کد خبر: 1045040
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
مدیر دفتر خدمات مشترکین آبفای استان اصفهان:
میثم اعلایی از نظارت دقیق و سخت گیرانه بر مصرف آب در کاربری های مختلف خبر داد.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، مدیر دفتر خدمات مشترکین آبفای استان اصفهان گفت: طرح پايش هاي دوره اي محسوس و نامحسوس انشعابات آب با هدف نظارت بر انطباق مصرف آب با کاربری های تعیین شده و استفاده متناسب از ظرفيت مشخص شده، با قدرت در حال اجرا است. 

وی با بیان این که این طرح به منظور صيانت از حقوق شهروندان عملیاتی می شود، اظهارداشت: لازم است مشتركين، آب شبكه توزيع را فقط مطابق با در كاربري مجاز تعريف شده مصرف کنند در غير اين صورت بر اساس ضوابط و اختيارات قانوني موجود، با متخلفان برخورد می شود.

وی با تاكيد بر اين نكته كه مصرف آب در هر نوع كاربري به غير از كاربري تعريف شده در قرارداد واگذاري انشعاب آب ممنوع است، بیان داشت: نه تنها استفاده از آب شرب براي مواردي همچون ساخت و ساز، غيرمجاز است، بلکه نمی توان از آب كاربري هاي خانگي براي مصارف غيرخانگي نظير اماكن تجاري نیز استفاده کرد و انجام این کار خلاف قانون است. 

وی در ادامه به سياست سخت گيرانه شركت آب و فاضلاب استان براي واگذاري انشعاب  به اماكن غير مسكوني مانند باغ، كارواش، استخر و كاربري هايي از اين دست پرداخت و افزود: با توجه به این که به دلیل وقوع خشکسالی های مستمر، با بحران کم آبی در استان مواجه هستیم، مديريت مصارف آب شرب و بهداشت در استان از اهمیت به سزایی برخوردار است و سال هاست كه واگذاري آب به مصارف غير مسكوني مشروط به اخذ تاييديه در كارگروه تخصيص آب شركت است .

اعلایی ادامه داد: در مواردي كه واگذاري انشعاب به كاربري هاي غيرمسكوني انجام شود، ظرفيت تخصيص يافته فقط در حد تامين آب شرب و بهداشت كاركنان آن مجموعه خواهد بود و شركت آب و فاضلاب تعهدي در خصوص تامين آب در مصارف غير از شرب و بهداشت ندارد.

مدير خدمات مشتركين آبفای استان اصفهان در بخش ديگري از سخنان خود افزود: در سال            گذشته  همه گيري و شيوع ويروس كوييد 19 و الزام به رعايت بيشتر نكات بهداشتي از جمله شستشوي مكرر دست ها باعث شد تا متوسط مصرف آب استان پس از حدود يك دهه كه شيب نزولي داشت، با افزایش 20 درصدی مواجه شود .

اعلایی تصریح کرد: با وجود این همچنان در سال گذشته 80 درصد از مشتركين خانگي كمتر از 20 متر مكعب آب مصرف كردند و تنها 1.2 درصد از مشتركين مصرف بالاتر از 40 مترمكعب در ماه داشتند.

وی در پايان با اشاره به شرايط خاص تابستان پيش رو، از مشتركين این شرکت تقاضا كرد همچون گذشته با بهينه سازي و مديريت مصرف، با خدمتگزاران خود در شركت آب و فاضلاب استان اصفهان در مديريت بحران كم آبي تابستان 1400 همكاري تنگاتنگ داشته باشند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر