کد خبر: 1044183
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با فوت ۸ هزار و ۸۳۱ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۳ میلیون نفر رسید.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۳۹ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۷۰۷ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید ۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳ میلیون نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۱۸ میلیون و ۷۶۳ هزار و ۴۷۹ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۷۴ هزار و ۴۷۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۲ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۱۳۹ نفر رسیده است؛ تاکنون ۵۷۸ هزار و ۹۹۳ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۲۱۶ هزار و ۸۵۰ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۴ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۹۱۷ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون ۱۷۴ هزار و ۳۳۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۸۰ هزار و ۵۲۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۳ میلیون و ۷۵۸ هزار و ۹۳ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۳۶۵ هزار و ۹۵۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور‌های فرانسه، روسیه، انگلیس، ترکیه و ایتالیا نیز به ترتیب با ۵ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۸۷۹، ۴ میلیون و ۶۷۵ هزار و ۱۵۳، ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۹۷۶، ۴ میلیون و ۸۶ هزار و ۹۵۷ و ۳ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۱۵۶ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های اسپانیا با ۳ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۶۷۵ مبتلا و آلمان نیز با ۳ میلیون و ۹۵ هزار و ۱۶ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های آمریکا، هند و برزیل به ترتیب با ۲۴ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۹۸۰، ۱۲ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۸۶۶ و ۱۲ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۲۹۵ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:
 
شمار جانباختگان به ۳ میلیون نفر رسید +جدول
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار