کد خبر: 1045232
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: تاکنون به غیر از اعلام شفاهی سخت‌گیری بیشتر برای تردد مسافر و کالا از مرز پاکستان، هیچ ممنوعیتی برای سازمان ابلاغ نشده است، اما هر مصوبه‌ای ابلاغ شود آن را اجرایی خواهیم کرد.
دیروز خبری منتشر شد مبنی بر ممنوعیت پرواز‌های مسافری مستقیم و غیر مستقیم از کشور‌های هند و پاکستان که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونای جهش یافته در این کشور‌ها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب و ابلاغ شد.

البته پیش از انتشار این خبر تورج دهقان زنگنه -رییس سازمان هواپیمایی کشوری- در پاسخ به انتقاد‌های صورت گرفته درباره علت لغو نشدن پرواز‌ها هند و پاکستان گفته بود که هیچ پرواز برنامه‌ای به مقصد هندوستان نداریم و برخی پرواز‌ها به صورت موردی و برای بازگرداندن دانشجویان و ایرانیان از هند انجام می‌شود. اما در صورتی که پروازی به صورت موردی بخواهیم انجام دهیم، مجوز آن را از ستاد ملی مقابله با کرونا دریافت کرده و همه پروتکل‌های ابلاغی درباره آن را به دقت اجرا می‌کنیم چرا که ما در این زمینه متولی نیستیم و تنها خود را مجری مصوبات و ابلاغیه‌های بهداشتی می‌دانیم.

در این شرایط، اما به نظر می‌رسد که این مصوبه هنوز برای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان متولی اصلی مرز‌ها و پایانه‌های مرزی ابلاغ نشده است. چرا که جواد هدایتی –مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- در گفتگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: با هندوستان مرز زمینی نداریم، اما دیروز به صورت شفاهی اعلام شد که قرار است پروتکل‌های سختگیرانه‌تری را برای پاکستان و تردد مسافر و کالا در نظر بگیریم و این موضوع را به همه مدیران منطقه‌ای اعلام کردیم.

وی افزود: هر پروتکل، محدودیت یا ممنوعیتی برای مرز‌های کشور و تردد مسافر و کالا اعلام شود به سرعت آن را اجرا خواهیم کرد. البته سازمان راهداری به نمایندگان مستقر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کمک خواهد کرد و هر گونه امکاناتی آن‌ها بخواهند در راستای اعمال ابلاغیه‌ها در اختیارشان می‌گذاریم.

مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تا کنون مصوبه‌ای برای اعمال ممنوعیت تردد مسافر و کالا از پاکستان ابلاغ نشده است، اما اگر این مصوبه به دست ما برسد آن را سریعا برای اجرا به مرز‌های مورد نظر ارسال خواهیم کرد. چرا که در این زمینه تابع ستاد ملی مقابله با کرونا و وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار