کد خبر: 1044806
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰
زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر مقدمه‌چینی برای نامزدی سیف‌الاسلام قذافی پسر معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در انتخابات ریاست‌جمهوری لیبی و چنانکه از ظواهر امر بر می‌آید روس‌ها از این امر استقبال می‌کنند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، تنها چند ماه به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری لیبی در اواخر ۲۰۲۱ برخی طرف‌ها و شخصیت‌ها برای ممانعت از نامزدی سیف‌الاسلام به دلیل ترس از «محبوبیتی» که بین مردم لیبی دارد، تلاش می‌کنند.

با این حال عثمان برکه، هماهنگ‌کننده جبهه مردمی آزادی لیبی گفت: باید مقدمات مهمی در روند نامزدی سیف‌الاسلام طی شود که اگر این مقدمات کامل شود هیچ مانعی برای نامزدی وی وجود نخواهد داشت. همچنین حسن المبروک، عضو شورای عالی قبایل لیبی گفت: «هیچ مانع قانونی برای نامزدی سیف‌الاسلام وجود ندارد. مردم لیبی از نامزدی او به شدت استقبال می‌کنند. او یکی از مهم‌ترین نامزد‌ها در انتخابات آتی خواهد بود، هرچند که سیف‌الاسلام تاکنون تصمیم مشخصی نگرفته است.» المبروک گفت، فرصت‌های سیف‌الاسلام در انتخابات آتی بسیار زیاد است به ویژه اینکه مردم معتقدند وی شخصیتی مهم برای مرحله آتی است. طی دوره گذشته بار‌ها گزارش‌هایی درباره تلاش برای ترور سیف‌الاسلام منتشر شد. مبروک گفت که معتقد است، شخصیت‌هایی که برای ترور دشمنان در انتخابات آتی تلاش می‌کنند محبوبیتی در بین مردم ندارند. سیف‌الاسلام «محبوبیت» زیادی در داخل لیبی دارد و افرادی که در چنین تلاش‌هایی دست دارند از سوی حامیان نظام تحت پیگرد قرار می‌گیرند. المبروک گفت: «سیف‌الاسلام بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات آتی دارد به ویژه اینکه تمایل و اراده مردمی برای پیروزی سیف‌الاسلام وجود دارد.» بسیاری از طرف‌ها با نامزدی سیف‌الاسلام مخالفند. به ویژه اینکه شخصیت‌هایی از بنغازی و طرابلس برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری تلاش می‌کنند و هنوز به شکل رسمی اعلام نکرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار