کد خبر: 1044863
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
مدیر پایانه مرزی سرخس گفت: در قالب اجرای طرح‌های جامع مرزی هم اکنون ۲ پروژه با حجم سرمایه ۲۹ میلیارد ریال در این پایانه مرزی همجوار با کشور ترکمنستان در شمال شرق خراسان رضوی در حال اجرا است.

مهدی رضایی مدیر پایانه مرزی سرخس افزود: پس از ابلاغ و اجرای طرح جامع در پایانه‌های مرزی، در پایانه مرزی سرخس مرحله نخست طرح با محوریت محوطه‌سازی و جمع‌آوری آب‌های سطحی و بازپیرایی مبلمان محوطه مجموعه پایانه به انجام رسید.

وی ادامه داد:مرحله دوم اجرای طرح جامع نیز از اواخر سال ۱۳۹۸ آغاز شد که با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال، در حال حاضر مراحل پایانی خود را می‌گذراند و در این مرحله به موضوع کف‌سازی، فضاسازی و جمع‌آوری آب‌های سطحی پرداخته خواهد شد.

مدیر پایانه مرزی سرخس به اجرای یک طرح دیگر از اسفند گذشته در این پایانه اشاره و بیان کرد: این پروژه شامل بهسازی سالن جلسات، سقف سالن تجاری و سرویس‌های بهداشتی این پایانه مرزی می شود که با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال در حال انجام است و امیدواریم تا روزهای آینده تکمیل شود.

رضایی گفت: براساس پروتکل تدوین شده بین ۲ کشور پس از شیوع ویروس کرونا، از اواخر شهریورماه سال گذشته توافق شد تردد به صورت نیمه یدک با بارگیر انجام شود، بدین صورت که کشنده‌های ایرانی، بارگیر را در محل مرز به طرف ترکمن تحویل داده و ادامه مسیر توسط طرف ترکمن طی می‌شود و تا زمانی که کشنده ترکمن بار را به مقصد برساند و بارگیر خالی را به محل مرز برگرداند، کشنده در محل پایانه منتظر می‌ماند تا بارگیر خالی خود را تحویل بگیرد.

وی به تردد مرزی ناوگان حمل و نقل باری از پایانه مرزی سرخس اشاره و بیان کرد: هم‌اینک روزانه بطور میانگین ۶۸ دستگاه رفت و آمد مرزی خودروی در این گذرگاه مرزی صورت می‌گیرد. 

وی همچنین به شرایط ناشی از بحران کرونا اشاره کرد و افزود: اجرای دقیق و کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، هم‌اینک مهمترین موضوع مورد توجه در حوزه پایانه مرزی سرخس است. 

پایانه مرزی سرخس واقع در شمال شرقی خراسان رضوی و نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان در فاصله ۱۸۵ کیلومتری شرق مشهد قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار