کد خبر: 1043633
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶
احمد علیرضا بیگی، نماینده اصولگرای مجلس در گفت‌وگویی با روزنامه شرق، تأکید کرد که «وزیر کشور مسئول حوادث آبان ۹۸ است» روزنامه شرق با تیتر یک کردن این جمله نوشته: «دست وزیر کشور آلوده به خون مردم است. او صلاحیت فعالیت در این سمت را ندارد». این سخنان آتشین نماینده تبریز در نقد عملکرد وزیر کشور در حوادث آبان نه‌فقط وزارتخانه تحت مدیریت این وزیر که هیئت‌رئیسه مجلس دهم و یازدهم را نیز نشانه رفته است. او هیئت‌رئیسه مجالس را به قبیله‌گرایی متهم کرد و گفت: «همچنان بر ضرورت استیضاح وزیر کشور پافشاری می‌کنم... در دوره دهم مجلس نیز جزو متقاضیان استیضاح وی بودم...، اما متأسفانه این موضوع در فراموش‌خانه هیئت‌رئیسه خاک می‌خورد». حمله تند این نماینده مجلس به وزیر کشور در نطق روز چهارشنبه او در مجلس بی‌پاسخ نماند و محمدجواد کولیوند، معاون پارلمانی وزیر کشور، در دفاع از رحمانی‌فضلی با رد مسئولیت وزیر کشور در کشته‌شدن معترضان آبان ۹۸، آنان را «جریان اراذل و اوباش» خواند.»

در ادامه گزارش شرق آمده که «کولیوند روز پنج‌شنبه نیز در گفت‌وگویی از طرح شکایت از بیگی خبر داد و گفت: “با پیگیری وزارت کشور شکواییه‌ای علیه آقای بیگی ارائه می‌شود و دستگاه قضایی، مسیر قانونی را دنبال و متخلف از قانون را به مجازات قانونی می‌رساند”. احمد علیرضابیگی نیز در توئیتر خود به این شکایت پاسخ مثبت داده و گفت: از شکایت وزیر کشور استقبال می‌کنم؛ سابق بر این زنگنه، نوبخت، آخوندی و پوری‌حسینی شکایت کرده بودند! شکایت جناب رحمانی‌فضلی هم روی آنها بلکه به بهانه محاکمه بیگی این امکان فراهم شود تا مردم در جریان واقعیت‌های تلخ حوادث آبان ۹۸ قرار گیرند».

علیرضابیگی دارای مدرک دکتری امنیت ملی از دانشگاه دفاع ملی می‌باشد. از سوابق او می‌توان به فرماندهی نیروی انتظامی استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور و مشاور فرمانده نیروی انتظامی اشاره کرد. بیگی در سال ۱۳۸۷ به عنوان استاندار آذربایجان شرقی منصوب شد. بر همین اساس است که او می‌گوید: «هرگز نه با سیاست، نه امور امنیتی و انتظامی و نه امور اجرایی و مدیریتی بیگانه نبوده‌ام. کاملاً بر آنچه در آبان ۹۸ رخ داد، واقف هستم؛ بنابراین از همان ابتدا پیگیر استیضاح رحمانی‌فضلی بوده‌ام.»

دولت روحانی با بی تدبیری در ماجرای سهمیه بندی بنزین، رویدادی تلخ را رقم زد که اثرات آن در ابعاد مختلف از بین نخواهد رفت. با این همه، دولت با سوءاستفاده از خویشتن‌داری نهاد‌های دیگر برای حفظ امنیت کشور، از زیر بار مسئولیت در این امر شانه خالی کرد.

علیرضابیگی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به گران شدن بنزین در آستانه انتخابات مجلس سال ۹۸ گفت: «آقای رحمانی‌فضلی مرتکب کاری شد که مردم دلسرد شدند و در مجلس یازدهم شاهد کمترین مشارکت مردمی بودیم. این‌گونه روحانی فرصت یافته با اصطلاح «مجلس حداقلی» نمایندگان مردم را خطاب قرار دهد، نتیجه همان تصمیم آبان است. گویی تعمدی در کاهش مشارکت مردم وجود داشته باشد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار