کد خبر: 1045237
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
روزنامه اعتماد مسئولان دولتی را متهم کرد که شاید برای توجیه مشارکت پایین احتمالی در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ است که دست به اقدامات فوق‌العاده و تشدید محدودیت‌های کرونایی نمی‌زنند. یعنی برای آنکه بهانه‌ای برای استقبال نکردن مردم از انتخابات داشته باشند، ترجیح می‌دهند موج کرونا از بین نرود! این اتهام سنگینی ا‌ست. علاوه بر آن، این نوشتار در درون خود نگران کردن مردم بابت ابتلا به کرونا پس از شرکت در انتخابات را هم دارد. آیا روزنامه اعتماد نگران مشارکت بالای مردم در انتخابات است؟

در یادداشت روزنامه اعتماد به رغبت نداشتن مردم برای مشارکت در انتخابات اشاره و نوشته شده: «درست در این شرایط خطیر روانی جامعه کرونا هم هست و اتفاقاً با خیزی بی‌سابقه از آن روبه‌رو هستیم که معلوم نیست با انگیزه‌های مشارکت‌جویانه معمول چه بکند؟» در ادامه، این یادداشت مسئولان تصمیم گیر در مورد محدودیت‌های کرونایی را متهم می‌کند: «مسئولان محترم برای انتخابات هم که شده دست به اقدامات فوق‌العاده و تشدید محدودیت‌ها برای سرد شدن تنور همه‌گیری بیماری نمی‌زنند و گویا نشسته‌اند تا چه پیش آید و قضا و قدر روزگار برای‌مان چه در نظر بگیرد؟! اگر برخی از تصمیم‌گیران تصور کرده‌اند که اتفاقاً کرونا بهانه خوبی است تا کم شدن احتمالی مشارکت مردم را به آن نسبت دهند متأسفانه تجربه انتخابات مجلس در اسفند ۹۸ پیش روی ماست که هنوز کرونا چندان جامعه را درگیر نکرده بود و آنان که از چالش‌ها و معضلات و بحران‌های درونی ایران استقبال می‌کنند هرگونه تقلیل مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری را ادامه روند پیشین خواهند دید و این خود مستقلاً بر مشکلات‌مان خواهد افزود.»

روزنامه اعتماد دم از نگرانی برای میزان مشارکت در انتخابات می‌زند و می‌نویسد: «آیا این امکان و عقلانیت وجود دارد که برای همه موانع احتمالی در مشارکت مردم از کرونا گرفته تا عدم رقابتی شدن انتخابات چاره‌اندیشی شود و ایجاد اشتیاق در مردم برای حضور پای صندوق‌های رأی به یک اولویت تبدیل شود؟»، اما در سطر‌های بعدی، انتخابات را منوط به واکسیناسیون می‌کند؛ امری که بدیهی ا‌ست در فرصت کمتر از دو ماه مانده تا آغاز انتخابات امکان پذیر نیست و حتی سخن از تعویق انتخابات می‌کند: «اگر خیز چهارم کنترل نشود تعویق انتخابات باید جداً مورد بررسی قرار گیرد حداقل آنکه واکسیناسیون مردم به آمار‌های قابل قبول رسیده باشد.»

پاییز سال گذشته، امریکا بد‌ترین کشور به لحاظ آمار‌های کرونایی بود و اتفاقاً یکی از مواردی که به رأی نیاوردن ترامپ منجر شد، همین کرونا بود. اما انتخابات در امریکا با استقبال مردم مواجه شد. چه آنکه انگیزه کافی برای حضور در انتخابات داشتند؛ رأی نیاوردن مجدد ترامپ. در واقع روزنامه اعتماد حرف از مشارکت بالا در انتخابات می‌زند، اما در عمل دلهره آفرینی می‌کند و مردم را می‌ترساند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
1
0
این دولت بیسواد آتقدر در همه زمینه ها گند بالا ۀورده که کلمه اتهام به آن بیمعنی است و باید گفت یک افتضاح دیگر از میلیونها خبط آقایان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار