تولید برنامه و سریال تلویزیونی نگاه به درون لازم دارد
کد خبر: 1043350
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004NQE
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶
در گفت‌وگوی «جوان» با انوش معظمی مطرح شد
تلویزیون پر شده از برنامه‌هایی که کپی دست‌چندم آثار خارجی است و به نظر می‌رسد در تولید مسابقات و برنامه‌های تلویزیونی باید نگاه به درون داشت.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: انوش معظمی بازیگر سینما و تلویزیون با بیان این مطلب به «جوان» گفت: در بحث مسابقاتی که در این یک سال از تلویزیون پخش شده، کپی بودن آن‌ها از نمونه‌های مشابه خارجی بدجوری به چشم می‌آید و، چون فرهنگ ایرانی با فرهنگ غربی تفاوت دارد، این کپی‌کاری‌ها در درازمدت می‌تواند تأثیرات خود را نشان دهد. وی ادامه داد: شاید دیدن این برنامه‌های کپی در کوتاه‌مدت برای مردم جذاب باشد، اما به تدریج از آن‌ها فاصله می‌گیرند، چون بهترین ساختار‌ها اگر بدون تزریق روح حاکم بر زندگی ایرانی کپی شود، باز چشم‌اندازی برای مخاطب نخواهد داشت. معظمی با اشاره به کثرت مسابقه و برنامه‌های گفت‌وگومحور در تلویزیون و شبکه خانگی گفت: به نظر می‌رسد هر محتوایی ارزان‌تر باشد و بتواند زودتر ارتباط ایجاد کند، تولیدش بیشتر خواهد شد. برای ساخت یک تله‌فیلم نیاز به کلی بازیگر و تیم تولید در پشت صحنه است ولی یک مسابقه نهایتاً با چند چهره تولید می‌شود و هزینه‌ها پایین می‌آید. این بازیگر افزود: بدترین نوع مسابقات و برنامه‌ها آن‌هایی هستند که مدام اول و وسط و آخر برنامه، تبلیغ اسپانسر‌هایی را می‌کنند که معلوم نیست این همه ثروت را از کجا آورده‌اند؟ مسابقاتی که تعدادشان زیاد است و فاقد بار مفهومی و تکنیکال هستند و مدام مجری برنامه از مخاطبان تقاضا می‌کند که به فلان مارکت تبلیغاتی پیامک بدهند. واقعاً نمی‌دانم چه مسائل مادی پشت سر این شیوه وجود دارد؟ معتقدم باید فرم و محتوا هر دو ایرانی باشد و در تولید برنامه تلویزیونی درون‌زایی داشته باشیم و نگاه همان صرفاً به خارج نباشد. معظمی اضافه کرد: تکرار مکررات که فایده ندارد. باید هدفمان این باشد که حتی اگر فقط یک قسمت از برنامه‌ای را تولید کنیم، آنقدر تازه، صمیمی و نوآورانه باشد که بیننده به سمت برنامه بیاید. انوش معظمی درباره نقش کمبود بودجه در تولید برنامه‌های بی‌کیفیت در تلویزیون و شبکه خانگی عنوان کرد: بودجه کافی به موقع به سمت سریال‌های فاخر تزریق نمی‌شود و فاخرسازان مدت‌ها بیکار می‌مانند تا عمرشان به پایان برسد، در نتیجه برای پر کردن کنداکتور، به سمت و سوی برنامه‌های ارزان مثل تاک‌شو‌های کم‌رمق و مسابقات بی‌حال می‌روند. این بازیگر ادامه داد: نکته مهم برای سیاستگذاری تولیدات باید تنوع برنامه‌ها و سریال‌ها به لحاظ ژانری و موضوعی باشد. در نظر بگیرید که سلیقه دو نفر آدم شبیه هم نیست و تنوع می‌تواند نظر مخاطب را به برنامه‌ها جلب کند و هرچه برنامه‌ها متنوع‌تر باشد، دامنه مخاطبان افزایش می‌یابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار