کد خبر: 1044137
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
معاون هماهنگی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب به ساخت مستند‌هایی از دیدار‌های منتشر نشده رهبری اشاره کرد که در میان آن‌ها مستند "لشکر زینبی" قابل توجه است.

سرویس فرهنگی جوان آنلاین: مستند "لشکر زینبی" که روایتی از تصاویر منتشر نشده دیدار خانواده‌های شهدای مدافع حرم با رهبر معظم انقلاب است، امشب ساعت ۲۰:۱۰ از شبکه اول سیما منتشر می‌شود. این مستند همچنین در روز جمعه ۲۷ فروردین ساعت ۲۱:۱۰ از شبکه پنج سیما و روز شنبه ۲۸ فروردین ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش خواهد شد.

مستند "لشکر زینبی" به همت مؤسسه پژوهشی- فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای) و به کارگردانی محسن اردستانی تهیه و تولید شده است. این اثر اولین قسمت از مجموعه «این ستاره‌ها» است که قصد دارد به مرور، گوشه‌ای از جلسات و ارتباط همیشگی رهبر معظم انقلاب با خانواده معزز شهدا را به نمایش درآورد.

ایمان عطارزاده معاون هماهنگی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگویی با خبرنگاران توضیحاتی بیشتری از این مستند تلویزیونی و فعالیت‌های این مؤسسه پژوهشی فرهنگی داده که خواندنی است:

عطارزاده تأکید کرد: مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای از سال‌های گذشته در راستای مأموریت تبلیغی و ترویجی خودش برای معرفی و تبیین سیره و اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مخاطبان داخل و خارج کشور در کنار فعالیت‌های رسانه‌ای، پژوهشی و فرهنگی خودش از قالب مستند برای معرفی سیره و اندیشه رهبری استفاده کرده است؛ لذا در سفر‌های استانی معظم‌له به اقصی نقاط کشور در سال‌های گذشته ما مجموعه مستند‌های متعددی در مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی تولید کردیم.

وی تصریح کرد: سابقه طولانی دیدار‌های حضرت آقا با خانواده‌های معظم شهدا و بالغ بر صد‌ها دیدار اختصاصی و ملاقات‌های رهبری با خانواده‌های شهدا در منازل آن‌ها و یا دیدار‌های نسبتاً جمعی در حسینیه امام خمینی (ره) و دیدار‌های متعددی که ایشان با همسران و فرزندان و پدران و مادران شهدا داشتند تلاش کردیم در مجموعه مستندی با عنوان "با ستاره‌ها" روایتی از سبک زندگی و همچنین نوع نگاه رهبری معظم انقلاب به تکریم و بزرگداشت مقام ایثار و شهادت و پاسداشت شأن و مقام خانواده‌های معظم شهدا را به جامعه نشان دهیم.

عطارزاده با اشاره به مستند لشکر زینبی که امشب پخش می‌شود، گفت: در مستند لشکر زینبی که به ملاقات‌های حضرت آقا با خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم اختصاص دارد گوشه‌ای از ارتباط صمیمی و معنوی رهبر معظم انقلاب با فرزندان و همسران و پدران و مادران شهدا به تصویر کشیده شده است. مستند لشکر زینبی نگاهی است به نوع اندیشه رهبری و مواجهه ایشان و شأن و مقام والای خانواده‌های معظم شهدا در نگاه رهبری معظم انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: مستند لشکر زینبی محصول دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای است که امروز پنجشنبه ۲۶ فروردین‌ماه ساعت ۲۰:۱۰ از شبکه اول سیما پخش خواهد شد و همزمان در شبکه‌های متعلق به پایگاه اطلاع‌رسانی به دفتر حفظ و نشر رهبری به نشانی KHAMENEI.IR در فضای‌مجازی هم منتشر می‌شود. همچنین تکرار این مستند در شبکه پنج سیما و شبکه مستند ان‌شاءالله در روز‌های آینده با توجه به درخواست‌هایی است که در دیگر شبکه‌های تلویزیون، منتشر خواهد شد.

معاون هماهنگی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب به اکران عمومی محدود این مستند تلویزیونی اشاره کرد و گفت: پیش از اکران عمومی و یا نمایش این مستند زیبا و دیدنی که صحنه‌های منتشر نشده‌ای از ارتباط صمیمانه رهبر معظم انقلاب با خانواده‌های شهدای مدافع حرم را به تصویر می‌کشد این مستند به صورت اختصاصی و اکران محدود برای حدود ۳ هزار نفر از فعالان فرهنگی و اجتماعی سراسر کشور در اقصی نقاط کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد که لحظات دیدنی از اشک و لبخند بینندگان این مستند را شاهد بودیم. امیدواریم در آینده هم بتواینم در آینده هم در راستای معرفی بهتر و دقیق‌تر سیره و اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی به علاقه‌مندان داخل و خارج از کشور در کنار مجموعه فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی، رسانه‌ای و پژوهشی خودمان در موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی بتوانیم این مأموریت مهم را به بهترین شیوه ممکن انجام دهیم.

وی در پایان با اشاره به فعالیت‌های دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی پیش از این در سال گذشته مستند "روایت رهبری" با موضوع انتخاب رهبری در مجلس خبرگان رهبری بعد از ارتحال حضرت امام (ره) را به صورت مستندی تاریخی و دقیق منتشر کرد. مستند "در لباس سربازی" روایتی از حضور و نقش رهبر معظم انقلاب از پیروزی انقلاب اسلامی و ابتدای جنگ تحمیلی تا ترور حضرت آقا در ششم تیرماه ۱۳۶۰ را تولید کردیم و مستند‌های "غیررسمی" مروری بر دیدار‌های رهبر معظم انقلاب با اقشار مختلف مردم که معروف به دیدار‌های پنجشنبه‌ای بود در ماه‌های گذشته منتشر شد و روایتی از دیدار راویان و فعالان حوزه ترویج فرهنگ دفاع‌مقدس با معظم‌له هم تحت عنوان مستند "غیررسمی ۲" منتشر کردیم. امیدواریم بتوانیم در راستای آن مأموریت مهم دفتر حفظ و نشر آثار رهبری، ابعاد مختلف سیره و شخصیت معظم‌له را به جامعه و علاقه‌مندان به گفتمان انقلاب اسلامی معرفی کنیم.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار