزن در رویی بکنند و بعد سردار دیپلماسی برود امضا کند و موقع بازگشت به وطن در جمع حامیان تا مقام نیمه‌خدایی بالا رود، بعد همه التماس کنند که بیا و تو رو خدا رئیس‌جمهور شو! فانتزی‌هایی برای دولت سوم روحانی.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار